• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

پرهیز مسئولان کیش از مسافرت‌های غیر ضروری/ برخی کیشوندان در ماه یک بار هم قدرت خرید میوه را ندارند

  • کد خبر : 20626
  • 01 دی 1399 - 4:52
پرهیز مسئولان کیش از مسافرت‌های غیر ضروری/ برخی کیشوندان در ماه یک بار هم قدرت خرید میوه را ندارند

امام جمعه کیش گفت: بخشی از مردم کیش در ماه یک بار هم قدرت خرید میوه را ندارند، برای شهری که آوازه مباحث اقتصادی دارد این قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه‌های این هفته با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار عنوان کرد: امسال روز پرستار با همه روزها متفاوت است، پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت هستند، برای آرامش و سلامت ما از خودشان گذشته‌اند، از عمق جان باید این روز را تبریک بگوییم و از همین‌جا از آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: حضرت زینب کبری(س) از امام زمانش و از مصیبت زدگان و بیماران اهل بیت پرستاری کرد، او به تمام معنی یک پرستار بود، پرستاری از بیمار یکی از کوچکترین مسئولیت‌های حضرت زینب(س) است، آنقدر مقامش عالی است که او را باید پرستار نهضت حسینی نامید.

امام جمعه کیش در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری چهار توصیه برای مردم و مسئولان داشتند و تأکید کردند: باید قوی شویم، به دشمن اعتماد نکنیم، اتحاد ملی را حفظ کنیم و سعی کنیم تحریم‌ها را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: باید در همه زمینه‌ها قوی باشیم، با اقتصاد مقاومتی می‌توان در زمینه اقتصاد قوی شد و مسئولان باید آن را دنبال کنند، مسئولان سه قوه باید مواظب باشند اتحاد و همدلی مردم را از بین نبرند.

حجت‌الاسلام حسن زاده با ذکر این نکته که هفت ماه یا بیش از ۲۰۰ روز تا پایان دولت باقی مانده است، خطاب به مسئولان جزیره کیش توصیه‌هایی را بیان داشت و افزود:

  • کار و تلاش خود را مضاعف کنید، سعی کنید در این مدت به‌طور مستقیم بالای سر کارها باشید و نظارت‌های خود را تقویت کنید.
  • از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنید، سبک کاری خود را جهادی کنید.
  • اولویت کار باید جمع کردن و به سرانجام رساندن پروژه‌هایی باشد که پهن شده است.
  • تمام مطالعات کارهایی که می‌خواهید انجام دهید توسط کارشناسان خبره انجام شود و آیا آن کار اولویت دارد یا خیر؟

وی گفت: باید موظب باشید در این پایان کار نه حاشیه‌‌ای برای کیش درست کنید و نه گرفتار حاشیه سازی حاشیه‌سازان شوید، تمام فکر تلاش برای موفقیت کیش باشد.

تشکر از گروه های خودجوش مردمی در زمینه حجاب

 خطیب نماز جمعه کیش به وضعیت بد حجاب در این جزیره اشاره کرد و افزود: حجاب یکی از ضروریات دین است و تمام ادیان آسمانی به آن دستور داده‌اند، هم باید اعتقاد به حجاب داشته باشم هم عمل کنیم.

وی ادامه داد: حجاب آثار مثبتی در آرامش روانی جامعه دارد، باعث استحکام پیوند خانوادگی و استواری بنیان اجتماع می‌شود، ارزش و احترام خانم‌ها را بالا می‌برد، فرهنگ پاکدامنی و تقوی را گسترش می‌دهد.

حجت الاسلام حسن زاده اظهار داشت: متأسفانه در جزیره کیش با این واجب الهی خوب برخورد نمی‌شود، باید از گروه‌های خودجوش مردمی که اقداماتی را انجام می‌دهند تشکر کنم، اینها لازم هست اما کافی نیست، باید از هویت خودمان دفاع کنیم، همه ما مسئولین باید تلاش کنند و از این واجب دفاع کنیم.

برخی کیشوندان در ماه یک بار هم قدرت خرید میوه را ندارند

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع گرانی میوه پرداخت و افزود: بخشی از مردم کیش در ماه یک بار هم قدرت خرید میوه را ندارند، برای شهری که آوازه مباحث اقتصادی دارد این قابل قبول نیست.

امام جمعه کیش ادامه داد: مدت‌هاست شنیده‌ایم که مسئولان امر می‌خواهند در این حوزه ورود کنند اما خبری نشده است، از آنها میخواهیم که حتما پیگیری کنند و مسئله گرانی میوه را در کیش حل کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث گرانی میوه روی سخن ما با میوه فروشان نیست، عنوان کرد: می‌توانید مثل برخی شهرها مراکزی را ایجاد کرد که اقشار ضعیف بتوانند از میوه ارزان بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20626
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.