• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مصوبات فرمالیته کرونایی شورای سلامت کیش + فیلم

  • کد خبر : 20427
  • 06 آذر 1399 - 20:21
مصوبات فرمالیته کرونایی شورای سلامت کیش + فیلم

محدودیت‌های کرونایی از اول آذر در کیش مصوب شد، اما با جدیت اجرا نمی‌شود.

به گزارش کیشوندنیوز، در یکی دو شب گذشته پس از پایان ساعت کاری بازار‌ها که از سوی سخنگوی شورای سلامت کیش ۲۱:۳۰ اعلام شد گروه خبری صداو سیما مرکز کیش، مقابل بازار‌های کیش مستقرشد.

بیشتر بازار‌های اصلی و پر رفت و آمد کیش تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه باز بودند و ساکنان و مسافران در آنجا تردد می‌کردند.

یکی از نگهبانان بازار به خبرنگار ما گفت: از اول آذر تقریبا هیچ بازاری ساعت ۲۱ و سی دقیقه تعطیل نشده است.

کاهش زمان فعالیت بازار‌ها از ۲۲ و ۳۰ به ۲۱ و ۳۰ دقیقه مصوبه سی امین جلسه‌ی شورای سلامت کیش بود که جدی گرفته نمی‌شود.

از مصوبات دیگر شورای سلامت ممنوعیت تردد پس از ساعت ۲۴ در ساحل است که دیشب بسیاری از مردم در پارک ساحلی مرجان، محوطه تفریحی کشتی یونانی و اسکله تفریحی حضور داشتند و ماموران نظارتی برای کنترل اوضاع در این اماکن حضور نداشتند.

اما مقرر شد جنگ‌های شبانه هم تعطیل شوند که متولی فروش بلیت در یکی از مراکز خدمات گردشگری به خبرنگار ما گفت: دستورالعملی مبنی بر تعطیلی جنگ‌های شبانه و فعالیت اماکن تفریحی دریافت نکرده است.

یکی از ساکنان کیش نیز در تماس با خبرگزاری صدا وسیما، گفت: تفریحات جایروکوپتر کیش هم فعال است.

یکی دیگر از مصوبات شورای سلامت کاهش ساعت فعالیت رستوران‌ها و پذیرش مشتری با ۵۰ درصد ظرفیت بود.

گروه خبری صدا و سیما دیشب محدوده ایوان مروارید و مجتمع بیست را که بیش از ده‌ها رستوران در آنجا فعال است رصد و در نهایت ناباوری مشاهده کردند تعداد زیادی مسافر صمیمانه کنار هم نشستند و غذا میل می‌کنند.

این بی توجهی به مصوبات شورای سلامت و شیوه نامه‌های بهداشتی موضوع جدی و مهمی است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان نظارتی قرار گیرد.

رفت و آمد شبانه مردم در خیابان‌های کیش که این روز‌ها آب و هوایی خوش و دلپذیر دارد و در گزارش‌های تلویزیونی خبرگزاری صدا و سیما به تصویر کشیده شد، قطعا به شیوع کرونا کمک می‌کند.

حالا که سفر زمینی در بیشتر شهر‌ها ممنوع است مردم با هواپیما به کیش سفر می‌کنند و این روز‌ها که محدودیت رفت و آمد بیشتر از زمان‌های دیگر در کشور اجرا شده است در کیش گویا خبری از اجرای محدودیت‌ها نیست.

البته رفت و آمد خودرو‌های شخصی به کیش هم از اول آذر ممنوع است، اما در خیابان‌های کیش خودرو‌های پلاک سرزمین اصلی دیده می‌شود و راننده یکی از این خودرو‌ها به خبرنگار ما گفت: دو روز پیش وارد جزیره کیش شده است و ممنوعیتی هم وجود نداشت.

با گشت و گذار گروه خبری صدا وسیما در شهر یک موضوع کاملا روشن شد که مصوبات شورای سلامت ضمانت اجرایی هم می‌خواهد و حالا که مردم همکاری نمی‌کنند و نظارتی هم وجود ندارد به قطع زنجیره کرونا نمی‌توان امیدوار بود.

شورای سلامت کیش وضعیت کیش از لحاظ شیوع کرونا را زرد اعلام کرده است، اما سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وضعیت کیش را نارنجی اعلام کرد./خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20427
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. در پارکهای کانادا ی لوله پلاستیکی یک و نیم متری دارندد noodle pool هر کی فاصله اش اجتماعی یک و متر از همو رعایت نکرده باشند و فامیل نزدیک نباشند تذکر و جریمه میکنه

  2. پلیس در پارکهای کانادا ی لوله پلاستیکی یک و نیم متری دارند noodle pool هر کی فاصله اش اجتماعی یک و متر از همو رعایت نکرده باشند و فامیل نزدیک نباشند تذکر و جریمه میکنه

  3. در طرح ازمایش مجدد فردی که بعنوان کرونایی اسمش ثبت هست و یکماه از بیماریش گذشته چرا باز باید ۷۰۰ هزار تومن بده که پاک بودنش مشخص بشه باید زمانی که فرد کرونا داشته هم در طرح دیده بشه