• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بهره‌برداری از طرح تصفیه و صادرات روغن‌های پسماند خوراکی

  • کد خبر : 21335
  • 08 اسفند 1399 - 19:17
بهره‌برداری از طرح تصفیه و صادرات روغن‌های پسماند خوراکی

طبق گفته مجری طرح، در جزیره کیش به‌طور میانگین روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ لیتر روغن پسماند تولید می‌شود که در مجموع ماهیانه ارسال یک محموله صادراتی به وزن ۲۴ تن امکان‌پذیر است.

به گزارش کیشوند نیوز ،طرح صادرات روغن پسماند خوراکی توسط شرکت دانش بنیان پترو ایمن با حمایت شرکت عمران آب و خدمات اجرا شد.

در این طرح روغن‌های سوخته از رستوران‌ها ، هتل‌ها و مراکز غذایی جمع آوری شده توسط شرکت دانش بنیان با استانداردهای لازم تبدیل شده و از کیش به کشور آلمان جهت سوخت بایودیزل صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از الزامات اصلی برای زندگی خوب توجه به مسائل زیست محیطی است که خوشبختانه در کیش یکی از الویت‌های اصلی است.

به گفته مظفری این طرح اولین کاری است که در ایران و خاورمیانه اجرا می‌شود و مراحل ابتدایی آن به خوبی طی شده و امیدواریم سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان سرمایه گذار باعث شود که این طرح در کشور اجرایی شده تا پسماندهای روغنی به چرخه مصرف دوباره بازنگردند و سلامت مردم در خطر نباشد.

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات حفاظت از محیط زیست را وظیفه همه دانست و افزود: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و ما در شرکت عمران آب و خدمات در تلاشیم که جزیره‌ای پاک از هر نوع آلودگی را برای مردم بسازیم.

طیبی بیان کرد: در مسیر حفاظت از محیط زیست با اجرای طرح جمع آوری روغن پسماند در فاز اول که شامل رستوران ها، هتل‌ها و مراکز غذاخوری می‌گردد، این مراکز ملزم به جمع آوری روغن‌های سوخته خود هستند که به چرخه طبیعت باز نگردد و در مرحله بعد پیش بینی شده منازل نیز با طرح‌هایی که در حال برنامه ریزی است روغن های سوخته را نیز جمع آوری کنند و در این پویش سهیم باشند.

شاه پسند عضو هیات مدیره شرکت پترو ایمن شریف سرمایه گذار و مجری طرح با اشاره به سوابق فعالیت های این شرکت در عرصه آموزش های تخصصی حوزه محیط زیست و پسماند در سطح ملی و بین المللی گفت: این شرکت فعالیت خود را در جزیره کیش از سال۹۸ آغازکرد و با هزینه ۵ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسید.

وی با بیان این که در حال حاضر بخش زیادی از روغن های پسماند خوراکی کشور در چرخه تامین خوراک دام و طیور مصرف می شود که برای سلامت افراد مضر است گفت: رها شدن روغن های پسماند خوراکی در شبکه فاضلاب شهری نیز موجب فرسودگی و تخریب این شبکه و تحمیل هزینه های گزاف می شود.

شاه پسند تصریح کرد: تصفیه روغن های پسماند خوراکی و تبدیل آن به بایودیزل علاوه بر حفظ سلامت افرادو محیط زیست ارزآوری خوبی داشته و راهکارخوبی برای تامین سوخت پاک است.

وی افزود: در جزیره کیش به طور میانگین روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ لیتر روغن پسماند تولیدمی شود که در مجموع ماهیانه ارسال یک محموله صادراتی به وزن ۲۴ تن امکان پذیر است.

عضو هیات مدیره شرکت پترو ایمن شریف اظهار داشت: درحال حاضر برای جمع آوری روغن های پسماند ظرف های۲۰لیتری با لوگوی شرکت عمران، آب و خدمات و شرکت پتروایمن به متقاضیان ارائه شده که با حضور در محل ظرف ها جمع آوری می شوند. سامانه ای نیز به زودی ایجاد می شود تا متقاضیان از طریق ثبت اطلاعات خود و دریافت کد مشخص روغن های پسماند خودبه مسئول جمع آوری تحویل دهند.

بنابر اعلام شاه پسند، بومی سازی دانش و تجهیزات لازم برای تصفیه مرحله دوم بر مبنای پارامترهایی ممکن خواهد بودکه ازطریق آنالیز روغن صنعتی ارسالی از کیش به آلمان در این کشور و طی دو مرحله در دو فصل سال ازجمله زمستان و تابستان ممکن خواهد شد .

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در شمار فعالیت های فناورانه است گفت: پس از تعیین پارامترهای لازم و بومی سازی دستگاه، شرکت پترو ایمن با خریداری و انتقال دانش و دستگاه های لازم، زمینه اجرای کامل طرح بازیافت روغن های پسماند خوراکی در جزیره کیش و تبدیل آن به سوخت پاک را دراین منطقه فراهم می کند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21335
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.