• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

میزبانی جزیره کیش از سامانه بارشی از فردا ۲۴ دی

  • کد خبر : 24014
  • 23 دی 1400 - 10:53
میزبانی جزیره کیش از سامانه بارشی از فردا ۲۴ دی

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از بعد از ظهر فردا جمعه بتدریج افزایش ابر از سمت مناطق غربی استان و جزایر کیش و لاوان آغاز خواهد شد.

به گزارش کیشوندنیوز، مرضیه سی سی پور گفت: امروز و فردا همچنان حاکمیت جوی آرام و پایدار برروی استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: آسمان استان غالبا صاف گاه با گذر ابر‌های پوششی همراه خواهد بود و شرایط دریا نیز جهت تردد‌های دریایی مساعد پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت:  ۲۵ تا ۲۸ دی، فعالیت سامانه بارشی برروی استان پیش بینی می‌شود که سبب رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و تند باد لحظه‌ای خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: شدت بارش این سامانه طی روز یکشنبه تا صبح سه شنبه و بیشتر در نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود، اما با توجه به فعالیت همزمان این سامانه بارشی در استان‌های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، مدیریت رواناب و سیلاب رودخانه‌ها در تمامی شهرستان‌ها و مناطق مستعد استان توصیه اکید می‌شود.

مرضیه سی سی پور گفت: احتمال تقویت فعالیت موج بارشی در ۲۷ و ۲۸ دی، وجود دارد که تغییرات آن اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: دریا نیز در این مدت، ابتدا با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی و از روز سه شنبه با وزش تندباد‌های غربی مواج خواهد شد و توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان انجام شود.

سی سی پور گفت: از نظر دمایی هنگام فعالیت سامانه بارشی، افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه همچنین کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌شود و با خروج سامانه بارشی، از اواسط هفته آینده، کاهش محسوس دمای کمینه مورد انتظار است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24014
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.