• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در کیش و قشم باید متوقف شود/ کاهش امتیازات مناطق آزا‌د به فرار سرمایه منجر می‌شود

  • کد خبر : 21627
  • 11 فروردین 1400 - 15:49
پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در کیش و قشم باید متوقف شود/ کاهش امتیازات مناطق آزا‌د به فرار سرمایه منجر می‌شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش امتیازات مناطق آزا‌د به فرار سرمایه‌ها منجر می‌شود، گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد قشم و کیش باید متوقف شود.

به گزارش کیشوندنیوز، احمد مرادی اظهار داشت: همه مناطق آزاد کشور از جمله قشم و کیش در استان هرمزگان براساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند و قانون هم بر این مهم تصریح دارد و معتقدیم کسانی که در قشم و کیش زندگی می‌کنند نباید هیچ مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مردم قشم به‌واسطه هزینه‌های بالا و غیرقابل تحمل زندگی با مشکلات زیادی دست به گریبانند و دولت باید تسهیلاتی برای این منطقه آزاد قائل شود و یک لایحه‌ای به مجلس بدهد و نمایندگان آن را برای معافیت به تصویب برسانند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعتقاد داریم بازرگان، تجار و مردم عادی قشم باید از یکسری مزیت‌ها برخوردار باشند نه اینکه با دریافت مضاعف مالیاتی مشکلات مردم را دوچندان کنیم.

وی گفت: مسئله مالیات در مناطق آزاد هم اینک در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و در کمیسیون اقتصاد مجلس هم در حال رسیدگی است.

مرادی در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که مدیر کل مالیاتی استان هرمزگان اعلام کرده از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ فعالان اقتصادی مناطق آزاد قشم و کیش باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند، اعلام کرد: این موضوع یک اشتباه است و باید در مناطق آزاد از جمله قشم و کیش متوقف شود.

به گفته وی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حدود سه ماه در بحث بودجه مشغول رسیدگی بودند و اینک که بحث دائمی کردن بحث مالیات را داریم، وزارت اقتصاد و دارایی باید تحمل کند تا نمایندگان به کارشان ادامه دهند.

او یادآور شد: موضوع مالیات در مناطق آزاد باید در مجلس با دقت بررسی شود تا به مردم فشار وارد نیاید و دریافت مالیات در مناطق آزاد براساس قوانین ویژه این مناطق، مصداق و عینیت ندارد.

به گفته نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،‌ هر کاری که باعث کاهش امتیازات مناطق آزاد از جمله قشم و کیش شود، به طور حتم با فرار سرمایه‌گذاری‌ها همراه خواهد بود و رونق اقتصادی به آن شکلی که در این مناطق جاری و ساری بوده دیگر دیده نخواهد شد.

وی ادامه داد: اصلاح قانون مالیاتی در مناطق آزاد باید در مجلس و از سوی نمایندگان گرفته شود که قطعاً به این نتیجه خواهیم رسید که مالیات گرفتن در مناطق آزاد خیلی منطقی نیست./تسنیم

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21627
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باید مالیات بگیرن چرا نگیرن رانت تا کی یک نمونه املاکهای کیش هر کدام در یکسال ۱۰میلیارد تعرفه گرفتند چرا مالیات ندهند تا کی این حمایتهای ادامه دارد

  2. هیچ گونه سرمایه فرار نخواهد کرد مگر اینکه سازمانهای مختلف از جمله خود سازمان کیش واداره مالیات با مشکل درست کردن برای سرمایه گزاران از جمله کارشکنیهای اداری مثلا بازرگانی میخواهد جواز صادر کند هزار مانع تراشی میکند چر جزیره با وجود۲۰۰هزار خانه ۸۰املاک وجود داشته باشد انهم بصورت قبیله ای چرا اجازه نمی دهند ۵۰۰املاک ایجاد شود و حق تحریر کاهش دهند ورقابت سالم صورت بگیرد کدام یک از این صنف کوچکترین گره باز کردن یا کوچکترین کارقراردادها را طبق شماره به امور مالیاتی گزارش کردند مشکل فرار سرمایه اینجاست نه مالیات اداره بازرگانی کوچکترن قدمی برنداشته با یک کارمند کاظمی که نمی شود بازرگانی کیش اداره کرد اونهم با برخورد بد جوابگو نبودن پرخاشگر واقعا برای کیش متاسفم