• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

افزایش درخواست برای فروش و یا تغییر کاربری هتل‌ها

  • کد خبر : 20191
  • 11 آبان 1399 - 12:39
افزایش درخواست برای فروش و یا تغییر کاربری هتل‌ها

رئیس هتل‌داران کشور از افزایش درخواست برخی از مالکان هتل‌ها برای تغییر کاربری هتل به واحدهای مسکونی و اداری و یا فروش هتل‌ خبر داد و گفت: اکثر هتل‌ها در حال حاضر ورشکسته شده‌اند و حتی توانایی تأمین هزینه‌های آب و برق را ندارند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فارس، جمشید حمزه‌زاده رئیس هتل‌داران کشور درباره وضعیت هتل‌های کشور به دلیل شرایط کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا، برخی از هتل داران و مالکان هتل‌ها درخواست فروش یا تغییر کاربری هتل‌ها را داشته‌اند و علاقه‌‌مند هستند حوزه فعالیت خود را تغییر دهند که میزان این درخواست افزایش یافته است.

وی افزود: ‌بیشترین درخواست تغییر کاربری برای تبدیل هتل‌ها به واحدهای مسکونی و اداری بوده است که وزیر گردشگری تا کنون با هیچ موردی در این زمینه موافقت نکرده است.

رئیس هتل‌داران کشور ادامه داد: هر چند که هتل‌ها مالک خصوصی دارند ولی تغییر کاربری آنها طبق مصوبات باید حتماً با تأیید وزیر گردشگری انجام گیرد.

حمزه‌زاده درباره مطالبات هتل‌داران از دولت گفت: تا کنون تنها حمایت‌های انجام گرفته در زمینه ارائه بسته‌های حمایتی بوده ولی بخش اعظم مطالبات همچنان بدون پاسخ مانده است که به سرانجام رسیدن درخواست‌ها و مطالبات جامعه هتل‌داران در حال حاضر از ید و اختیار وزیر گردشگری خارج است و دولت باید آن را اجرایی سازد که ما در حال حاضر امید چندانی به این مسأله نداریم.

وی گفت:‌ معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ هتل‌ها و یا امهال بیمه سهم کارفرما تا پایان کرونا برای کارکنان از مطالبات اصلی جامعه هتل‌داران است که ما به تحقق آنها توسط دولت چندان خوش‌بین نیستیم.

رئیس هتل‌داران کشور گفت: اکثر هتل‌ها در حال حاضر ورشکسته هستند و حتی  توانایی تأمین هزینه‌های آب و برق خود را ندارند و به غیر از هتل‌های کیش سایر هتل‌ها ضریب اشغال آنها ۱۰ تا ۲۰ درصد است و وقتی ضریب اشغال کمتر از ۴۰ درصد باشد به طور کلی برای هتل درآمد چندانی نیست و رو به ورشکستگی پیش می‌روند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20191
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.