• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

نامه جباری به قالیباف و انتقاد از حذف معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد

  • کد خبر : 21755
  • 28 فروردین 1400 - 0:46
نامه جباری به قالیباف و انتقاد از حذف معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد

نماینده غرب هرمزگان در مجلس حذف معافیت های مالیاتی را مهمترین عامل بی ثباتی و اخلال در سرمایه گذاری و فرار سرمایه از مناطق آزاد دانست و تأکید کرد که باید بدون فوت وقت نسبت به این مسأله چاره اندیشی شود.

به گزارش کیشوندنیوز، مهندس احمدجباری طی نامه‌ای به دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها قرار داریم، از رکود تولید در مناطق آزاد و گسیل سرمایه به مناطق آزادِ کشورهای همجوار انتقاد کرد.

عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس حذف معافیت های مالیاتی را مهمترین عامل بی ثباتی و اخلال در سرمایه گذاری و فرار سرمایه از مناطق آزاد دانست و تأکید کرد که باید بدون فوت وقت نسبت به این مسأله چاره اندیشی شود.

مهندس جباری در بخشی از این نامه با مخاطب قرار دادن دولت و نمایندگان مجلس خواستار اصلاح نگاه معیوب به مناطق آزاد شد و خاطرنشان کرد که قانون مناطق آزاد چنانچه به درستی اجرا شود، بهترین ضمانت اجرا برای مدیریت و سرمایه گذاری در این مناطق میباشد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در خانه ملت با بیان اینکه نباید با نگاهی معیوب و منفی مناطق آزاد را محل جولان قاچاق بدانیم اضافه کرد که در تمامی بخش های جامعه ممکن است ایرادات و تخلفاتی رخ دهد و این معضل مستلزم هوشیاری و تیزبینی دستگاه های نظارتی آن مجموعه است.

دبیر کمیسیون عمران مجلس خطاب به دکتر قالیباف به انتقاد از اعمال قانون مالیات برارزش افزوده در مبادلات و فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد پرداخت و افزود مگر ما از بودجه‌ی کل کشور به مناطق آزاد اختصاص میدهیم که چنین تکلیفی را برای آنها در نظر میگیریم؟

مهندس جباری با ابراز تأسف از این وضعیت تأکید کرد که حذف معافیت مالیاتی در مناطق آزاد با قانون و فلسفه‌ی وجودی این مناطق در تضاد آشکار است و با ایجاد بی انگیزگی در بین فعالین اقتصادیِ خرد و کلان موجب فرار سرمایه و نهایتأ باعث نابودی این مناطق میشود.

عضو فراکسیون مناطق آزاد در پایان این نامه با اشاره به تاکیدات حکیمانه‌ی رهبری معظم حول لزوم پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید، خطاب به رئیس مجلس درخواست کرد که با نگاهی کارشناسی بدور از مواضع احساسی و هیجانی برخی افراد نسبت به تدبیر این مسأله‌ی مهم اقدام نماید.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21755
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مالیات باید بپرازند این حق همه نمی شود صنف املاکهای کیش ۱۰۰برابر املاکهای سرزمین اصلی درامد داشته باشند بعد مالیات یک ریال پرداخت نکنند کدوم قانون این تایید کرده نکند مدیران و کارکنان کیش حاضرند مالیات نگیرند اخر اینقدر مدیران کارمندان کیش کار نکردن هر کدام وزن انها شده۱۸۰کیلو فقط دروغ سر کاری مردم بیکاری درست کردن هر چقدر رهبر عزیزمان دغدغه بیکاری دارند برعکس مدیران کیش بر طبل بیکاری میکوبند نمی دانم علت اینکار چیست نارضایتی بین مردم خدا داند الله علم