• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

رسانه‌ی شریف گوش به فرمان حقیقت دارد نه ارباب قدرت

  • کد خبر : 22728
  • 17 مرداد 1400 - 20:17
رسانه‌ی شریف گوش به فرمان حقیقت دارد نه ارباب قدرت

خانه مطبوعات و رسانه کیش به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار، بیانیه ای صادر کرد.

۱۷ مرداد روز خبرنگار یک مناسبت است، همچون مناسبت‌های بسیاری که در تقویم‌ها می‌نویسند و به رسم تقدیر و پاسداشت این و آن ‌گرامی می‌دارند.

به یاد داشته باشیم که تمام روزهای تلخ و شیرین تاریخ و تقویم را به قلم آنان که حقیقت‌گو و حقیقت‌جو در عرصه خبر و تحلیل و تشریح وقایع اتفاقیه گام برداشته‌اند رقم می‌زنند و اگر جز این باشد، بر برگ برگ این تقویم هیچ اعتباری نیست.

خبرنگاری پیش از آنکه رسالت گونه باشد شرافت گونه است. رسالت حرفه‌ای ما شرافت قلمی است که جز حقیقت و عدالت همسوی هیچ جریان دیگری نبوده و نخواهد بود و به حق و یقین اگر در این عرصه پا نهاده‌ایم شور و شوق پاسداری و امانت داری از حقیقت در دلهایمان هست و اگر غیر از این باشد، خبر رسانی بیش نیستیم که فرمان پذیری و چاپلوسی و نان به نرخ روز خوردن مرتبه‌ی آن است. و این شأن و منزلت و شرافت یک خبرنگار راستین نخواهد بود.

آنان که همسویی را یک سویه می‌خواهند نه آنکه در فهم معنی دچار مشکل باشند، که منافع خویش را در ارتباط یک سویه می‌دانند و استناد آن تلاش در کینه ورزی، تخریب و تهدید خبرنگاران راستین و صداقت پیشه و حق جو با تکیه بر رسانه‌های دروغین خود فروخته و یا کاسبان فضای مجازی است.

چرا که رسانه‌ی شریف گوش به فرمان حقیقت دارد نه ارباب قدرت.

خبرنگاری شغل نیست شوق است که از جان بر می آید و شرط خطر را به جان می پذیرد خبرنگاری ره منزل لیلی پیمودن است و شرط اول قدم آن است که مجنون باشی، رسالت ما آگاهی سازی است و آگاهانه بر آنچه انتخاب کرده‌ایم اهتمام داریم.

در روزگاری که حجم وسیعی از اخبار و اطلاعات درست و نادرست هر روز از منابع مختلف و در عرصه‌ی گسترده فضای مجازی نشر و توزیع می‌گردد، سنگینی وظیفه رسانه‌های اصیل و حرفه‌ای دوچندان است، چراکه مضاف بر آن که بایستی به بیان حقیقت بپردازند باید به تقابل با اخبار دروغ و مردم فریب نیز کمر بسته باشند.

افتخار اصحاب راستین رسانه در کیش همین بس که علی رغم بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها، فشارها و تهدیدها و تهمت‌های فراوان در راستای عمل به اهداف خود، به جرم ممانعت از همسویی با فرصت‌طلبان و کاسبان مقام و موقعیت تاوان بسیار داده‌اند و بر این تاوان می‌بالند که نان شرافت خورده‌اند و یک لقمه اش به تمام مناصب اصحاب زر و زور می چربد.

و آنان که از این رویه ناخرسندند، چه بهتر آنکه در چنین مناسبتی به پاسداشت و گرامیداشت خبرنگاران خود فروخته و اجیر شده و رسانه‌های کاسب مسلک و اجاره‌ای خویش پرداخته و چونان گذشته تلاش مستمر نمایند با برون‌سپاری، خاص سپاری و رانت خواری اهداف خود را در زمینه همسویی با خبرنگار نماها محقق نمایند. ما را همین بس که آزاد آمده ایم و آزادانه و شرافتمندانه پای عهدی که با مردم و آیندگان داریم ایستاده‌ایم.

خانه مطبوعات و رسانه کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22728
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.