• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

یادمانی برای کامیار غفوری، چهره ماندگار کیش 

  • کد خبر : 24557
  • 26 اسفند 1400 - 15:17
یادمانی برای کامیار غفوری، چهره ماندگار کیش 

سه روز پیش سالگرد در گذشت بزرگمردی بود که هر چند از یاد نرفته است و در کنار نام دامون کیش می درخشد اما جای دارد به عنوان یکی از بزرگمردان تاثیر گذار کیش از وی یادی به نیکی گردد.

یادمانی برای کامیار غفوری ، چهره ماندگار کیش 

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما

سه روز پیش سالگرد در گذشت بزرگمردی بود که هر چند از یاد نرفته است و در کنار نام دامون کیش می درخشد اما جای دارد به عنوان یکی از بزرگمردان تاثیر گذار کیش از وی یادی به نیکی گردد.
برای آنکه او را بشناسید بیشتر از این خاطره چیزی لازم نیست ؛

خنده های شادمانه او را اغلب دیده بودند، اما من گریه تلخ او را دیدم، و به خوبی به یاد دارم، در حالی که مردانه و اما از سر تاسف اشک از چشمانش می آمد به نماینده مدیر عامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش گفت:

من ۲۸۰ هزار متر مربع ساختمان ساختم، و شما من را مجبور کردید سوابق ، تجربه، برند و سرمایه مالی خود را به خارج از ایران ببرم!

 یادمانی برای کامیار غفوری متولد آذر ماه ۱۳۳۲

دانش آموخته‌ی  کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان دانشکده فنی دانشگاه تهران وفات ۲۴ اسفند ۸۵ جزیره کیش

 
فعالیت وی از سال ۱۳۷۴ در جزیره کیش آغاز گردید، اولین قرارداد با سازمان عمران کیش برای احداث پروژه مسکونی دامون یک صدف در زمین استیجاری منعقد شد.

الگوی مسکن ارایه شده در این پروژه آنچنان مورد استقبال قرار گرفت که قرارداد دوم برای احداث دامون دو در سال ۱۳۷۶ منعقد گردید.

و متعاقبا در سال ۱۳۷۸ شرکت دامون کیش تاسیس گردید.

فعالیت های سالم مرحوم کامیار غفوری تا پایان حیات درخشان وی آنچنان موجبات محبوبیت برند دامون کیش گردید که نام دامون کیش در سراسر کشور بعنوان برندی معتبر و محبوب درخشید و پروژه های دامون ۱ تا ۵ دامون ویلایی و دامون ساحلی با این نام ساخته شد و تحویل گردید.

مرحوم کامیار غفوری در میانه راه و در ۵۳ سالگی در دفتر کار خویش در حالیکه مشغول امضای چک عیدی کارمندان خود بود، به دیار باقی شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی باد 

ذکر خاطره ای لازم و ضروری مقدمه و یادآور آن است که مهندس هیراد غفوری فرزند مرحوم کامیار غفوری در اسفند ۹۷ پرچم بر زمین مانده پدر و دامون را بر مجددا افراشت و پروژه نیمه کاره دامون ساحلی ۲ را در شرایطی سخت و تنها ۶ ماه مانده به پایان قرارداد و با پیشرفت زیر ۲۰ درصد به دست گرفت و امروز هر چند با بی مهری و بد عهدی مدیران وقت سازمان در مرحله اتمام این پروژه ۵۰ هزار متر مربعی است که تنها چند ماه به تحویل واحد‌های این مجتمع بزرگی مسکونی « دامون ساحلی۲» باقی است .

هیراد غفوری کاری کرد کارستان و پروژه به کما رفته و در حال نابودی را پس از ۶ سال خوابی عمیق به زندگی بازگرداند و با همتی بلند و راسخ ضمن حفظ حقوق مادی و معنوی سرمایه گذاران خرد و کلان بخصوص شریک ۳۸ درصدی شرکت سرمایه گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد کیش اعتبار و اعتلا و ارزش برند دامون را با قدرت پاسداری نمود و همچون فرزندی خلف راه پدر را به نیکی و راستی و صداقت پیمود.

در کنار تمام خبرهای خوب و امید بخش ایجاد شده برای مجموعه دامون کیش خبری مسرت بخش منتشر شد ، شنبه ۲۹ اسفند هیراد غفوری در سمت ریاست هیئت مدیره شرکت صنایع غذایی دامون کیش، بزرگترین و زیباترین فود کورت جزیره کیش را در طبقه دوم مرکز خرید دامون با مرمت و نوسازی و جذب برندهای غذایی منحصر بفرد بازگشایی خواهد نمود.

قطعا به هنگام افتتاح مدیران سازمان و شرکت های تابعه و بازدید کنندگان در آیین بازگشایی شاهد این ادعا خواهند بود.

امروز در حالی نام و نشان برند دامون بر پرده مسیر پر افتخار کیش میدرخشد که ۸۶ درصد سهام شرکت دامون کیش و سهام عمده شرکت صنایع غذایی دامون در اختیار هیراد غفوری است.

تنها به این بسنده میکنیم که آزمودن وی در گود سخت و طاقت فرسای پروژه دامون ساحلی ۲ منجر به سود فراوان برای مجموعه شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و سازمان و حتی خریداران محترم گردیده است.

به همین جهت و در راستای حمایت از بخش خصوصی پرتوان و سازنده کیش از مدیران محترم حال حاضر سازمان انتظار میرود با حمایت از چنین افرادی کارآمد و کارآفرین اولاً در حل برخی مشکلات برند و مجموعه دامون تعامل و همیاری لازم را بعمل آورند.

امید است تا دیر نشده اقدامات حمایتی خود را دریغ نکنند تا خدای ناکرده شاهد اتفاقاتی تلخ و پیچیده چون پروژه شهر آفتاب کیش  نباشیم.

از سوی دیگر آرزو میکنیم و امیدواریم آنچه با پدر کارآفرین وی گذشت دیگر تکرار نشود و بر وی و احدی از جامعه کارآفرین و سرمایه گذار کیش تجربه نشود… 

انشالله 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24557
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.