• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
9

آنتن‌‌های همراه اول در حال ارتقا کیفیت/ کم‌کاری سازمان منطقه آزاد کیش در تقویت اینترنت نوبنیاد/ آیا در کیش رپیترها امواج را می‌دزدند؟

  • کد خبر : 21273
  • 02 اسفند 1399 - 14:33
آنتن‌‌های همراه اول در حال ارتقا کیفیت/ کم‌کاری سازمان منطقه آزاد کیش در تقویت اینترنت نوبنیاد/ آیا در کیش رپیترها امواج را می‌دزدند؟

گفتگوی اختصاصی کیشوندنیوز با رئیس اداره مخابرات کیش در رابطه با دلایل ضعف اینترنت در برخی مناطق جزیره کیش.

به گزارش کیشوندنیوز، با شیوع کرونا در کشور از سال گذشته و افزایش خانه‌نشینی و آنلاین شدن کلاس‌ها و دوره‌ها و افزایش خریدو فروش‌های اینترنتی و… موجب شد مصرف اینترنت در کشور به‌طور چشمگیری بالا برود، به طوریکه آمارها خبر از افزایش بیش از دو برابری مصرف اینترنت در کشور می‌دهند.

با این حال در جزیره کیش نیز مصرف اینترنت افزایش چشمگیری پیدا کرده و قطعاً این افزایش بیشتر از رشد کشوری است، اما متأسفانه در برخی نقاط جزیره شاهد کیفیت پایین اینترنت اپراتورها هستیم، به‌طوری‌که بعضاً برخی دانش‌آموزان در این سال تحصیلی مجبور بودند برای درس خواندن به کوچه‌ها و پارک‌ها بیایند تا به اینترنت با سرعت مطلوب دست یابند، این در حالی است که جزیره کیش داعیه شهر الکترونیک را دارد و اینترنت نسل ۵ در جزیره راه‌اندازی شده است.

بدین منظور پس از درخواست‌های فراوان کیشوندان، برای بررسی وضعیت اینترنت در جزیره کیش به سراغ آقای مراد مصطفی‌پور رئیس اداره مخابرات کیش و متولی همراه اول رفتیم تا موضوع پایین آمدن کیفیت دیتای همراه اول در روزهای اخیر و هم دلیل اینترنت نامطلوب در منطقه نوبنیاد را جویا شویم.

– کیشوندنیوز: اینترنت اپراتور همراه اول چند وقتی است که در برخی نقاط جزیره دچار اختلال شده، دلیل آن چیست؟

-مصطفی پور: همراه اول برای ارتقای کیفیت در تاریخ هفت آذر سال جاری همه آنتن‌هایش در جزیره کیش را تعویض کرد و ظرفیت آنها را بالا برد، این تغییر سیستم، نیاز به بهینه سازی دارد.

ممکن است برخی مشترکان بعد از این تغییر اینترنت آنها ضعیف شده باشد، که در بهینه سازی که در حال انجام است تا کمتر از یک ماه دیگر به پایان می‌رسد، این مشکل رفع خواهد شد. 

– کیشوندنیوز: وضعیت اینرنت تمامی اپراتورها در منطقه نوبنیاد و برخی مناطق اطراف بسیار ضعیف است و کیشوندان گلایه‌های فراونی دارند، دلیل آن چیست و چه اقداماتی در این خصوص صورت گرفته؟

– مصطفی پور: سازمان منطقه آزاد کیش در سال‌های گذشته طرح تجمیع دکل‌های مخابراتی کیش را جهت زیباسازی شهری ارائه داد، بدین منظور از این پس زمین و دکل توسط این سازمان در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد و بعد از آن اپراتورها آنتن‌های خود را بر روی این دکل‌ها نصب می‌کنند.

اخیراً در میدان بسیج یک دکل راه‌اندازی شده است و اپراتورها آنتن‌های خود را بر روی آن نصب کرده‌اند، در سدر ۷ نیز محلی توسط سازمان منطقه آزاد کیش مشخص شده، اما هنوز پیمانکار دکل را نصب نکرده است و به گفته پیمانکار تا یک ماه آینده دکل نصب می‌شود و بعد از آن بلافاصله اپراتورها آنتن‌های خود را بر روی آن دکل نصب می‌کنند.

در رابطه با وضعیت نوبنیاد، محلی برای نصب دکل مشخص شده اما هنوز معاونت زیربنایی سازمان این محل را نهایی نکرده و بلاتکلیف مانده است. 

-کیشوندنیوز: در برخی شهرها عنوان شده مجتمع‌ها و ادرات بزرگ برای خودشان رپیتر یا تقویت کننده نصب می‌کنند و آیا در جزیره کیش گزارشی از نصب رپیتر داشتید؟

– مصطفی پور: رپیترها قابل شناسایی هستند و تا به‌حال گزارش در این خصوص دریافت نکرده‌ایم، و برای مجوز سازمان تنظیم مقررات رادیویی با اپراتورها هماهنگ می‌کند و اگر تخلفی باشد رسیدگی می‌کند.

برای تقویت آنتن‌دهی داخلی عموماً از میکرو بی‌تی‌اس استفاده می‌شود که دارای مجوز است، در برخی بازارهای کیش نیز میکرو بی‌تی‌اس نصب هست ولی فعلاً ۲G را ساپورت می‌کنند و قرار است به ۳G و ۴G ارتقا پیدا کنند.

مصطفی پور در پایان با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۵۰هزار مشترک تلفن ثابت در کیش وجود دارد که ۳۰هزارتای آنها فعال است، از مشترکان خواست که با توجه به ایام کرونا مشکلات خود را از طریق سامانه‌های تعیین شده برطرف کنند و بدین منظور برای پرداخت قبوض سامانه ۲۰۰۰ ، خرابی تلفن ۲۰۱۱۷ و مشکلات دیتای adsl و اینترنت خانگی را با ۲۰۲۰ در میان بگذارند.

وی همچنین از مشترکان همراه اول خواست تا کیفیت پایین اینترنت در منطقه خود را به ۹۹۹۰ گزارش دهند.

با صحبت‌های آقای مصطفی‌پور به‌نظر می‌رسد کم‌کاری معاونت زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در عدم جانمایی دکل مخابراتی در منطقه نوبنیاد، عامل اصلی ضعف اینترنت در جزیره کیش است و باید منتظر ماند که این مکان کی به اپراتوها تحویل داده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21273
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. با سلام،کاش میشد من درقسمت اداری مخابرات کیش استخدام شم الهی شکرت

  2. با سلام، کاش میشد من در قسمت اداری مخابرات کیش استخدام شم الهی شکرت

  3. ساحل منطقه دامون و کرانه هم سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل واقعا پایینه

  4. با عرض سلام
    با توجه به اینکه بازه زمانی یک ماهه تمام شده آیا دکل در سدر۷نصب شده یا خیر ؟

  5. منطقه ساحل دامون اینترنت همراه اول و ایرانسل واقعا خرابه

  6. نوبنیاد سه نه نت دارد نه انتن
    ما دانش اموزمون را باید بیار تو ماشین بشینه تا درس بخوند

  7. منطقه اخوان ثالث دامون هم خوب نیست