• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

زمان رسیدگی به پرونده‌ها در جزیره کیش به زیر یک ماه کاهش یافت

  • کد خبر : 22347
  • 07 تیر 1400 - 1:57
زمان رسیدگی به پرونده‌ها در جزیره کیش به زیر یک ماه کاهش یافت

رییس دادگستری جزیره کیش گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول قوه قضائیه طی ۲ سال زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این جزیره به زیر یک ماه کاهش یافته است.

به گزارش کیشوندنیوز، یاسین مطهری زاده روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اطاله دادرسی از چهار محور اساسی سند تحول قضایی است که اکنون پس از ۲ سال از آغاز اجرای این سند، اکنون ۹۵ درصد از پرونده های زیر ماه با صدور رای به نتیجه می رسد.

رییس دادگستری جزیره کیش یادآور شد: پنج درصد باقی مانده تنها پرونده هایی است که نیازمند کار کارشناسی بوده که رسیدگی در اسرع وقت به این پرونده ها نیز در اولویت شعبات دادگاه و دادسرا است.

سبقت پرونده های مختومه از پرونده های ورودی

مطهری زاده با بیان اینکه بر اساس اصول ۱۵۶تا۱۷۴ قانون اساسی مهمترین وظیفه دستگاه قضا رسیدگی به اختلافات، احیای حقوق عامه، نظارت بر حُسن اجرای قانون، کشف جرم، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح مجرمان و مبارزه با فساد است افزود: در یک سال گذشته (ابتدای هفته قوه قضاییه ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰) حدود ۲۵ هزار پرونده در مجموعه دستگاه قضایی جزیره رسیدگی شده است.

وی یادآور شد: این تعداد پرونده شامل پرونده های مختومه و ورودی است که با توجه به آمار در یکسال گذشته تعداد پرونده های مختومه از ورودی به دادگاه ها پیشی گرفته و قضات جزیره توانسته اند پرونده های مانده از سال های گذشته را نیز به نتیجه برسانند.

افزایش نیروی انسانی عامل تسریع در روند رسیدگی

رییس دادگستری کیش با بیان اینکه عوامل متعددی در کاهش اطاله دادرسی در جزیره دارد افزود: افزایش نیروی انسانی از عوامل موثر تسریع در رسیدگی به پرونده ها است که در این راستا در این اداره طی ۲ سال گذشته ۲ نیروی قضایی به هفت کادر اداری به جمع کارکنان این اداره اضافه شده است.

وی افزود: برون سپاری برخی ماموریت ها از دیگر برنامه های دستگاه قضا در کشور برای تسریع در رسیدگی و کاهش تراکم ارباب رجوع است که اکنون ۲ دفتر خدمات قضایی در جزیره کیش فعال شده است.

مطهری زاده افزود: این ۲ دفتر اکنون به صورت کامل نیاز قضایی کیشوندان و ساکنان این جزیره را پاسخ می دهند.

۹۸.۵ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیک انجام می شود

وی گفت: همچنین در راستای سند تحول قضایی ابلاغ الکترونیک به صورت ویژه در دستورکار تمام دادگستری های کشور قرار گرفته که اکنون این روند در جزیره کیش به ۹۸.۵ درصد رسیده است.

رییس دادگستری کیش یادآور شد: این اقدام علاوه بر کاهش هزینه در استفاده از کاغذ و گام برداشتن در راستای حفظ محیط زیست، موجب تسریع در روند ابلاغ ها به شاکیان و متشاکیان شده است.

دادگستری جزیره کیش دارای ۲ شعبه حقوقی، یک شعبه کیفری، پنج شعبه شورای حل اختلاف و در داسرا نیز دارای ۲ دادیاری و یک بازپرسی است.

اول تا هفتم تیر ماه به مناسبت شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی در تقویت جمهوری اسلامی به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22347
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چرا دروغ میگین من ی پرونده الزام به سند دارم الان ۴ ماه یک جلسه گذاشتن