• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

تشریح برنامه‌های روز ۲۰ آبان روز کیش + جزئیات

  • کد خبر : 20278
  • 20 آبان 1399 - 2:53
تشریح برنامه‌های روز ۲۰ آبان روز کیش + جزئیات

در نشست خبری با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برنامه‌های روز ۲۰ آبان روز “کیش” تشریح شد.

به گزارش کیشوندنیوز، با درایت ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۹۷ روز ۲۰ آبان به‌عنوان روز کیش نام‌گذاری شد، اهداف مختلفی برای نام‌گذاری این روز تعیین شد و طی سال‌های گذشته این روز با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح و افتتاح برخی پروژه‌های عمرانی با حضور مسئولان کشوری همراه بود.

امسال این روز تحت‌الشعاع کرونا قرار گرفت و امکان برگزاری برنامه‌هایی که در آن تجمع باشد وجود ندارد، در این خصوص عصر  گذشته نشست خبری با اقای دکتر غلامحسین مظفری به‌مناسبت تشریح برنامه‌های روز کیش در سالن رازی مرکز همایش‌های کیش برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ابتدای این نشست عنوان کرد: دوست داشتیم که جشن تمام عیار و پرنشاط برای بزرگداشت این روز برگزار کنیم و بتوانیم گردشگران بسیاری را به جزیره بیاوریم، که متأسفانه ویروس کرونا باعث اعمال محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم شد.

وی افزود: همه اصناف و گروه‌ها باید این روز را در سرتاسر جزیره معرفی کنند و جشن بگیرند و نباید انتظار داشت که فقط سازمان منطقه آزاد کیش این کار را انجام دهد، علیرغم همه محدودیت‌ها و برگزار نشدن مراسم تجمیعی، برنامه‌های نسبتاً خوبی در نظر گرفته شده است.

غلامحسین مظفری با اشاره به اینکه فضای حاکم بر جزیره کیش فضای همدلی، همکاری و همراهی و مثال زدنی است، اظهار داشت: همه در کنار هم برای رفع موانع و مشکلات گام برداشته‌اند، در زمینه عمرانی کارهای خوبی صورت گرفته است، اکثر پروژه‌های عمرانی و زیرساختی جزیره در این مدت فعال شده‌اند، باید در زمینه‌ها فرهنگی و اقتصادی نیز تلاش بیشتری انجام داد.

وی گفت: در حال حاضر ۵۲ هتل در کیش وجود دارد و ۶۰ هتل نیز در دست ساخت است، باید برای این هتل‌ها شرایط زیرساختی برای افزایش ورود گردشگر به کیش فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: حوزه دانش و فناوری و نوآوری از بحث‌ها روز دنیاست، خوشحالیم که در جزیره کیش مرکز نوآوری کیش شکل گرفته است.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌های متعددی با دانشگاه‌های مختلف کشور انعقاد کردیم که در این مرکز مستقر شوند، تا کنون بیش از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر شده‌اند، اینها نوید بخش آینده خوب برای کیش و کشور خواهد بود، در این زمینه استقرار مرکز نوآوری صنایع فرهنگی و خلاق نیز به‌زودی در این مرکز مستقر خواهد شد.

مظفری اظهار داشت: در زمینه تفریحات هوایی و دریایی قرار است هواپیماهایی در قالب تاکسی‌ با قابلیت نشستن بر روی آب به جزیره کیش آورده شوند، این هواپیماها در کشور وجود دارند و خریداری شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها به این نتیجه رسیدیم که صرفاً برگزار کننده نمایشگاه‌ها و همایش‌ها در کیش نباشیم و از آنها به‌عنوان یک فرصت نگاه کنیم، سال گذشته پس از برگزاری مسابقات غواصی ارتش های جهان تفاهمنامه استقرار دبیرخانه دائمی این رویداد در کیش امضا و تصویب شد، از سوی دیگر با برگزاری نمایشگاه صنایع پتروشیمی در کیش مقرر شد برای زمینه سازی استقرار دبیرخانه دائمی نمایشگاه مربوطه، کنسرسیومی متشکل از دست اندرکاران صنایع پتروشیمی و تولیدکنندگان ملزومات داخلی، مصرف کنندگان، بانک صادرات، معاونت علمی ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و سازمان منطقه آزاد کیش برای استقرار دادن شرکت های دانش بنیان صنعت پتروشیمی در مرکز نوآوری و بستر سازی این موضوع ایجاد شود.

وی افزود: طی یکی از جلسات این حوزه که در دفتر تهران برگزار شد، عنوان شدکه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بین انجمن تولید کننگان صنایع و قطعات پترو شیمی قرار داد بسته شده است که این خود بیانگر تعاملات مثبت در برقراری ارتباط فعالان حوزه پتروشیمی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: ما مجموعه ای هستیم که همه در کنار هم باید از ظرفیت ها استفاده کنیم و فرصت هایی نیز برای توسعه بیشتر و تحقق اهداف ایجاد کنیم تا با تلاش و اهتمام مسئولان و فعالان اقتصادی وساکنان این جزیره زیبا و همت والا و اراده سایر نهادها و دستگاه های کلان سیاست گذاری و اجرایی کشور، ارتباطات در سطح کلان نهادهای سیاست گذاری تقویت شود به این مهم دست یابیم.

بهره برداری از ۵ طرح عمرانی در روز ۲۰ آبان 

مظفری در تشریح برنامه های روز کیش گفت: در روز کیش شاهد بهره برداری از ۵ طرح عمرانی ازجمله هتل آرامیس پلاس، بازگشایی ساحل برج دوقلو و بهره برداری از اسکله تفریحی مارینا ، بهره برداری ازساحل پارک دلفین هاو دو پارک در منطقه نوبنیاد ۲ و ۳ ، و حفاظت کاتودیک در بندرگاه تجاری کیش خواهیم بود.

گشایش رسمی پارلمان زنان یکی از برنامه های ارزشمند روز کیش است، پارلمانی که در قالب یک مجمع مشورتی، مطالبات زنان جامعه را بررسی و بومی سازی می کند. همچنین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی زنان که در راستای توانمند سازی بانوان ،ایجاد اشتغال پایدار و بهبود شرایط اقتصادی خانواده ها و تقویت کسب و کارهای خانگی در کیش اجرامی شود.

وی افزود: در روزکیش، رونمایی از طرح مسکن ملی، سوگند نامه محیط زیستی کیش هم رو نمایی خواهیم کرد که مهم ترین هدف آن جلب مشارکت و ترغیب ساکنان و گردشگران به صیانت ازمحیط زیست و ترویج این فرهنگ درمیان جامعه است. تاکیش الگویی بی نظیر درعرصه حفاظت ازمحیط زیست باشد.

مظفری اظهار داشت: رونمایی از دومین ویژه نامه جزیره کیش مجله معماری و ساختمان تهیه شده در معاونت عمرانی را خواهیم داشت که فعالیت ارزشمندی در جهت ارتقاء صنعت ساختمان و حفظ معماری بومی این منطقه خواهد بود و رونمایی از طرح جامع و رویداد نوآورانه ” اینجا فرداست” که هدف آن احیای برند کیش و تجمیع محتوا درعرصه ملی و تقویت فرامنطقه ای نشان و هویت کیش درفرصت های پایانی قرن ۱۴ و آغاز قرن ۱۵ هجری شمسی است، یکی دیگر از برنامه های بیستم آبان می باشد.

وی با اشاره به اینکه در روز کیش به دلیل رعایت دستورات ستاد ملی کرونا در شرایط فعلی اجرای همه برنامه ها امکان پذیر نیست و تنها بخش هایی از آنها اجرا خواهدشد عنوان کرد: مراسم رونمایی دومین ویژه نامه جزیره کیش که در قالب مجله معماری و ساختمان تهیه شده و همچنین مراسم افتتاح دوچرخه های هوشمند واستفاده رایگان از آنها، دیگر برنامه های مد نظر در روزکیش است.

در این نشست، سید محمدرضا مداح مشاور مدیر عامل و مدیرکل حوزه مدیرعامل، ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران و خدمات، سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان و جمعی از اصحاب رسانه کیش حضور داشتند.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20278
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.