• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

وظیفه امام جمعه کار‌ فرهنگی است نه ساخت مسکن/ مدیریت جدید کارهای زیرساختی انجام دهد

  • کد خبر : 23555
  • 06 آذر 1400 - 16:52
وظیفه امام جمعه کار‌ فرهنگی است نه ساخت مسکن/ مدیریت جدید کارهای زیرساختی انجام دهد

امام جمعه کیش گفت: مردم فکر می‌کنند مشکلات اقتصادی به‌دست ما حل می‌شود، ما مسئول حل مشکلات فرهنگی هستیم، در حوزه اقتصادی باید مدیران تلاش کنند، یکی از مشکلات مردم مسکن هست.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های دوم این هفته عنوان کرد: یکی از سفارشات مهم دین مبین اسلام، عیب پوشی است، نه‌تنها نباید دنبال عیوب دیگران باشیم، اگر عیبی را هم پیدا کردیم موظف هستیم عیب پوشی کنیم.

وی افزود: برای داشتن یک خانواده سالم،  زن و شوهر نباید عیب‌های یکدیگر را به رخ هم بکشانند، اگر قدرت بستن چشممان بر روی دیگران را داشتیم، در حوزه خانواده هم موفق خواهیم شد.

امام جمعه کیش با اشاره به برگزاری مراسم هفته بسیج در کیش گفت: برنامه‌های خوبی در سطح شهر برگزار شد، از همه بسیجیان تشکر می‌کنم، تشکیل بسیج یکی از شاهکارهای امام(ره) بود و امروز بسیج یک شبکه بزرگ چند وجهی و افتخار ایران اسلامی است و می‌توانیم بسیاری از مشکلات را با تفکر بسیجی حل کنیم.

وی در ادامه به بررسی چند معضل شهری پرداخت و مشکل عدم وجود سونوگرافیست خانم را متذکر شد و گفت: چهار سال قبل هنگامی که به جزیره آمدم، یکی از اولین خواسته خواهران گرامی این بود که سونوگرافی توسط پزشک خانم انجام نمی‌شود و ناگزیر یا به پزشک مراجعه نمی‌کنند و یا متحمل هزینه های سنگین رفت و آمد به شهرهای دیگری می‌ شوند. تا الان هنوز این مشکل حل نشده است که از مدیریت جدید منطقه آزاد می‌خواهیم به این مسئله توجه خاص کند.

حجت‌الاسلام حسن زاده ادامه داد: برای سلامتی مردم باید هزینه کرد، هر یک از شهروندان ما حق دارند که بتوانند از امکانات اسلامی و در شأن استفاده کنند.

وی نصب دوربین‌های پایش تصویری را یکی دیگر از نیازهای شهر دانست و گفت: در روزهای گذشته دیدیم که برخی ارازل و اوباش امنیت شهر را به هم ریختند، آنها باید از جزیره طرد شوند و البته طرد هم می‌شوند اما دوباره برمی‌گردند.

خطیب نماز جمعه کیش افزود: با فروشندگان مواد مخدر که جان جوانان را به خطر می‌اندازند نباید برخورد محترمانه کرد و باید برخورد سخت داشت، دوربین‌های چهره‌خوان می‌تواند به نیروهای انتظامی در این زمینه کمک کند، امنیت مردم در خطر است.

وی اظهار داشت: دو هفته از حضور مدیریت جدید منطقه آزاد می‌گذرد، آغاز و برنامه‌های خوبی را داشتند، اما از الآن فرصت را برای برنامه ریزی و کارهای زیربنایی قرار دهید، جزیره مدتی است به‌خاطر تغییرمدیریت‌های نابه‌جا و نسنجیده معطل مانده و شهر تعطیل شده است.

حسن زاده گفت: برنامه کوتاه مدت با اولویت کارهای زیربنایی تنظیم کرده و از کارهای روبنایی و تبلیغاتی پرهیز کنید.

وی با ذکر اینکه وظیفه امام جمعه کار فرهنگی است، بیان داشت: مردم فکر می‌کنند مشکلات اقتصادی به‌دست ما حل می‌شود، مگر امام جمعه قدرت دارد که مشکل مسکن را حل کند!؟ ما مسئول حل مشکلات فرهنگی هستیم، در حوزه اقتصادی باید مدیران تلاش کنند، یکی از مشکلات مردم مسکن هست و مشکل مسکن مردم را حل کنید.

امام جمعه کیش در پایان روز نیروی دریایی ارتش را تبریک گفت و سالروز شهادت دکتر فخری زاده از شهدای هسته‌ای کشور، سالروز شهادت آیت الله مدرس و سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی را تسلیت گفت و یا و خاطره آنها را گرامی داشت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23555
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.