• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

اسکلت نهنگ به موزه می‌رود/ ۳ یا ۴ سال زمان لازم دارد

  • کد خبر : 20380
  • 02 آذر 1399 - 11:43
اسکلت نهنگ به موزه می‌رود/ ۳ یا ۴ سال زمان لازم دارد

رئیس محیط ریست کیش گفت: لاشه نهنگ ۵ تنی در همان ساحل دفن شد، از آنجایی که مطالعه این گونه از نهنگ ها ارزش بالایی دارد قرار است بعد از پوسیده شدن، استخوان‌های آن به موزه محیط زیست انتقال پیدا کند.

به گزارش کیشوندنیوز، عصر روز جمعه ۳۰ آبان، در آب‌های شرقی سواحل جزیره کیش لاشه نهنگی به وزن ۵ تن یافت شد.

به گفته رئیس اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش، نهنگ‌ها آبزیان دریاهای عمیق و گرم هستند و گاهی مهاجرت فصلی دارند و کمتر در آب‌های خلیج فارس دیده می‌شوند.

مریم محمدی در گفتگو با خبرنگار کیشوندنیوز گفت: نهنگ مذکور که عصر روز جمعه در آب‌های حوالی ساحل سیمرغ پیدا شده، با وزنی حدود ۵ تن و طول ۱۴٫۵ متر ، حدود ۵ روز پیش به‌دلایل نامشخصی از دنیا رفته و بر اثر حرکت آب به سمت جزیره کیش روانه شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس مشاهدات انجام گرفته بر روی بدن این نهنگ عظیم الجثه، هیچ گونه اثر ضایعه دیده نشده و ممکن است نویزهای ایجاد شده از حفاری‌های سکوهای نفتی دریایی منجر به مرگ این نهنگ شده باشد.

براساس گفته رئیس اداره محیط زیست جزیره کیش به جز مرگ طبیعی، معمولاً نهنگ‌ها یا بر اثر برخورد با کشتی و یا نویز ایجاد شده حاصل از حفاری دریایی از بین می‌روند.

رئیس محیط ریست کیش عنوان کرد: لاشه نهنگ ۵ تنی پس از خروج از دریا در همان ساحل دفن شده است، از آنجایی که مطالعه این گونه از نهنگ ها ارزش بالایی دارد، قرار است بعد از پوسیده شدن، استخوان‌های آن به موزه محیط زیست انتقال پیدا کند

وی افزود: این امر با توجه به جثه بزرگ نهنگ تا پوسیدگی کامل ممکن است ۳ الی ۴ سال زمان برده و با بررسی لاشه دفن شده مشخص می‌گردد که چه زمانی آماده انتقال به موزه می‌باشد.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکررضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20380
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.