• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ظرفیت های کیش برای تبدیل شدن به پایگاه فدراسیون جهانی دوچرخه سواری

  • کد خبر : 2056
  • 18 آذر 1395 - 18:37

در این رقابت که با حضور ۲۵ رکابزن در چهار رده سنی ۳۵ تا ۳۹ سال ، ۴۰ تا ۴۴ سال ، ۴۵ تا ۴۹ سال و ۵۰ سال به بالا در تایم تریل انفرادی برگزار شد دوچرخه سواران مسیر ۲۲ کیلومتری از میدان پرواز تا هندورابی را به صورت رفت و برگشت طی کردند

به گزارش پایگاه خبری کیشوندنیوز و به نقل از ایرنا ،  محمود وفایی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری رقابت های انتخابی پیشکسوتان دوچرخه سواری -مردان-  هدف از برگزاری این مسابقه را حضور در اولین دوره رقابت های قهرمانی آسیایی پیشکسوتان ۲۰۱۷ در اسفند ماه امسال در کشور بحرین عنوان کرد .
وی با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری نخستین دوره رقابتهای قهرمانی پیشکسوتان آسیا از سوی ایران مطرح شد افزود : این پیشنهاد از سوی فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری UCI پذیرفته شد و این دوره از رقابت ها را در کیش برگزار کردیم .
وفایی اظهار کرد : در این رقابت که با حضور ۲۵ رکابزن در چهار رده سنی ۳۵ تا ۳۹ سال ، ۴۰ تا ۴۴ سال ، ۴۵ تا ۴۹ سال و ۵۰ سال به بالا در تایم تریل انفرادی برگزار شد دوچرخه سواران مسیر ۲۲ کیلومتری از میدان پرواز تا هندورابی را به صورت رفت و برگشت طی کردند.
رئیس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری گفت : از بین شرکت کنندگان نفرات اول و دوم از هر رده سنی به رقابتهای آسیایی بحرین اعزام خواهند شد.
وی با اعلام اینکه ۱۰ نفر از کادر اجرایی فدراسیون این رقابت ها را برگزار کردند از مسئولان ورزشی و هیات دوچرخه سواری کیش برای همکاری خوب آنها در برگزاری این رقابت قدردانی کرد.
وفایی به شرایط خوب آب و هوایی جزیره کیش در نیمه دوم سال اشاره کرد و افزود : این جزیره ظرفیت برگزاری رقابت های ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی را دارد و یکی از رشته هایی که می تواند در این فصل سال اردوها و رقابت های آن را برگزار کرد دوچرخه سواری است .
وی داشتن جاده ها و مسیرهای مناسب را یکی از ضرورت های انجام رقابت های دوچرخه سواری در یک شهر یا کشور دانست و گفت : جزیره کیش دارای این ظرفیت است اما جای یک پیست سرپوشیده حرفه ای چوبی برای این رشته در جزیره خالی است.
رئیس کمیته رقابت های فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد : اگر این اتفاق بیفتد کیش می تواند به یکی از پایگاه های فدراسیون جهانی برای دوچرخه سواری تبدیل شود.
وی با اعلام اینکه تنها یک پیست سرپوشیده چوبی در کره جنوبی وجود دارد تاکید کرد : با ایجاد این پیست چوبی در جزیره، کیش می تواند دومین پایگاه برای فدراسیون جهانی شود و فدراسیون ایران این توان را دارد تا از آن حمایت کرده و آن را به ثبت برساند.
وفایی ایجاد این پیست را برای جذب گردشگر ورزشی و همچنین رونق اقتصادی منطقه موثر دانست و به ایرنا گفت : اجرای چنین طرحی توجیه اقتصادی دارد و می تواند پایگاهی برای ایران و کشورهای منطقه و آسیا باشد.
این رقابت ها اسفند ماه امسال در تایم تریل انفرادی در بحرین برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2056
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.