• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

شنا در منطقه « شنا ممنوع » حادثه ساز شد

  • کد خبر : 20830
  • 19 دی 1399 - 5:43
شنا در منطقه « شنا ممنوع » حادثه ساز شد

رئیس اداره امور دریایی موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش گفت: شنا در منطقه ممنوع موجب برخورد شناور تفریحی با فردی که بدون توجه به تابلو در این منطقه شنا می کرد شد و این فرد را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار، محمد عبداللهی با اشاره به اینکه ساکنان و گردشگران نباید درهر نقطه از جزیره اقدام به شنا کنند زیرا احتمال بروز حادثه وجود دارد اظهار کرد: این اتفاق در ساحل دامون رخ داده است و با اینکه دو تابلو شنا ممنوع در این نقطه نصب شده فردی با بی توجهی به تابلو ها وارد آب شده و در برخورد با شناور تفریحی دچار سانحه شد.

وی با اشاره به اینکه هر دو تابلو در معرض دید بوده و به خوبی قابل رؤیت است افزود: این فرد بدون توجه به تابلوهای شنا ممنوع و در فاصله ۷۰ -۸۰ متری نوک اسکله و درجایی که عمق ۱۰ متری دارد در حال شنا بوده که با قایق تفریحی برخورد می کند.

عبداللهی با بیان اینکه افرادی که شاهد ماجرا بودند از آگاهی فرد حادثه دیده مبنی بر ممنوعیت شنا در این مکان و احتمال بروز خطر و هشدارهای لازم به این فرد سخن گفته اند افزود: وی با وجود تذکرات افرادی که در محل حضور داشتند اقدام به شنا کرده و در برخورد با پروانه قایق که در هر ثانیه با دور و سرعت بالا در حرکت است دچار آسیب دست شده و در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت و درمان است و همه ما برای وی آرزوی سلامتی داریم.

وی ادامه داد: تخلف وی در خصوص شنا در منطقه ای که تابلو شنا ممنوع وجود دارد محرز است اما در نهایت کارشناسان اداره بنادر و دریانوردی با بررسی کامل مسئله مقصر را مشخص خواهند کرد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه سرعت این شناورها زیاد است و باید به فردی که در عقب توسط شناور کشیده می شود نیز توجه کرده و پشت سر را نیز رصد کنند افزود: مطمئنا شنا در محل هایی که برای این کار در نظر گرفته شده مانند پلاژ می تواند از بروز حوادث جلوگیری کند.افزود: شنا در پلاژها با وجود امدادگران و نجات غریق، امنیت را بالا برده و در صورت بروز حادثه به سرعت می تواند به حادثه دیدگان کمک کرد.

رئیس اداره امور دریایی موسسه ورزش به شهروندان توصیه کرد در مکان هایی که تابلوی شنا ممنوع نصب شده است از شنا کردن بپرهیزند و از پلاژ بانوان و آقایان برای این منظور استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بستر جزیره کیش مرجانی است و جانورانی مانند توتیا که مدافع بوده و از خود در برابر هر گونه خطر دفاع می کنند می توانند در صورت احساس خطر به افراد اسیب وارد کنندو اگر کسی به سم زنبور یا مانند آن حساسیت داشته باشد در چنین مواردی ممکن است دچار خطر و اسیب شود.

خطر استفاده از قایق های بادی در آب های کیش

عبداللهی همچنین با هشدار به کسانی که از قایق های بادی در آبهای کیش استفاده می کنند تصریح کرد: برچسبی بر روی این قایق ها نصب شده است که نشان میدهد این وسایل مخصوص آب های آرام و دریاچه ها است و استفاده از آن ها در آب های آزاد و دریا به هنگام ورزش باد می تواند قایق را به میان دریا کشانده و در میان امواج افراد دچار حادثه شده و یا پس از طی ۴ الی ۵ کیلومتر دیگر قابلیت دید از ساحل را نداشته و در دریا سرگردان شوند و امکان یافتن آنان به شدت کاهش یابد.

براساس اطلاعات موجود فرد حادثه دیده در بیمارستان کیش بستری است و پس از انجام عمل های لازم، مراحل درمانی در حال اجراست.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20830
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام ، پلاژ و مکان رایگان با نظارت بزارید چشم… به پلاژ درست کردین ۵۰تومن پول میگیرن…

  2. ۱. قیمت پلاژ اونم بدون هیچ امکاناتی بالا رفته که واقعا امکان پرداخت رو نداریم ۲. مایلیم با خانواده شنا کنیم ۳. پلاژ بشدت شلوغ و کوچک و فاقد امکانات بهداشتی رفاهی هست. ۴. فرد شنا کننده حتما از کلاه قرمز استفاده کند تا قایقها ببیننش.
    با ارزوی سلامت برای این شناگر