• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

شیوع کرونا امیکرون در کودکان نیز منجر به بستری و مشکلات تنفسی می شود

  • کد خبر : 24186
  • 09 بهمن 1400 - 14:28
شیوع کرونا امیکرون در کودکان نیز منجر به بستری و مشکلات تنفسی می شود

دکتر ستاریان پزشک مرکز توسعه سلامت کیش گفت: والدین گرامی توجه داشته باشید شیوع کرونا امیکرون در کودکان نیز ممکن است منجر به بستری و مشکلات تنفسی شود.

به گزارش کیشوندنیوز، دکتر ستاریان پزشک مرکز توسعه سلامت کیش گفت: والدین گرامی توجه داشته باشید شیوع کرونا امیکرون در کودکان نیز ممکن است منجر به بستری و مشکلات تنفسی شود و با توجه به شرایط کنونی، کودکان نیز بسیار مستعد ابتلا هستند. بنابراین لازم است برای محافظت ازخود و فرزندانتان به نکات ذیل توجه فرمایید :

🔸حتما از ماسک استفاده کنید،تزریق نوبت دوم و سوم واکسن را برای خود جدی بگیرید، تکمیل دوره های واکسیناسیون قطعا از شدت بیماری می‌کاهد،از حضور کودکان در مراکز خرید، مهمانی‌ها و مکان‌های شلوغ پرهیز کنید،شستشوی مکرر دست‌های خود وکودکان با آب و صابون ضروری است.

🔸 اگر مشکوک به بیماری هستید و علائم سرماخوردگی دارید، حتما در منزل و هنگام در آغوش گرفتن کودکان و شیرخواران، از ماسک مناسب استفاده کنید،شیرخواران را به طور مرتب با شیر مادر تغذیه کنید.

🔸قطره های مکمل آهن و ویتامین (مورد تایید سازمان غذا و دارو) در کودکان زیر دو سال را فراموش نکنید ودر کودکان بالای دوسال حتما تغذیه کودک با موادغذایی سالم، میوه، سبزیجات وآب میوه‌های طبیعی و خانگی مورد توجه باشد.وسایل بازی کودکان را به طور مرتب شستشو و ضدعفونی کنید.

🔸واکسیناسیون و مراقبت‌های کودکان در زمانهای تعیین شده توسط مراقبین سلامت را حتما انجام دهیدو
در صورت بروز علائم بیماری مانند: آبریزش بینی، تب، سرفه، عطسه، اسهال، بی‌اشتهایی و… به نزدیک‌ترین مرکز خدمات سلامت یا پزشک مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24186
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.