• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

حمله ناشیانه خبرگزاری فارس به مدیرعامل منطقه آزاد کیش بعد از قطع مواجب

  • کد خبر : 24161
  • 06 بهمن 1400 - 2:05
حمله ناشیانه خبرگزاری فارس به مدیرعامل منطقه آزاد کیش بعد از قطع مواجب

خبرگزاری فارس بندرعباس(کیش) در خبری به‌طور عجیب و ناشیانه به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حمله‌ور شد که طی سالیان اخیر بی سابقه بوده است.

موضوع حذف مفت‌خورها صرفاً به اشخاص، سیاست‌مدارن، گروه‌ها، احزاب و.. ختم نمی‌شود، هستند رسانه‌ها وخبرنگارانی که طی سال‌های اخیر کیش را حیاط خلوت خوبی می‌دیدند و امروز با ورود تیم مدیریتی جدید دست خود را از این گاو نه من شیرده کوتاه می‌بینند وباید برای آن فکری کنند.

خبرگزاری فارس بندرعباس(کیش) صبح دیروز در خبری به‌طور عجیب و ناشیانه به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حمله‌ور شد که طی سالیان اخیر بی سابقه بوده است.

عوامل این خبرگزاری در بندرعباس و کیش در ابتدای خبرشان به سبک بی‌بی‌سی یا ایران اینترنشنال و..، موضوع نامربوط بازداشت مدیرعامل سابق منطقه آزاد چابهار را مطرح می‌کنند تا ذهن مخاطب آماده یک تخلف گسترده باشد و بعد آن را به سمت منطقه آزاد کیش و شخص لواسانی سوق می‌دهند.

سپس برای داغ کردن موضوع به مطالب موجود در کانال‌های تلگرامی فیک و شنیده‌های بی‌اساس رجوع می‌کنند و در گام اول موضوع ساختگی گلایه امام جمعه از نوائی‌لواسانی و عذرخواهی سعید محمد را پیش می‌کشند.

عوامل این خبرگزاری در بندرعباس که به‌نظر می‌رسد از قطع شدن جیره ماهیانه خود به‌شدت عصبانی و ناراحت هستند، کم شدن کمیسیون املاک در کیش را نقد می‌کنند، موضوعی که بالاخره بعد از چند سال و با درایت لواسانی به ثمر نشست و کمیسیون املاک برای اجاره‌بها از ۲ به نیم درصد کاهش پیدا کرد، اقدامی که تا همیشه از وی برای قشر مستأجر جامعه به یادگار خواهد ماند.(بیشتر بخوانید)

سپس با بزرگنمایی عنوان می‌کند که چند صد نفر در تجمع حضور داشتند و این درحالی است که این تعداد به سختی به چند ده نفر می‌رسید، نقد به این مسئله برای رسانه‌ای که ادعا می‌کند طرفدار قشر مستضعف جامعه هست جای سوال دارد!

در خبر منتشر شده حتی نارضایتی‌های اخیر در منطقه آزاد کیش به پای لواسانی نوشته شده است، موضوعی که اوج بی‌انصافی و عصبانیت و پایین بودن سطح تحلیل نویسنده را نشان می‌دهد و مثل این است که تمام گلایه‌های مردمی و تجمعات اعتراضی در ماه‌های اخیر را به دولت رئیسی نسبت بدهیم.

در همین دو – سه ماه کوتاه از حضور لواسانی در کیش، رانت برخی افراد برای ارتباط گرفتن با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با بازدیدهای میدانی حذف شده است و همچنین مردم می‌توانند مشکلات خود را بدون واسطه به گوش مدیران سازمان برسانند، که خود نوعی شفاف‌سازی واقعی و نه شعاری است و دقیقاً موازی با همان اقدامی است که ابراهیم رئیسی طی ماه‌های اخیر انجام می‌دهد و خبرگزاری فارس آن را مظلوم نمایی و شوآف می‌داند و به این موضوع نیز بی‌جهت خرده گرفته است.

همچنین در خبر مذکور دو بار از واژه بولتن سازی استفاده شده است، انگار دوستان یادشان رفته دوربین به دست و با هزینه بیت‌المال و به بهانه تهیه گزارش و خبر از بندرعباس به کیش می‌آمدند، آن هم برای مدیرانی که خروجی آن جز فشار اقتصادی و مهاجرت معکوس از جزیره چیزی در بر نداشته است.(بیشتر بخوانید)

باقی موارد ذکر شده در خبر خبرگزاری فارس بندرعباس(کیش) آنقدر بی‌اساس و کینه توزانه است که نیازی به جواب دادن به این موضوعات نیست و بیشتر شبیه جمع‌آوری مطالب متفرقه از سایت‌ها و کانال‌ها است تا نقد عاقلانه و منصفانه.

سیاهنمایی فارس از حضور لواسانی در منطقه آزاد کیش در حالی صورت می‌گیرد که برخلاف مطالب عنوان شده، با ورود تیم جدید سوی امیدی در دل کیشوندان روشن شده و به آینده خوش‌بین‌تر شده‌اند.

این که چه شده که خبرگزاری فارس با آن همه کبکبه و دبدبه و با ادعای انقلابی‌گری به این شکل به کسی که حضورش به ۳ ماه نمی‌کشد حمله می‌کند، جای سوال دارد!؟

خبرگزاری‌ای که سال‌ها یادداشت‌های حسین شمسیان معاون فعلی سازمان منطقه آزاد کیش و امثالهم را منتشر می‌کند و حضور جوانان مومن و انقلابی را لازمه پیشرفت کشور می‌داند، به یک‌باره به لواسانی و تیم مدیریتی می‌تازد جای سوال دارد؟!

چه شده که این چند سال الگوهای فارس برای منطقه آزاد کیش تغییر می‌کند و از تفاله‌های دولت قبل در کیش تعریف و تمجید می‌شود و جریان انقلابی به باد تهمت و تخریب گرفته می‌شود، جای سوال دارد؟!

به‌هر حال خبرگزاری‌ای که در چند سال‌ اخیر ساکنان کیش را زیر بار فشار اقتصادی تنها گذاشت و صرفاً به انتشار وعده‌های دروغ مدیران وقت و بزک کردن آنها و دریافت پول رپورتاژ آگهی بسنده کرده است، بهتر است برای منطقه آزاد کیش تغییر رویه بدهد و به‌جای آلوده کردن فضا، اجازه دهد تیم جدید مدیریتی با آرامش بیشتری به کار خود بپردازد.

در پایان لازم است این خبرگزاری که داعیه مبارزه با فساد و شفافیت را دارد و بخشی از سایت خود را به چنین موضوعاتی اختصاص می‌دهد عنوان کند که: اولاً خبرگزاری فارس در حدود دو سال‌ گذشته و بعد از حضور مظفری(مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش) در دفتر این خبرگزاری در تهران(بیشتر بخوانید)، و همچنین در دوران آهنگران مدیرعامل پیشین منطقه آزاد کیش، چه میزان دریافتی به هرنحوی از سازمان منطقه آزاد کیش داشته و بعد از ورود تیم مدیریتی جدید، این میزان دریافتی چه تغییری داشته است؟

و اینکه انتصاب آقای بهرمن در دوره پیشین به‌عنوان هیئت امنای موسسه ورزش سازمان منطقه آزاد کیش بر چه اساسی صورت گرفته است؟ و همچنین نامبرده در مدت زمان سرپرستی خبرگزاری فارس هرمزگان، چند بار و با چه هزینه‌ای و به چه دلیلی به این منطقه آزاد سفر کرده است؟

مرتضی رضائی | مدیرمسئول پایگاه خبری کیشوندنیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24161
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 7انتشار یافته : ۶
  1. با سلام عرض ادب بنده ۱۲ سال در کیش زندگی میکنم چندین مدیر عامل دیدم و سر کار داشتم ولی تا کنون چنین مدیر جوان خداشناس و کار کن ندیدم ایشان جناب لواسانی یکی از پاکترین و مومن ترین مدیران کیش است که واقعا تمام مردم کیش با آمدن ایشان به کیش امیدوار شدن این مدیر خداجو اگر تمام مدیران کشور ما چون این مدیر جوان باشند ایران بهشت می شود نمی دانم خبر گزارشی فارس چرا رفیق دزد شریک قافله شده که از املاکهای کیش حمایت می کند نکند خبر گزارشی فارس دیگر رونق ندارد و میخواهد تقدیر شغل بدهد و در کیش املاک باز کند کمیسیون بیشتر گیرش بیاید مرد حسابی شما خبر گزارشی بجای منفعت عموم را در نظر داشته باشید از منفعت عده ای کوچک که به انگشتان دست نمی رسد املاکهای کیش حمایت میکنید شاید حق کمیسیون شما توسط این صنف تامین شده واقعا خجالت اور است

  2. سلام و عرض ادب
    ضمن تشکر از ارایه نظر در خصوص به یاد ماندگار شدن تصمیم ایشان بر کاهش حق الزحمه صنفی که با احتساب خانواده‌هایشان حدود ۱۰ درصد جمعیت کیش را تشکیل می‌دهند و لازم به ذکر است که این تقلیل و کاهش در آمد با توجه نادیده گرفتن دوره رکود و رونق بازار که با نیم نگاهی سطحی به نمودار آن از سال ۱۳۸۰ تاکنون در جزیره کیش می توان به این که تصمیم اشتباه بوده دست یابیم
    نگارنده محترم هزینه های جاری اجاره بها با کم کردن کمیسیون املاک تنها ثمری که داشت انگیزه چانه زنی مشاورین املاک را به محاق برده و به جهت اینکه درآمد حاصل از آن مکفی امرار معاش با این تورم نمی باشد این زحمت چانه زنی که دوستان تصمیم ساز ندیده بودن و به قطع برای تعدیل اجاره تاثیر گذار بود الان دیگر مانند قبل وجود ندارد
    و خدمتتان عرض کنم اگر با یک مشاور اقتصاد دان که خیر اگر با یک دانشجو رشته اقتصاد و بازرگانی هم مشورت میگردید
    به دوستان حتما می گفتند که مبالغ اجاره تابع عرضه و تقاضا بوده که خود از مولفه های موثر آن بشمار میرود
    البته تورم و افزایش قیمت مسکن هم قابل توجه بوده که لازم به ذکر می باشد سازمان با گران کردن قیمت زمین که اجتناب ناپذیر هست با این سیاست واگذاری اراضی از طریق مزایده خود مزید بر علت آن است
    برادر عزیز نویسنده محترم با شعار نمی‌شود اجاره بها را کاهش داد
    و جالب تر از آن اینکه معاش یک صنف را بدون هیچگونه بررسی بر تالی فاسد های آن بر جامعه آن هم بصورت یک جانبه خارج از اینکه مراحل اداری و مصوبات آن خارج از چار چوب اداری و فرا قانونی انجام گرفته کار بسیار اشتباه بوده که با گذشت چند ماه اگر واقع بینانه به قیمت اجاره بهای منازل مسکونی در ۳ ماه گذشته نظری داشته باشیم حقیقت را درک میکنیم
    اما اگر مسئولین شعاری نبوده و واقعا دنبال چاره کار میگردند
    خدمتتان عرض کنم چاره هر مشکلی در اخذ تصمیم صیحیح و واقع بینانه می باشد
    هر مدیری که بدون بررسی میدانی و مشورت و شتابزده اخذ تصمیم نماید احتمال درست بودن آن تصمیم دور از ذهن هست

    اگر تمایلی به شنیدن دارید

    این شماره بنده هست
    ۰۹۱۲۱۱۰۶۲۷۳ رضا حقیقی

  3. با سلام چرا روزنامه های کیش به علت بی احترامی خبر گزارشی فارس موضع نمی گیرند مدیر به این سلامت که همه مردم کیش حاضر هستند از ایشان قسم یاد کنند بخاطر سلامت ایشان چرا یک خبر گزارشی مغرض به مردم کیش و مدیر عامل محترم بی هرمتی کند کیشوندان اصلا اجازه چنین کاری را نخواهند داد

  4. خبر گزارشی فارس سریع معذرت خواهی کند وگرنه برایش گران تمام می‌شود چون به مدیر دست پاک خدا شناس ما بی هرمتی کرده ما کیشوندان هر گز اجازه نخواهیم داد به مدیر محترم کیش توهین شود چون ایشان در حال حاضر در منطقه ما قرار دارد و مورد حمایت ۳۵هزار کیشوند قرار دارد اجازه نمی دهیم بخاطر چند املاکی بی رحم بخواهد به مدیر با خدای ما توهین کند سریع معذرت خواهی کند و گر نه تومانی بر علیه خبر گزارشی فارس به دادستان محترم خواهیم داد بعنوان مدیلعموم وارد عمل شود

  5. درود وادب و احترام خود را تقدیم مدیر لایق ومردم دوست و قابل احترام کیش ،عرض میکنم . و تاسف خود را نثار خبرگزاری نا به عدالت فارس میکنم و جای بسی تاسف است که سرو کله ی این ناشیان در مسیر عدالت چنین مدیری پیدا میشود ،آیا این خبرگزاری وجود داشت زمانی که مدیران بی تفاوت نسبت به حق و حقوق کیشوندان ،روزها را سپری میکردند دریغ از خدمت رسانی به جا و دادخواهی کیشوندان ؟؟؟؟من فکر میکنم این خبرگزاری با این عملکرد خود افکار مردم را نسبت به خود،به سمتی غیر از صلاحیت این جایگاه سوق داده است و باید هر چه سریعتر نسبت به این فرد خدوم و مورد اعتماد و دوست داشتنی کیشوندان ،تغییر رویه داده و بااصلاح در نگرش و عنوان کردن این مطالب ،خشم کیشوندان را رقم نزند
    با تمام وجودمان قدر دان این شخص خدا شناس و به معنای واقعی ،درستکار ( مدیر لایق منطقه ازاد کیش)هستیم .سایه اش مستدام بر سر کیشوندان و خداوند پشت و پناهش .انشاالله تعالی

  6. دکتر جان شما کار خودت رو بکن و یقین بدان خدا ناظر اعمال ما هست. همین یک عنوان ( درصد کمیسیون اجاره )از خیل عناوین ناگفته نمونه ای از پیگیری حقوق قشر مستضعف جزیره میباشد که البته مورد عنایت خاص حضرت ولی عصر ( عج) و نایب برحقشان مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد و تلاش شبانه روزی شما برای حل مشکلات جزیره و سعی در رفع موانع ورود دوباره مسافران و …. به هر حال در این بازار بی مسافری رقابت بعضی وقتها ناجوانمردانه می‌شود که نمونه ای از آن را شاهد هستید و هستیم