• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

امام جمعه کیش در خط مقدم مطالبه‌گری/ سانسور صحبت‌های حجت‌الاسلام حسن زاده حتی در خبرگزاری صداوسیما

  • کد خبر : 20772
  • 15 دی 1399 - 11:36
امام جمعه کیش در خط مقدم مطالبه‌گری/ سانسور صحبت‌های حجت‌الاسلام حسن زاده حتی در خبرگزاری صداوسیما

سخنان هفته گذشته امام جمعه کیش در رابطه با ساخت فرودگاه هندورابی با واکنش‌هایی مواجه شد و این سخنان در رسانه‌های کیش به‌شدت بایکوت شد.

اوج بی‌تدبیری، ضعف مدیریت، نگاه لیبرالی، نفوذ، رانتخواری و … در دستگاه‌های اجرایی کشور در سال‌های منتهی به پایان قرن ۱۴ برای همه روز به روز ملموس تر شده است، گردن قشر متوسط و ضعیف جامعه زیر بار اقتصادی ناشی از همین بی‌تدبیری‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها در حال له شدن است و در عوض قشر خاص چند درصدی سفره پهن شده را درو می‌کنند و برای خودشان ویزای اسپانیا و کانادا گرفته‌ و آماده پرواز هستند.

با توجه به اینکه بنیان و اساس انقلاب اسلامی بر پایه مطالبه‌گری و استیفای حق مظلوم از ظالم بنا شده، در این سال‌ها و با توجه به شرایط موجود، جریان عدالتخواهی شکل تازه‌ای به خود گرفته تا با این بی‌تدبیری‌ها مبارزه کند و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در مسیر صحیح خود نگه دارد.

این نگاه و این جریان با فرمان‌های اخیر مقام معظم رهبری و حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه جان تازه‌ای به خود گرفته است و جوانان و مردان و زنان مرز و بوم با ابزار نرم به جنگ مسئولان فاسد، فشل و ناکارآمد رفته‌اند.

جریانی که امروز به پتانسیلی ارزشمند برای کشور تبدیل شده و حضور و گسترش آن باعث شده جوانه‌های امید در دل آحاد مردم که خسته از وعده‌های پوچ هشت ساله شده‌اند، نسبت به آینده سبز بماند و منتظر فصلی نو و بهاری دل‌انگیز باشند، اما با رسیدن دولت به ماه‌های پایانی حساسیت‌های بیشتری نسبت به این جریان پدیدار شده است.

بی شک حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده پرچم‌دار اصلی جریان عدالتخواهی در جزیره کیش است، امام جمعه‌ای که با نگاه واقع بینانه به مسائل، از گرانی مسکن و خودرو و وضعیت بیمارستان و آموزش و پرورش تا حیف و میل بیت‌المال در پروژه‌ها در کیش می‌گوید.

در این راستا روز سه شنبه هفته گذشته امام جمعه کیش سخنانی عنوان کرد که گویا به مذاق برخی خوشایند نبود، او روی نقطه‌ای حساس دست گذاشت و با انتقاد از بلا استفاده ماندن پروژه ساخت فرودگاه هندورابی و هدر رفت میلیاردها ریال از بیت المال، خواستار محاکمه عاملان این بی تدبیری شد.

جای تأسف ماجرا بایکوت این سخنان در رسانه‌های کیش بود، رسانه‌ها و خبرنگارانی که وظیفه دارند حقایق را انتشار دهند و برای بهبود وضعیت قدم بردارند، در اقدامی عجیب از انتشار این خبر سر باز زدند و یا آن را سانسور کردند.

جای تأسف بیشتر اینجاست که حتی خبرگزاری صداوسیمای کیش نیز از انتشار سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده خودداری کرد، خبرگزاری‌ که کوچکترین مسائل کیش مثل وضعیت آب و هوا را هم در سایت خود منتشر می‌کند اما موضوع به این مهمی را نشر نداد!

خبرگزاری ایرنا و سایت اطلاع‌رسانی سازمان منطقه آزاد کیش هم بعد از سانسور سخنان امام جمعه کیش (بخش مربوط با فرودگاه هندورابی)، متن سخنرانی را منتشر کردند.

در این بین قلم به دستان اجاره‌ای و وابسته هم بیکار ننشستند و فضا را برای کسب رزق و روزی مناسب دیدند و مثل دیگر مواقع در خط مقدم “مقابله” با شفافیت قدم برداشتند، همان‌هایی که تا نانشان کم می‌شود زمین و زمان را به هم می بافند و از کف آسفالت تا عرش آسمان را به باد انتقاد می‌گیرند.

سوال از برخی رسانه‌های کیش این است که رسالت شما از فعالیت‌تان چیست؟ قرار است برای مردم بنویسد یا برای مسئولان و افراد خاص؟ آیا همین که چند خبر پوپولیستی و سطح پایین پخش کنید و چند آگهی تبلیغاتی از منطقه آزاد کیش و ارگان‌های وابسته بگیرید، باعث می‌شود که چشمان‌تان را در برابر فساد و زیاده خواهی برخی مسئولان فصلی ببندید؟  

مگر نه این است که تا مشکلی در کشور به‌وجود می‌آید همه و شما از بی‌تدبیری‌ها می‌گویید، چطور شده حالا که کسی آمده برای وضعیت موجود دلسوزی می‌کند و وموضوعی را پیش می‌کشد، در برابر آن سکوت می‌کنید و منافع شخصی را بر بیان مشکلات ارجح می‌دانید؟ قطعاً شما هم در وضعیت موجود سهیم هستید و متأسفانه این مشتی نمونه خروار وضعیت اکثریت رسانه‌های کیش است و باید به حال آن گریست.

جدای از همه مسائل و بررسی فنی‌تر موضوع فرودگاه هندورابی و بررسی عملکرد مونسان در منطقه آزاد کیش(که باید به‌طور جداگانه و مفصل بررسی شود)، در خلال صحبت‌های امام جمعه کیش به یک نکته مهم اشاره شد و آن هم این بود که “ما به عنوان ساکنان جزیره باید از کیش دفاع کنیم، ما دلسوز کیش هستیم و باید سرمایه‌های عظیم کیش را حفظ کنیم.”

جا دارد همه آحاد مردم، کیشوندان، ارگان‌ها و اصناف مختلف جزیره، که دلسوز واقعی کیش و بیت‌المال و نعمت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ این جزیره هستند، از این سخنان دلسوزانه امام جمعه کیش که در خط مقدم مبارزه با فساد و بی‌تدبیری است، حمایت قاطع خود را اعلام کنند و اجازه ندهند صدای مطالبه‌گری از مسئولان فصلی کیش خاموش شود.

سخنان امام جمعه کیش هشداری به مسئولان وقت منطقه آزاد کیش هم هست، اینکه فکر نکنند با اتمام دوره مدیریت‌شان پرونده کاری آنها بسته خواهد شد و اگر اشتباهی انجام داده‌اند مواخذه نخواهند شد، و بر عکس اگر خدمتی صادقانه داشته‌اند، این خدمت تا همیشه به یاد و خاطره کیشوندان باقی خواهد ماند و برایشان باقیات صالحات خواهد بود.

یادداشت از: مرتضی رضائی مدیرمسئول کیشوندنیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20772
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. نه تنها حیف و میل میلیاردها تومان در هندورابی بلکه در همین پروژه شکست خورده باغ راه کیش و صدها میلیون تومان در پروژه شکست خورده محور تمدن ها که این روزها مدیرعامل محترم پیگیر آنند. میلیون ها تومان برای پروژه شکست خورده ساماندهی سواحل که هیچ نتیجه ای نداد و میلیون ها تومان در پروژه پلاژ جدید کیش ک مدتهاست خاک میخورد. میلیون ها تومان در آسفالت های نویی ک هر سال نوسازی می شود و میلیون ها تومان در طرح های شرکت های عمران هدر می رود. این میلیون ها و میلیاردها و صفرهای بی شمار برای کیشوندانی که به دلیل سو مدیریت مدیران وابسته و رانتی دستگاه روحانی از هیچ به همه رسیدند نمک است بر زخم های بیشماری ک در این سالها خورده اند.

  2. درود به شرفت