• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تقدیر ازشاعران،نویسندگان و کتابداران کیش+تصاویر

  • کد خبر : 2153
  • 22 آذر 1395 - 15:34
تقدیر ازشاعران،نویسندگان و کتابداران کیش+تصاویر

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر وجود ظرفیت های توانمند فرهنگی و هنری در جزیره کیش اظهار کرد : اعتقادم بر این بوده که از ظرفیت های داخلی یک منطقه می توان بهترین بهره را در کارها برد.

به گزارش کیشوندنیوز ، ابراهیم رضوانی در آئین تقدیر از شاعران ، نویسندگان و کتابداران جزیره کیش با بیان اینکه در سالهای گذشته به فرهنگ و هنر در کیش کمتر توجه می شد افزود : در شرایط کنونی و با ایجاد تغییر در فضای فیزیکی برخی مجموعه های فرهنگی روزانه چهار فیلم از فیلم های جدید در حال اکران در کشور در کیش به روی صحنه می رود .
وی گفت : سالهای زیادی بود که دراجرای بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنری از هنرمندان سرزمین اصلی بهره گرفته می شد اما معتقدم که از ظرفیت های فرهنگی و هنری منطقه می توان بهترین بهره را گرفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد : پس از اعلام فراخوان اولیه برای شناسایی هنرمندان حدود ۳۰۰ نفر ثبت نام کردند که خوشبختانه امروز اسامی بیش از ۷۰۰ هنرمند در رشته های مختلف در بانک اطلاعاتی هنرمندان موجود است .
وی با بیان اینکه توانمندی های زیادی در کیش وجود دارد افزود : با طبقه بندی آنان می توان به راحتی از ظرفیت های آنان بهره گرفت.
رضوانی کیش را قطعه ای از بهشت دانست و گفت : آنچه که بهشت را می سازد مردم یک منطقه است ، ما در کیش جامعه و سرمایه اجتماعی داریم که باید قدر آنها را بدانیم.

*تاکید بر بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر
ابراهیم حسن بیگی نویسنده معاصر با بیان اینکه اتفاق های خوبی را در حوزه ادبیات در کیش شاهد هستیم افزود : برگزاری جلسات نقد و بررسی شعر و ادبیات با حضور علاقه مندان در فرهنگسرای سنایی یکی از این اتفاق های خوب است .
وی گفت : آثاری که تولید شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است به لحاظ محتوا بسیار جالب بود .
حسن بیگی با بیان اینکه برگزاری جلسه های نقد و بررسی به ارتقاء ادبیات داستانی و شعر کمک می کند بر گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد .
خالق رمان ‘ محمد (ص) با بیان اینکه سازمان باید جهت فعالیت های فرهنگی و هنری خود را به سمت بخش خصوصی سوق دهد اظهار کرد : در یکسال اخیر فعالیت هایی را در این زمینه شاهدیم اما تعداد مراکز خصوصی فعال کم است .
به گزارش ایرنا ، وی با قدردانی از فعالیت های سازمان و همچنین بخش خصوصی گفت : وجود این همه هنرمند ، ادیب و شاعر برای جزیره کیش مایه افتخار است .
حسن بیگی به اهمیت کتاب و کتابخوانی در افزایش سرانه مطالعه کشور اشاره کرد و گفت : متاسفانه تعداد کتابخوانان کم است و آمار ارائه شده راضی کننده نیست .
وی تاکید کرد که بحث کتابخوانی باید در جزیره کیش جدی گرفته شود تا بتواند همچون دیگر حوزه های در سایر شهر ها به عنوان الگو مطرح شود.

تلاش برای اعتلای فرهنگ و هنر کیش / استقبال از طرح های پیشنهادی
مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش حضور در جمع هنرمندان ، نویسندگان و شاعران را مایه خوشحالی دانست و گفت : به عنوان فردی قدیمی در کیش ، گمشده جزیره کیش را نداشتن اعتماد به توانایی هنرمندان جزیره کیش در سالهای گذشته می دانم .
سعید دهقان یاد آور شد : به رغم بودن هنرمندانی توانمند در کیش ، در سالهای گذشته از هنرمندان کشوری با هزینه های هنگفت برای اجرای برنامه ها استفاده می شد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی اتفاق های خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر جزیره شاهدیم تصریح کرد : درسالهای اخیر اصرار بر این بوده تا به ظرفیت هنرمندان کیش اعتماد کنیم و از آنها در اجرای برنامه ها بهره بگیریم .
دهقان هنرنمایی هنرمندان جزیره کیش و ارائه آثار جدید در آئین های مختلف را زاییده تفکر بهره مندی از ظرفیت های داخلی در منطقه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که روز به روز شاهد پیشرفت گروه های مختلف هنری و فرهنگی در کیش باشیم .
وی با بیان اینکه تا کنون ۷ برنامه با محوریت نقد شعر و ۹ جلسه نقد رمان در فرهنگسرای کیش برگزار شده است اظهار کرد : ‘رضا بایرامی’ از نویسندگان معاصر در یکی از جلسه های نقد رمان در فرهنگسرای کیش اذعان داشتند که استقبال از آن در کیش بسیار خوب است و ما کمتر چنین استقبالی را با توجه به تعداد جمعیت در سرزمین اصلی شاهدیم .
وی با تاکید بر اینکه تلاش ما اعتلای فرهنگ و هنر در کیش است افزود : از طرح ها و برنامه های پیشنهادی استقبال می کنیم .
دهقان ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را یک هدف برای همگان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که طرح های پیشنهادی بتواند در این راستا اثر گذار باشد.

*پیشنهاد ایجاد موزه فرهنگ و ادب از سوی یک شاعر
نازیلا نوبهاری یکی از شاعران جزیره کیش با قدردانی از کتابداران در ارائه خدمات در کتابخانه های کیش پیشنهاد ایجاد یک موزه فرهنگ و ادب را ارائه کرد و گفت : هنرمندان ارزشمندی در جزیره کیش فعالیت می کنند که ایجاد این موزه با آثار منتخب آنان جاذبه ای گردشگری خواهد بود.
به گزارش ایرنا ، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه کیش مهر ، شعر خوانی و تقدیر از نویسندگان ، شاعران و کتابداران کتابخانه های عمومی کیش بخش های دیگر این مراسم بود.
این مراسم یکشنبه شب با حضور مسئولان فرهنگی منطقه ،جمعی از شاعران،نویسندگان ، کتابداران و علاقه مندان به فرهنگ و هنر در فرهنگسرای سنایی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2153
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.