• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

وضعیت زرد برای کیش/ محدودیت های کرونایی اول آذر تغییر می کند

  • کد خبر : 20390
  • 02 آذر 1399 - 18:32
وضعیت زرد برای کیش/ محدودیت های کرونایی اول آذر تغییر می کند

سخنگوی شورای سلامت کیش وضعیت “زرد” کرونایی را برای جزیره اعلام کرد، این درحالی است که بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، جزیره کیش در وضعیت نارنجی و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرمز توصیف شده است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتررضانیا افزود: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر اعمال طرح مدیریت هوشمند مقابله با کرونا در کشور  از روز پنجشنبه هفته گذشته شاخص‌های دسته بندی و رنگ بندی مناطق کشور تغییر کرد.

وی افزود: در خصوص این رنگ بندی ها تناقضاتی وجود داشت که باید حل می شد و بالاخره به این نتیجه رسیدیم که ما بر اساس دستورالعمل ابلاغی که در حقیقت اعلام می کند تا ۴ بیمار مثبت بستری در روز در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در دسته رنگ زرد قرار می گیرند و فقط گروه های شغلی ۴ محدود می شوند.

دکتر رضانیا گفت: براین اساس تا ۶ نفر در صدهزار نفر مثبت بستری روزانه منطقه به عنوان منطقه نارنجی در نظر گرفته می‌شود و گروه های ۳ و ۴ شغلی محدود می شوند.

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: براساس این ابلاغیه تا ۱۰ نفر بستری مثبت روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت منطقه به عنوان قرمز شناسایی می شود و گروه‌های ۲، ۳ و ۴ شغلی و منع ترد ها به مرحله اجرا گذاشته می شود.

دکتر رضانیا گفت: با توجه به شاخص‌هایی که در جزیره کیش وجود دارد و بررسی آماری که انجام شد جزیره کیش با توجه به تحلیل‌های آماری جزء مناطق زرد محسوب می شود.

وی گفت: متاسفانه اظهارنظر‌های بعضی از عزیزان در سطح استان‌ و در سطح کشور مبنی بر این بود که کیش قرمز یا نارنجی است، امروز هم در اپلیکیشن ماسک اگر مخاطبان به روز رسانی بکنند و نگاه ‌کنند رنگی که برای جزیره کیش در نظر گرفته شده است زرد است.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: بنابراین باید محدودیت ها را باید مجددا بازنگری می کردیم و در مصوبات شورای سلامت بازنگری انجام می شد که این بازنگری انجام شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20390
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.