• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

اقتصاد حاصل از بازیافت فرصت مغفول مانده در کیش

  • کد خبر : 23549
  • 06 آذر 1400 - 12:29

محمدرضا لواسانی در بازدید از سایت بازیافت گفت: بازیافت زباله برای کیش هم تهدید زیست محیطی است و هم فرصت عالی جهت سرمایه گذاری است.

به گزارش کیشوندنیوز، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به همراه جمعی از مدیران عامل شرکت های تابعه و معاونین این سازمان بعدازظهر روز جمعه ۵ آذر از سایت بازیافت و پسماند جزیره کیش بازدید بعمل آوردند.
در بازدید از سایت پسماند، محمدرضا لواسانی بیان کرد: بازیافت برای کیش از دو جهت اهمیت دارد، یک اینکه تهدید بزرگ محیط زیستی است که باید فکر اساسی شود، دوم اینکه فرصت عالی جهت سرمایه گذاری است.
وی عنوان کرد: بازیافت واقعی و اقتصاد چرخشی در حوزه بازیافت به کارآفرینی که دارای ایده نو باشد احتیاج دارد و متاسفانه در کشور اقتصاد چرخشی خیلی جدید گرفته نشده است؛ در اقتصاد چرخشی نباید به یک یا دو روند ارزش افزوده راضی شویم بلکه باید ادامه این چرخش را جدی گرفت.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بازیافت را طلا کثیف معرفی کرد و افزود: در دنیا پسماند، سرمایه ای که باعث نارضایتی است را طلا کثیف می نامند، و این موضوع در جزیره کیش مغفول مانده است.
از این رو سرمایه گذارانی که جدید به کیش می آیند می توانند در این حوزه ورود کرده و سود خوبی کسب کنند.
به گفته محمدرضا لواسانی سازمان آماده این است که از سرمایه گذارانی که در خصوص مبحث بازیافت دارای ایده نو هستند و آمادگی ایجاد خط تولید در زمینه محصولات شیمیایی، سلولزی و پلاستیک را دارند حمایت ویژه کند.
قرار است در هفته پیش رو مسئول محیط زیست با انجمن های محیطی زیستی جلسه برگزار کند و نظرات و پیشنهادهای آن ها را جمع آوری کرده و تا آخر هفته تصمیم جدی در این زمینه گرفته شود.‌
در پایان گفتنی است در محل سایت بازیافت جداسازی و بسته بندی زباله ها انجام می شود و زمینی در فاصله دو کیلومتری این سایت برای راه اندازی خط جدید در نظر گرفته شده که از نظر زیست محیطی مناسب است.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23549
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.