• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

حضور بیش از ۱۰ نماینده مجلس در کیش/ نمایندگان مراقب تله‌ها باشند/ فرار منطقه آزاد کیش از خبرنگاران

  • کد خبر : 20218
  • 15 آبان 1399 - 4:42
حضور بیش از ۱۰ نماینده مجلس در کیش/ نمایندگان مراقب تله‌ها باشند/ فرار منطقه آزاد کیش از خبرنگاران

طی سه هفته گذشته بیش از ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس به جزیره کیش سفر کرده‌اند.

به گزارش کیشوندنیوز، استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای رفع موانع تولید و جلوگیری از تصویب قوانین آزار دهنده و آسیب رسان به فعالان اقتصادی و همه ساکنان کیش، بسیار موثر است و آشنایی آنها با نحوه مدیریت جزیره کیش به‌عنوان یک منطقه آزاد خاص می‌تواند در نظرات این افراد تأثیرگذار باشد.

حضور نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد دولتی در هر منطقه‌ای می‌تواند برای آن منطقه ثمربخش باشد، به شرط آنکه آن بازدید به بهانه تفریح یا هر چیز دیگری با پوشش چند بازدید نباشد و بعد از بازدید به وعده‌های داده شده عمل شود، کما اینکه می‌بینیم در آخرین سفر همتی رئیس کل بانک مرکزی وعده‌هایی داده شد که عملی نشده است.

اواخر هفته گذشته اعضای فراکسیون مناطق آزاد به جزیره سفر کردند، معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا و رئیس فراکسیون مناطق آزاد و حسین حاتمی نماینده کلیبر در این بازدید حضور داشتند.

چند روز قبل حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس بر روی سایت سازمان منطقه آزاد کیش رفت، در بین این نمایندگان فریدون عباسی و هادی بیگی نژآد به چشم می‌خورد.

همان روز نیز خبر بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از برخی کارخانه‌های تولیدی کیش منتشر شد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان، سید احمد رسولی نژاد نماینده دماوند و فیروزکوه، فرهاد طهماسبی نماینده نیریز و استهبان، سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و حجت‌اله فیروزی نماینده فسا، ۵ نماینده‌ای بودند که در کیش حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران نیز از دیگر مسئولانی است که روز گذشته وارد کیش شده و این حضور رسانه‌ای شده است.

طبق خبرهای منتشر شده از سایت سازمان منطقه آزاد کیش، بازدید از صنایع فعال در جزیره کیش از جمله شرکت همانند ساز بافت، کارخانه کیش مدیفارم و … برگزاری نشست تخصصی با فعالان اقتصادی کیش، حضور در جلسه شورای اداری کیش از جمله برنامه‌های نمایندگان صنایع و معادن در این جزیره بود.

افتتاح مرکز فعالیت‌های قرآنی در کیش نیز با حضور این نمایندگان و حجت‌الاسلام ابوترابی صورت گرفت.

این در حالی است که به‌جز خبر حضور نمایندگان کمیسیون انرژی در کیش هیچ خبر دیگری از آنها منتشر نشده است و معلوم نیست هدف آنها از سفر به جزیره کیش چه بوده است؟!

به‌هر حال وجه مشترک همه این بازدیدها توسط نمایندگان مجلس و حضور آنها در جزیره، عدم دعوت همه خبرنگاران در این برنامه‌ها بود و صرفاً چند خبرنگار خاص از (خبرگزاری صداوسیما و خبرگزاری دولتی ایرنا) برای برخی مراسم دعوت شده بودند، موضوعی که برای چندمین بار اتفاق می‌افتد و نوعی بی احترامی به خبرنگاران و رسانه‌های کیش است.

ابهامات فراوانی راجع به این سفر در ذهن بسیاری وجود دارد که همه آنها ناشی از مخفی کاری سازمان مطنقه آزاد کیش است.

اما گلایه اصلی متوجه نمایندگان تازه وارد مجلس شورای اسلامی است که داعیه انقلابی‌گری را با خود یدک می‌کشند، سوال اینجاست که آیا آنها نماینده مردم هستند و باید به درد مردم هم رسیدگی کنند یا فقط نماینده دولت و بخش خصوصی؟ آیا در این سفر از خودشان پرسیدند چرا هیچ خبرنگاری دور آنها نیست؟ اصلاً چرا هیچ مردمی دور آنها نیست؟ آیا سفرشان به کیش را با حضور دکتر قالیباف در سیستان و بلوچستان و خوزستان مقایسه کرده‌اند؟

نمایندگان مجلس باید مراقب سفرهای خود باشند، حضور نسنجیده و بدون اولویت‌بندی در یک منطقه صرفاً باعث تخریب وجهه آنها خواهد شد، باید مراقب باشند که این سفرها آینده خدمت‌رسانی‌ آنها را به حاشیه نکشاند.

جدای از همه اینها برخی معتقدند شاید حضور نمایندگان مجلس در کیش برای بررسی موضوعی خاص صورت گرفته باشد که باید در جواب گفت اگر اینچنین بود نیاز به رسانه‌ای کردن حضور آنها در کیش نبود.

به ‌هرحال این روزها کیشوندان از خود می‌پرسند حضور مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در کیش چه سودی برای آنها دارد؟ آیا آنها می‌آیند تا شعارها و وعده‌های تکراری مسئولان منطقه آزاد کیش را از نزدیک بشنوند یا صدای مردم را بشنوند و دردی از دردهای ساکنان کیش از جمله گرانی بی‌حساب وکتاب مسکن، خودرو، بلیت هواپیما، هزینه بالای زندگی و … را دوا کنند و برای آن راه چاره‌ای بیاندیشند؟

سوال دیگری که باید پرسید این است که چرا در این بازدیدها و احیاناً رفع موانع تولید یا هرچیز دیگری نباید از ظرفیت نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی استفاده کرد؟ نمایندگانی همچون احمد مرادی نماینده بندرعباس و نایب رئیس کمیسیون انرژی یا احمد جباری که نمایند مردم خود کیش در مجلس شورای اسلامی است تاکنون چند بار به این جزیره سفر کرده‌اند؟

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20218
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.