• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

خبر ترسناک وزیر بهداشت از کرونای جهش یافته: ویروس انگلیسی کاملا در کشور پخش شده است

  • کد خبر : 21199
  • 25 بهمن 1399 - 19:50
خبر ترسناک وزیر بهداشت از کرونای جهش یافته: ویروس انگلیسی کاملا در کشور پخش شده است

وزیر بهداشت با اعلام اینکه با فوت یک زن ۷۱ ساله در تهران که هیچ سفری هم نداشت، اثبات شد که ویروس انگلیسی کاملا در کشور پخش شده است.

نمکی در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به وضعیت کرونا در کشور افزود: از ۱۰ دی ماه پیش بینی کرده بودیم که هم خیز سنگین کرونا و هم پخش ویروس موتاسیون یافته انگلیسی در کل کشور را خواهیم داشت.

روزهای سختی در پیش داریم

به گزارش فارس، وزیر بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است، گفت: ‌روزهای سختی در انتظار ما بوده و باید خود را آماده کنیم.

سعید نمکی اظهار کرد: ویروس کرونا یکی از با اقتدار ترین نظام های بهداشتی دنیا را در اروپا به زانو درآورده است.
نمکی با اشاره به شناسایی یک مورد ابتلا به ویروس انگلیسی در تهران که یک خانم ۷۱ ساله بوده است، بیان داشت: مورد دیگر در هشتگرد استان قزوین بود و این دو مورد نشان می‌دهد که ویروس جهش یافته کرونا در کشور چرخیده است و این زنگ‌ خطر جدی در مدیریت کرونا بوده که آغاز شده است.
وی با هشدار به این موضوع که روزهای سختی در انتظار ماست و باید خود را آماده کنیم، ادامه داد: روش مبارزه با ویروس جدید و جهش یافته کرونا با ویروس ووهان هیچ تفاوتی ندارد و باید دستورالعمل‌های توصیه شده را رعایت کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهرها در استان خوزستان، گفت:‌رعایت پروتکلها  در این استان و به ویژه در شادگان به زیر ۱۰ درصد و تقریبا به صفر رسیده است.
نمکی با اشاره به قدرت بالای سرایت پذیری ویروس و افزایش احتمال مرگ و میر آن، ابراز داشت:‌ ممکن است حتی در داخل کشورمان با موتاسیون‌های جدید روبرو باشیم یا از کشورهای همسایه شاهد ورود موتاسیون جدید ویروس باشیم.
وی با اشاره به تمهیدات جدید برای مقابله با کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: باید تست‌های کرونا و تست رپید را افزایش دهیم و اگرتست سریعو تست پی سی آر نیز منفی بود بیماران تست منفی را هم رها نکرده و کنترل کنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21199
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.