• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

گلایه امام جمعه کیش از گرانی تخم‌مرغ/ مالیات بر حقوق کارگران مناطق آزاد باید حذف شود/ بی‌حجابی در کیش قابل تحمل نیست

  • کد خبر : 23196
  • 17 مهر 1400 - 14:02
گلایه امام جمعه کیش از گرانی تخم‌مرغ/ مالیات بر حقوق کارگران مناطق آزاد باید حذف شود/ بی‌حجابی در کیش قابل تحمل نیست

امام جمعه کیش با اشاره به تجمع اخیر کارگران و اعتراض به وضعیت معیشتی گفت: متأسفانه مدتی است بر حقوق‌ کارگران و کارمندان مالیات بسته‌اند و این مالیات باید برداشته شود و از دبیرشورایعالی مناطق آزاد می‌خواهم این مسئله را دنبال کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: باید هم تقوای فردی و هم جمعی داشته باشیم، تقوای فردی یعنی اینکه هرکسی خودش را تحت مراقبت دائم داشته باشد که در مسیر خلاف و انحراف قدم نگذارد.

وی افزود: تقوای جمعی نیز بدین معناست که گروه‌ها و ملت‌ها باید مراقب خودشان باشند و این تقوا اثر بسیار زیادی در رستگاری یک جامعه دارد و اگر مراقب این تقوای جمعی نباشیم آن گروه سقوط خواهد کرد. حتی گروه‌های کوچک یا دورهمی در فضای مجازی هم باید مواظبت کرد و کسی خطایی کرد حتما باید راهنمایی بشود.

بی حجابی در کیش قابل تحمل نیست

امام جمعه کیش بیان داشت: فساد یک فرد در جامعه حکم سوراخ کردن کشتی جامعه را دارد که باعث می‌شود همه مردم از بین بروند.

وی گفت: اگر در مقابل کسی که اهل فساد هست، نهی از منکر نکنیم و چشممان را ببندیم، این جامعه سقوط می‌کند و طبق فرمایش رسول خدا هر شخصی مسئولیت اجتماعی دارد و نسبت به فساد موجود جامعه حساس باشد.

حسن زاده با عنوان اینکه فساد از هر نوعی می تواند باشد، ادامه داد: یکی از فسادهایی که امروز خودنمایی می‌کند، بحث کشف حجاب است، موضوعی که در شهر ما قابل تحمل نیست، نیروی انتظامی کیش در این زمینه فعالیت‌های خوبی را داشته، اما یک دست صدا ندارد و باید مسئولان پای کار باشند و حرکت جدی در این زمینه صورت بگیرد.

وی گفت: اگر چشممان را تحت عناوین مختلف ببنیدیم، شهرمان سقوط می‌کند و سقوط فرهنگی به مراتب بدتر از سقوط فیزیکی است.

تبلیغات صداوسیما هم باید فرهنگی باشد

وی واقعه لیله المبیت و فدارکاری حضرت علی(ع) را در طول تاریخ بی‌مانند دانست و گفت: اگر این نوع فداکاری را غربی‌ها داشتند، غوغا می‌کردند و برنامه‌ها از آن تولید می‌کردند، از مسئولان صداوسیما می‌خواهیم که به مسائل اساسی کشور بیشتر توجه کنند.

حسن زاده در ادامه به ذکر چهار وظیفه اصلی صداو سیما پرداخت و گفت: صداوسیما باید جریان فرهنگی کشور را هدایت کند، و این هدایت باید بر تمام برنامه‌ها سایه بیافکند و  اگر تبلیغاتی را هم پخش می‌کند باید در این راستا باشد.

وی ادامه داد: صداوسیما باید تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی را در برنامه‌های خود داشته باشد، حتی برنامه‌های ورزشی هم باید درجه‌ای بر انقلابی بودن ما اضافه کند.

امام جمعه کیش گفت: روح برنامه‌ها باید ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و افزایش همبستگی ملی را داشته باشد.

گلایه امام جمعه کیش از گرانی تخم‌مرغ

خطیب نماز جمعه کیش اظهار داشت: مدت دو ماه است که دولت سر کار آمده است در این مدت اقدامات خوبی انجام شده است، انجام سریع واکسیناسیون، ترخیص پرشتاب کالاهای رسوب شده در گمرک، تلاش مجلس و دولت برای تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار، حذف امضاهای طلایی، اتخاذ سیاست درست در حل مشکل گرانی کاذب سیمان از جمله این اقدامات است.

وی ضمن تشکر از اقدامات دولت در این مدت کوتاه، ادامه داد: حس خوبی در مردم ایجاد شده اما مردم به‌ویژه قشر مستضعف باز هم نیاز دارند که احساس خوبی داشته باشند، دولت باید قیمت کالاهای اساسی را باید تصحیح و کاهش دهد، یک عده‌ای نمی‌خواهند این اتفاقات رخ دهد، افزایش بی‌رویه قیمت تخم مرغ در این روزها نشان می‌دهد که عده‌ای هنوز بر سرکار هستند و دوست ندارند این امیدها در دل مردم ایجاد بشود.

حسن زاده بیان داشت: مسئله انتخاب یاران و مدیران میانی مدیریتی کشور باید به‌سرعت مشخص بشود و با انتخاب مدیران کارآمد وجهادی و انقلابی چرخه مدیریت کامل بشود.

پلیس کیس؛ افتخار کیشوندان

امام جمعه کیش در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: پلیس کیش افتخار کیشوندان است، نیروی انتظامی شعارهای خوبی را برای این هفته انتخاب کرده است، “پلیس مقتدر، قانون مدار و امین” و شعار “ولایت‌مداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی”، که برازنده پلیس است و از همه عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

شباهت مناطق آزاد به شیر بی یال و دُم

وی در ادامه با اشاره به تجمع اخیر کارگران و اعتراض به وضعیت معیشتی اظهار داشت: مشکل کارگران زخم عمیقی است که سال‌هاست به‌همراه دارند، مسئولان باید توجه کافی نسبت به احقاق حقوق کارگران داشته باشند، برخی از خواسته‌های آنها به‌حق است و باید دنبال و رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده با تأکید بر اینکه مالیاتی که برحقوق کارگران بسته شده باید برداشته شود، گفت: الان متأسفانه مدتی است بر حقوق‌ کارگران و کارمندان هم مالیات بسته‌اند، حذف این مالیات به‌خاطر جذب افراد به این مناطق بوده است، اگر امتیاز مناطق آزاد را بگیرید چیزی برای مناطق آزاد باقی نمی‌‌ماند و مثل شیر بی یال و دم می‌شود.

 وی در پایان اظهار داشت: این قانون هم برای کارگران و کارمندان و هم برای سرمایه‌گذاران باید اصلاح شود و از دبیرشورایعالی مناطق آزاد می‌خواهم این مسئله را دنبال کند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23196
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.