• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

شعبه جدید نان دامون افتتاح شد/ استفاده از خمیر ترش در تولید نان‌ها

  • کد خبر : 20869
  • 23 دی 1399 - 15:24
شعبه جدید نان دامون افتتاح شد/ استفاده از خمیر ترش در تولید نان‌ها

برای اولین بار در جزیره کیش شرکت نان دامون با تجهیز کارگاهی مدرن و حضور بیکر ستاره‌دار بین المللی مرکز پخت نان ارگانیک و بدون مواد افزودنی را به بهره‌برداری رساند. 

به گزارش کیشوندنیوز، کاوه هدایتی نژاد مدیر و سرمایه گذار نان دامون که از ۱۰ سال قبل در جزیره کیش اقدام به سرمایه گذاری و تأسیس و تولید نان‌های فانتزی کرده است در جمع اصحاب رسانه کیش گفت: امروز علم روز دنیا به سمت تولید نان از خمیر ترش رفته و به‌همین دلیل از یک سال قبل اقدام به تجهیز کارگاه و تهیه تجهیزات و مذاکره با بیکر مجرب کشورمان استاد سعید مردوار جهت حضور و راه اندازی و آموزش علاقمندان و پرسنل خود کردیم.

وی افزود: در پروسه تولید نان از خمیر ترش استفاده می‌شود و هیچ افزودنی در آنها به‌کار نمی‌رود، مرحله تهیه خمیر تا مرحله پخت حداقل ۲۰ ساعت طول می‌کشد که ۱۵ ساعت آن استراحت دادن به خمیر در سردخانه است.

هدایتی نژاد گفت: فرهای مخصوصی که برای تولید نان ترش وارد کردیم داری کف سنگ می‌باشد و حداقل زمان بخت نان در این فرها متفاوت است، ماندگاری نان بدون بیات شدن و کپک زدن ۱۰ روز است.

وی عنوان کرد: کار تولید خمیرنان ترش با دست و با ظرافت خاص انجام می‌شود و از آردهای با کیفیت چاو دار و آرد جو با قیمت بسیار بالا تهیه و وارد جزیره می‌کنیم، بنابر این قیمت نان‌های خمیر ترش اندکی بالاست.

وی ادامه داد: از آنجایی که این نان با موارد ارگانیک تهیه می‌شود داری املاح پروتئینی و ویتامین‌های غنی شده است، بنابراین به هیچ وجه دور ریز ندارد و سلامت افراد جامعه تضمین می‌شود و صرفه جوی اقتصادی برای هزینه های معیشتی و ارزاق مردم در پی دارد.

وی گفت: وزن چانه‌های نان دامون استاندارد و بالا تنظیم شده و عنایت به ذائقه مردم اقدام به تولید نان با استفاده از سبزیجات و مواد ارزشمند دیگر ارگانیک چون زیتون و گردو کرده‌ایم.

هدایتی نژاد در پایان گفت این کارگاه با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از یک سال قبل با اجاره محل تجهیز و آزمون و خطا صورت گرفت و امروز با اشتغال ۱۵ نفر خانم و آقا از کیشوندان عزیز به‌صورت رسمی  راه اندازی و افتتاح گردید.

وی حمایت جدی  سازمان منطقه آزاد و متولیان امر را در جهت ارایه خدمات بهتر به مردم و کیشوندان و بالا بردن کیفیت خدمات عمومی و باز شدن راه حضور برندهای معتبر با هدف ایجاد مشاغل فاخر در جزیره کیش مهم ارزیابی کرد و خواستار حمایت جدی از مشاغل خدمتی هدف‌دار و استاندارد شد.

مزایای استفاده از خمیر ترش در پخت نان

در ادامه سعید مردوار در مورد شیوه تولید و خمیر و پخت نان توضیح داد و گفت: خمیر ترش بر پایه تخمیر اسید لاکتیک و یا همان باکتری‌های پرو بیوتیک ایجاد می‌شود، خاصیت این باکتری برای  سلامتی بدن هضم مناسب غذا و کاهش اسید خمیر مناسب است.

وی افزود: نان خمیر ترش به‌علت وجود باکتری‌های پرو بیوتیک بسیار مقوی است و از ایجاد اسید فیتیک در معده جلوگیری می‌کند و باعث هضم مناسب نان می‌شود و به‌جهت وجود املاح مقوی با ۱ قرص نان فرد به راحتی سیر می‌شود.

وی ادامه داد: این نان باعث تنظیم شاخص کلسترول و پایین آمدن قند خون و در رقیق شدن جریان خون و افزایش گلبول‌های سفید موثر است.

استاد پخت بین المللی نان ادامه داد و گفت: در این تولید این نان مواد افزودنی به کار نمی‌رود و آرد با کیفیت در زمانی طولانی تبدیل به خمیری با کیفیت و نهایتاً نانی غنی شده و مقوی می‌شود.

وی در مورد کیفیت آرد و محل تهیه آن گفت: ما جزو شرکت‌های معدودی در جزیره هستیم که آرد درجه یک و به‌صورت آزاد که نظارت دقیق از کاشت و داشت و برداشت برآن می‌شود استفاده می‌کنیم.

مردوار بیان داشت: هدف اصلی ما در مرحله اول بهرمندی مردم و گردشگران محترم جزیره از نانی با کیفیت و مرحله بعدی پایین آوردن سرانه مصرف نان در جامعه بوسیله توزیع نان با کیفیت و مقوی هستیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم موفق به این امر مهم باشیم و سعی داریم تمام نیازهای جزیره را پوشش بدهیم و به‌صورت مستقیم به تمام مراکز پذیرایی و هتل‌ها خدمات داده و محصول را عرضه خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که این مرکز روبروی مجتمع خدماتی گلدیس – ورودی خیابان پمپ بنزین مرکزی قرار دارد. 

شیرینی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20869
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ازکیفیت عالی و محصولات تازه ی این برند ‌ومدیریت خوبشون تشکرمیکنم نظیرندارنوخیلی راضی هستیم🌸☺️🌸👏🏼🙏🏻🙏🏻🙏🏻