• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

مدیران ارشد هر منطقه باید به مقوله حجاب توجه بیشتری داشته باشند

  • کد خبر : 22493
  • 23 تیر 1400 - 13:12
مدیران ارشد هر منطقه باید به مقوله حجاب توجه بیشتری داشته باشند

امام جمعه کیش گفت: گاه برخی مسائل در جامعه مغفول می ماند و حجاب و عفاف یکی از این دست مقولات است که باید توجه عالی ترین مسئولان و مقامات هر منطقه به آن توجه بیشتری شود.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت الاسلام احمد حسن زاده در جلسه ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر که به مناسبت گرامی داشت هفته حجاب و عفاف و همزمان با سالروز پیوند مبارک حضرت(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با اشاره به اینکه حجاب و عفاف امری فطری در میان انسان هاست اظهار کرد: همه انسان ها حجاب و عفاف را به عنوان یک امر فطری در وجود خود دارند که گاه نیاز به روشنگری و بیدار ساختن این فطرت در آن هاست.

وی با بیان اینکه می توان با صحبت کردن و ورود از مسیرهای صحیح آتش فطری حجاب و عفاف را که گاه زیر خاکستر پنهان می شود دوباره شعله ور کرد افزود: حجاب به عنوان یک امر فطری در خمیرمایه اساسی انسان وجود دارد و ما از کسانی که می خواهند مردم را به بی حجابی تشویق و ترغیب کنند با در نظر گرفتن فطری بودن این امر از آن ها یک گام جلوتر هستیم.

امام جمعه کیش تصریح کرد: ما می توانیم با ورود صحیح به مقوله حجاب و عفاف این امر فطری را بار دیگر احیاء کنیم.

وی با اظهار تاسف از غفلت بسیاری از دستگاه ها و نهادهای متولی حوزه حجاب و عفاف در تبین این امر در جامعه اسلامی تاکید کرد: امروز از ۲۶ دستگاه متولی در این حوزه تنها نیروی انتظامی است که به جد پای کار است و دستگاه های دیگر در این امر کوتاهی کرده اند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در احیاء این امر فطری در میان دانش آموزان تاکید کرد: در حالیکه دانش آموزان دوره های کودکی، نوجوانی و جوانی را طی می کنند خاکستر هنوز نتوانسته است فطرت آنان را بپوشاند و به سادگی می توان شعله های حجاب و عفاف را در آنان روشن کرد.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی مسائل کیش در سرزمین اصلی مورد بررسی قرار می گیرد افزود: اگر همه دستگاه های متولی وظیفه خود را به درستی انجام دهند نیازی نیست که به مسائل اجتماعی ما در مکانی دیگر و در سرزمین اصلی پرداخته شود.

امام جمعه کیش تصریح کرد: این درست نیست که معضلات و مسائل کیش در جای دیگرمطرح شود باید این مسائل را بین خودمان حل کنیم.
وی ساماندهی خانه های شبانه با تشکیل کارگروه هایی ویژه در معاونت گردشگری، ورود جدی دستگاه ها و نهادهای متولی حجاب به این حوزه به ویژه حراست های هر سازمان، برگزاری جلسان آموزشی برای فعالان حوزه حجاب وعفاف و برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی در حوزه حجاب وعفاف را بسیار ضروری برشمرد.

سرهنگ نظری جانشین فرماندهی انتظامی ویژه کیش نیز در این مراسم با تبریک هفته حجاب و عفاف بر عملیاتی شدن مصوبات جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: امید است برگزاری این جلسات نتیجه مطلوبی داشته باشد و مصوبات آن به صورت عملیاتی و عینی در جامعه دیده شود.

وی تصریح کرد: با هدفگذاری صحیح در جلسات می توان به نقطه مطلوب و خروجی مناسبی در شان جزیره کیش و کشور دست یافت.

محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این مراسم با بیان اینکه حجاب امری فطری، مطالبه عمومی و مردمی است که ریشه در قوانین اسلام دارد تاکید کرد: وظیفه همه دستگاه هاست که به بازگشت ارزش های حجاب و عفاف به عنوان یک اصل اسلامی در جامعه کمک کنند.

وی به طراحی و اجرای طرحی عملیاتی در حوزه حجاب وعفاف به کمک نهاد امام جمعه و دیگر دستگاه های متولی در این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: امید است با ارائه و اجرای این طرح جامعه اسلامی روز به روز به ارزش های خود توجه بیشتری نشان دهد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22493
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. حجاب امری اجباری نیست حتی در قرآن هم اشاره شده که این برای شما بهتر است ،متاسفانه مسائلی که در قرآن بارها و بارها از کلمه ویلن استفاده شده یعنی وای به حال…منافقان،محتکران،کم فروشان،ظالمان،فاسدان،مسخره کنندگان،دروغگویان، غیبت کنندگان و… بسیار نهی شده را رها کرده اید و به موضوعی که فقط در قرآن اشاره شده نه تاکید موکد …چسبیده اید و ۴۰ سال است که به حربه های مختلفی زنان را وادار به آن میکنید غافل از آنکه نتیجه آن در جامعه معکوس بوده و در نسل حوان حسی از انزجارار و لجبازی را رایج کردید،وقت آن نیست که روشتان را تغییر داده این امر را به انتخاب مردم بگذارید؟

  2. مردم دارن از بدبختی از کیش میرن اونوقت جنابعالی دغدغه ات حجابه بایدم باشه چون ن اجاره میدی ن مث ما حقوقت چهارتومنه هیچ مشکلی نداری از رو شکم پری یه چیزی میگی …..