• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

امام جمعه کیش: فضای ظاهری بدحجابی با لباس متحدالشکل در ادارات از بین می رود

  • کد خبر : 22527
  • 28 تیر 1400 - 2:13
امام جمعه کیش: فضای ظاهری بدحجابی با لباس متحدالشکل در ادارات از بین می رود

امام جمعه کیش گفت: دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه با انجام وظایف محوله خود می‌توانند ۸۰ درصد معضلات اجتماعی جزیره را حل کنند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن‌زاده روز یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در راستای حل معضلات اجتماعی لازم است حراست ادارات و نهادها با نظارت بر رعایت لباس متحد الشکل، فضای ظاهری بد حجابی را در محل کار از بین ببرند تا حقق این مهم برای بهتر شدن فضا در جزیره کیش منجر شود.

وی افزود:  اینکه معضلات اجتماعی ناشی از تردد برخی مسافران از شهر ها و استان های مختلف به کیش و آشنا نبودن به فرهنگ غالب این منطقه سبب شده تلاش شورای امر به معروف در عمل نمودی نداشته باشد.

حجت الاسلام حسن‌زاده با تاکید بر اینکه بین ساکنان کیش کمتر افرادی شناسایی می شود که گرفتار شدید معضلات اجتماعی باشند، گفت: برخی از معضلات اجتماعی در جزیره کیش را می توان در خودروهای کرایه ای، بازارها و کنار ساحل مشاهده کرد که از شهر ها و استان های مختلف به این منطقه سفر می کنند و هیچ ارتباطی با جزیره ندارند.

وی با بیان این که تلاش شورای امر به معروف و ‌نهی از منکر کیش یک تلاش قابل ستودنی است، یادآور شد: به خاطر شناور بودن مسافران از شهرها و استان های مختلف به جزیره کیش ارائه مجموعه ای از  پیشنهادها شورای امر به معروف و نهی از منکر و تعیین وظایف دستگاه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: تمام مصوبات جلسه عفاف و حجاب قابلیت اجرا دارد و محقق شدن این مهم سبب مطرح شدن جزیره به عنوان پایلوتی برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور خواهد شد.

جعفر آهنگران ظرفیت های سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه اقدامات فرهنگی و عفاف و حجاب را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر به عنوان اعتقاد و یک اصل پذیرفته شده است و با بهره‌گیری از دستاوردهای مهم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.

فرمانده انتظامی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش گفت: توجه به مساله عفاف و حجاب و رعایت آن ازسوی آقایان و خانم‌ها حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کم توجهی برخی از افراد گردشگر باتوجه به شرایط کیش،  گفت: شرایط متعددی برای بروز این رفتارها و ناهنجاری‌ها وجود دارد که دلیل اصلی آن تغییر محیط و انگیزه افراد برای دیده شدن با تغییر رفتاری جدید است.

سرهنگ علی اصغر جمالی افزود: تقویت و افزایش اقدام‌های فرهنگی محیطی، توجه به این موضوع در فرودگاه‌های مبدا قبل از ورود مسافر به کیش، استفاده از ظرفیت فعالان رسانه‌ای و مجازی بویژه صدا و سیما و گروه‌های مردمی برای تقویت بنیه‌های اعتقادی عرصه عفاف و حجاب بسیار موثر خواهد بود.

اجرای مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر و کار گروه فرهنگی در منطقه، تدوین منشور عفاف و حجاب، فرهنگ سازی و تعیین حدود پوشش کارکنان، برگزاری کارگاه های آموزشی، تدوین دستورالعمل ساماندهی حیوانات خانگی (سگ گردانی)، اجرای طرح تربیت دینی در مدارس کیش، بررسی آسیب های اجتماعی، ساماندهی و برخورد قانونی با عکاسان غیر مجاز از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22527
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.