• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

انتقاد و بیانیه شدیدالحن بسیج دانشجویی کیش خطاب به مسئولان ارشد سازمان منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 2021
  • 17 آذر 1395 - 7:02
انتقاد و بیانیه شدیدالحن بسیج دانشجویی کیش خطاب به مسئولان ارشد سازمان منطقه آزاد کیش

معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی کیش: طبق سنوات گذشته امسال هم سازمان منطقه آزاد کیش با مصادره مراسم دانشجویی شانزدهم آذر اجازه سخنرانی به نماینده این نهاد را نداد/ جناب آقای مونسان، صریح باشید و صراحتا موضع خود را در قبال تشکل بسیج دانشجویی بفرمایید.

به گزارش کیشوند نیوز، آرش منوچهری اعلام کرد، متاسفانه چند سالی است که سازمان منطقه آزاد کیش در روز دانشجو میزبان برنامه ای می شود که به هیچ وجه صلاحیت برگزاری آن را ندارد. وی همچنین ضمن اعتراض شدید نسبت به محتوای سخیف این برنامه از اینکه در حضور روحانیت معزز به اجرای برنامه های زننده و همچنین پخش موسیقی های به دور از شان پرداخته شده است به شدت اعتراض و اعلام کرد بسیج دانشجویی جزیره کیش تا زمان عذرخواهی رسمی مدیرعامل این سازمان از روحانیون مدعو در این برنامه، پیگیر این موضوع خواهد بود.
وی افزود ما در بیانیه ای که روز چهاردهم آذر ماه رسانه ای شده بود، صراحتا نسبت به انتخاب محتوای این برنامه و تنظیم آن مطابق با آرمان های انقلاب به مسئولین برگزاری هشدار داده بودیم. اما متاسفانه شاهد بودیم که امسال هم برنامه ای به دور از شان مقام دانشجو برگزار شد که موجبات ناراحتی و اعتراض دوستان انقلابی و دین مدار ما را به دنبال داشت.
اما نقطه ی سیاه و لکه ننگی که تا همیشه در پرونده برگزار کنندگان این مراسم باقی خواهد ماند، ممانعت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش – که خود ایشان باید اولین مدعی نسبت به برنامه های سخیف این مراسم باشند- از قرائت بیانیه بسیج دانشجویی جزیره کیش بود که به بهانه ی اینکه این برنامه در کنداکتور مراسم قرار نگرفته است و بایستی زودتر هماهنگی انجام میشد به نماینده ی ما اجازه قرارگرفتن در پشت تریبون را ندادند. این بهانه در حالی مطرح شد که هیچگونه دعوتی از این نهاد برای ارائه برنامه نشده بود و حتی بعد از هشدار نسبت به محتوای برنامه هم هیچ تماسی با این نهاد گرفته نشده بود. مضافا بر اینکه مسئولین برگزاری به خوبی می دانستند که حتی به نامه ی ارسالی سه ماه قبل این تشکل دانشجویی هم پاسخ نداده بودند و انتظار اینکه در کنداکتور برنامه زمانی به ما اختصاص داده شود انتظار بیهوده ای بود.
آرش منوچهری بیان داشت، هنگامی که در قسمت های پایانی مراسم اینجانب برای دریافت هدیه به عنوان فعال فرهنگی به روی سن دعوت شدم، ابتدا به مجری برنامه برای قرائت ۵ دقیقه ای بیانیه توسط نماینده تنها تشکل دانشجویی کیش درخواست دادم که پس از اینکه نتیجه بخش نبود هنگام اهدای جایزه توسط معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد ، مجددا درخواست را برای ایشان مطرح کردم که در کمال تعجب در حالیکه انتظار مساعدت از طریق ایشان را داشتم، با بهانه های مذکور با قرائت این بیانیه مخالفت کردند که بنده نیز برای اعتراض به این حرکت ناشایست توسط ایشان از دریافت هدیه امتناع کردم. این کم لطفی و برخورد ناشایست موجبات تکدر خاطر و اعتراض دانشجویان بسیجی حاضر در این جلسه شد که متاسفانه با برخورد زشت و زننده از سوی مسئولین حراست سازمان همراه شد. که بنده و دیگر دانشجویان بسیجی به نشانه اعتراض سالن برگزاری این مراسم را ترک کردیم.
معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی کیش ضمن ارسال متن این بیانیه بار دیگر نسبت به پیگیری جدی این موضوع از طریق بسیج دانشجویی جزیره کیش تاکید کرد.

متن بیانیه بسیج دانشجویی کیش بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی
مقدمتا اجازه می خواهیم تا سلام ویژه ای داشته باشیم خدمت دانشجویان واقعی حاضر در این مراسم، علی الخصوص جناب آقای مهندس مونسان!
دانشجوی عزیز، جناب آقای مهندس مونسان، مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش سلام علیکم.
ابتدا قصد داشتیم تا امروز من باب گلایه و شکایت از تمام آنچه که در مدت ریاست شما در سازمان، بر دانشجویان جزیره کیش گذشته است شما را مورد خطاب قرار دهیم. تا اینکه چند روز پیش طی تماسی از معاونت فرهنگی سازمان متبوع حضرتعالی با دفتر بسیج دانشجویی اعلام شد نامه ای که از طرف بسیج دانشجویی جزیره کیش جهت ملاقات حضوری به شخص جنابعالی ارسال شده بوده است را بالاخره پس از ۳ ماه لطف کرده و به معاونت فرهنگیتان ارجاع داده اید. آن هم درست یک روز مانده به روز دانشجو. بگذریم…
این شد که با خود گفتیم انتظار بی جایی است که از مدیری که در طول ۳ ماه حتی وقت پاسخ به یک نامه رسمی را نداشته است بخواهیم مشکلات دانشجویان را رفع و رجوع کند و لذا حق را به شما دادیم که برنامه های واجب تری مانند همایش ها و نمایش ها و غیره و ذلک داشته باشید. و صد البته جای بسی تعجب و حیرت است که چگونه با این همه مشغله کاری هر سال در چنین روزی مهمان ویژه ی مراسمی هستید که خود میزبان آن هستید.
جناب آقای مونسان! ای کاش این سعه ی صدر و صبری را که در بی پاسخ گذاشتن نامه های دانشجویان ائم از بسیجی و غیر بسیجی دارید کمی هم در قبال مردم بومی جزیره که سرپناه چندین ساله شان در معرض تهدید قرار گرفته است می داشتید.
بگذارید کمی صریح تر سخن بگوییم، امروز یعنی شانزدهم آذرماه ۱۳۹۵ مانند هر سال به یاد دانشجویان حق جویی که در راه استیفای حق خود و مبارزه با خفقان موجود در نظام منحوس ستمشاهی و علیه سیاست های غلط آن رژیم سینه ستبر کردند و به شهادت رسیدند گرد هم جمع شدیم تا یادشان را گرامی بداریم. جناب آقای مونسان امروز روز دانشجوست، تکرار میکنیم!!! روز دانشجو.
ای کاش لا اقل به احترام نام این روز برای یک بار هم که شده از تنها تشکل دانشجویی جزیره یعنی بسیج دانشجویی که یقینا با توجه به بدنه دانشجویی آن، نسبت به شما و مسئولین فرهنگیتان بسیار واجد شرایط تر جهت میزبانی و اجرای این مراسم است دعوت می کردید تا در این مراسم شرکت کنند.
بله! حضار گرامی، ما میهمان ناخوانده و بی دعوت این مراسم هستیم. اما به رسم ادب و احترام به افرادی که زحمت برپایی این مراسم را کشیده اند حضور پیدا کرده ایم.
جناب آقای مونسان! بسیج دانشجویی جزیره کیش با پتانسیل فراوانی که دارد به راحتی توان برگزاری چنین مراسمی را ولو با شکوه تر و پر محتوا تر دارد. اما به صرف جلوگیری از موازی کاری و اصراف بیت المال و همچنین جهت جلوگیری از خدشه دار شدن چهره ی سازمان، چند سالی است که صبوری کرده است و هیچ نگفته است.
این موضوع بسیار کمدی و در عین حال ناراحت کننده است که برای نماینده بسیج دانشجویی در کنداکتور برنامه شما حتی ۵ دقیقه وقت در نظر گرفته نشده است. مگر غیر از این است که امروز جهت تجلیل از مقام دانشجو به اینجا آمده اید؟
جناب آقای مونسان لطفا شما هم صریح باشید. صریح باشید و بگویید چرا برای این برنامه از هیچ یک از تشکل های دانشجویی دعوت نشده است؟ مجری و برگزار کننده این برنامه چه کسی بوده است که حضور نماینده تنها تشکل دانشجویی دانشگاه های کیش را در جلسات برنامه ریزی این مراسم لازم ندانسته است؟ اگر این مراسم چیزی غیر از روز دانشجوست بفرمایید تا آناً جلسه را ترک و شما را به خدای بزرگ بسپاریم. اما اگر این مراسم یک مراسم دانشجویی است و نه یک شو آف تبلیغاتی، بی صبرانه منتظر پاسخ حضرتعالی هستیم.
جناب آقای مونسان! لطفا کمی صریح باشید.
بعد از گذشت سه ماه از نامه ارسالی به جنابعالی، ما را به معاونت فرهنگیتان ارجاع دادید. آیا خبر دارید معاون فرهنگی جنابعالی در جواب نامه ای که چندی قبل برای تامین بودجه فرهنگی از طرف بسیج دانشجویی به ایشان ارسال شده بود، با بی حرمتی، نامه رسمی با سربرگ بسیج دانشجویی و ممهور به مهر این نهاد را با مداد! پاراف کردند و فرمودند که بودجه نداریم! و آن را پس فرستادند؟ ارجاع نامه ارسالی به جنابعالی به معاونت فرهنگی چه دردی از ما دوا خواهد کرد؟ اگر ما از شخص جنابعالی جهت دیدار حضوری دعوت کردیم برای مطرح کردن مشکلات و هم اندیشی در مورد مسائلی بود که شخص شما را برای مشورت و نظرخواهی ذیصلاح می دانستیم. و الا بسیج دانشجویی مدت هاست که از معاونت فرهنگی سازمان قطع امید کرده است.
جناب آقای مونسان، صریح باشید و صراحتا موضع خود را در قبال تشکل بسیج دانشجویی بفرمایید.

و اما در پایان! جناب آقای رضوانی معاونت محترم فرهنگی سازمان منطقه آزاد، چند کلمه ای هم با شما سخن داریم.
آیا از وضع فرهنگی جزیره رضایت دارید؟ خود را در پیشگاه
خداوند قهار حاضر ببینید و به خود و نه به ما، پاسخ دهید که آیا وضعیت کنونی فرهنگی جزیره نسبت به ابتدای تصدی این جایگاه توسط شما بهتر شده است یا افول کرده است؟
جناب آقای رضوانی، آیا از رقص های دسته جمعی در قایق های تفریحی با خبر هستید؟ آیا از هنجار شکنی های فرهنگی بی شمار در گوشه و کنار جزیره به ویژه در منطقه دامون مطلع هستید؟
جناب آقای رضوانی، شمایی که امروز میهمان مراسم روز دانشجو هستید، آیا از خرید و فروش مشروبات الکی آن هم به سهولت بسیار در بین دانشجویان و دیگر اقشار جوان جزیره ی کیش خبر دارید؟
جناب آقای رضوانی، والله علی العظیم دعوت از خواننده و بازیگر و امثالهم کار فرهنگی نیست. والله علی العظیم برگزاری کنسرت ها و جنگ های شبانه کار فرهنگی نیست.
جناب آقای رضوانی، بسیج دانشجویی جزیره کیش تا توانسته است به طور خودجوش در راستای اعتلای فرهنگی جزیره کوشیده است و خواهد کوشید. یقین بدانید چه دست همکاری دراز کنید و چه بر طبل جدایی بکوبید، بسیج و بسیجی تا آخرین نفس در راه اعتلای فرهنگ این مملکت که حاصل خون شهدای بی شماریست ثابت قدم خواهد ماند.
باشد که در آینده شاهد همکاری های بیشتر باشیم.

و من الله التوفیق
بسیج دانشجویی جزیره کیش – شانزدهم آذر ماه ۱۳۹۵

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2021
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.