• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

طرح جامع ساخت شهرک مسکونی گردشگری دوتیس در هرمزگان تصویب شد

  • کد خبر : 20462
  • 10 آذر 1399 - 1:30
طرح جامع ساخت شهرک مسکونی گردشگری دوتیس در هرمزگان تصویب شد

استاندار هرمزگان گفت: طرح جامع ساخت شهرک مسکونی “دوتیس ” در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی و پس از رفع برخی ایرادها به تصویب رسید.

فریدون همتی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: شهرک مسکونی دوتیس در محدوده ۵۵ کیلومتری چیرویه –چارک، بر اساس نیازهای موجود در منطقه و مبتنی بر اسناد بالادستی نظیر سند ملی توسعه هرمزگان و طرح مدیریت یکپارچه ساحلی استان تدوین شده و هدف آن تامین مسکن اقشار شاغل و ساکن در جزیره کیش بوده که درآمد متوسط یا پایین دارند.

وی ادامه داد: در این طرح که با بهره‌گیری از زیرساخت‌های نوین و با رویکردی مسکونی – گردشگری تدوین و به تصویب رسید، جمعیت ساکن و شاغل در بندر آفتاب و طرح‌های شیلاتی به عنوان ظرفیت‌های بالقوه برای بهره برداری از این شهرک پیش بینی شده اند.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اضافه کرد: با عملیاتی شدن شهرک دوتیس در مساحت ۸۵ هکتار و بر اساس برآورده‌های طرح جامع، برای بیش از هشت‌ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد و جمعیتی نزدیک به ۹ هزار نفر در آن اسکان می‌یابند.

وی بیان داشت: توسعه مناطق کم برخوردار و اشتغال‌زایی برای جامعه محلی از جمله مزایای مهم اجرای این طرح بوده و با بهره‌برداری از آن که به استفاده از ظرفیت پهنه دریایی و گردشگری در آن تأکید شده است، افزون‌بر یک‌هزار و ۷۵۰ نفر از بیکاران بومی جذب این فعالیت‌ها می شوند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: استانداردهای زیست محیطی در اجرای این طرح بایستی به درستی رعایت شود و در مرحله اجرای نیز این الزام‌ها به طور دقیق نظارت شود تا پس از اجرای آن آسیبی متوجه محیط زیست و اکوسیستم منطقه نشود./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20462
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.