• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ظلم مضاعف وزارت نفت به مردم هرمزگان با سهمیه‌بندی سیلندر گاز

  • کد خبر : 20088
  • 21 مهر 1399 - 21:13
ظلم مضاعف وزارت نفت به مردم هرمزگان با سهمیه‌بندی سیلندر گاز

مردم هرمزگان از وجود انشعاب گاز خانگی بی بهره‌اند و به ناچار از کپسول‌های گاز برای تامین گاز مورد نیاز منزل استفاده می‌کنند به همین دلیل تعیین سقف و اختصاص سهمیه مشخص در ماه با دستور وزیر نفت مشکلات مردم را دو چندان خواهد کرد.

 به گزارش کیشوندنیوز؛ احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان هرمزگان شاهراه اقتصادی کشور به دلیل وجود ذخایر مهم نفت و گاز و وجود بنادر مهم شهید باهنر و شهید رجایی برای انجام مبادلات تجاری یکی از استان‌های ثروتمند در حوزه تجارت و منابع نفتی کشور محسوب می‌شود.

متاسفانه با وجود این ذخایر عظیم نفتی در هرمزگان و صادرات گاز از این استان به سایر نقاط کشور، همچنان رنج به دوش کشیدن سیلندرهای گاز بر دوش مردم جنوب سنگینی می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: این موضوع نه تنها در سال جاری بلکه سالیان درازی است که هرمزگانی‌ های ساکن در پایتخت اقتصاد کشور را رنج می‌دهد و با وجود وعده‌های مکرر مسئولان و ارائه گزارشاتی مبنی بر انشعاب گاز در مناطق مختلف هرمزگان اما متاسفانه اکثر مردم این استان همچنان از وجود نعمت گاز خانگی بی بهره‌اند و با اتمام سیلندرهای گاز باید ساعت‌ها در سطح شهر به دنبال مکانی باشند تا بتوانند مجدد سیلندر گاز خانگی خود را شارژ کنند.

مهندس جباری تصریح کرد: مردم برخی از روستاهای هرمزگان ضمن استفاده از گاز برای پخت و پز از آن برای گرم کردن آب جهت استحمام، و گرم کردن محیط خانه در فصل‌های سرد سال استفاده می‌کنند به همین دلیل عدم وجود کپسول گاز به معنای تعلیق زندگی مردم هرمزگان است، اما متاسفانه به تازگی خبرهایی مبنی بر اینکه وزیر نفت کشور خواستار سهمیه بندی و تعیین سقف کپسول گاز به دلیل جلوگیری از قاچاق منتشر شده که متاسفانه با عملی شدن این دستور وزیر عملا مردم هرمزگان باید روزهای سخت‌ تری را سپری کنند.

احمد جباری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به دستور وزیر نفت مبنی بر تعیین سقف کپسول گاز اظهار کرد: اجرا شدن این دستور وزیر نفت بدون در نظر گرفتن اهمیت وجود کپسول گاز برای مردم هرمزگان که از وجود گاز خانگی بی‌بهره هستند امکان پذیر نیست.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در مجلس افزود: تعیین سقف بهره‌مندی از کپسول گاز در استان‌هایی قابل اجرا است که در منازل مردم انشعاب گاز خانگی وجود دارد و با اتمام کپسول گاز پخت غذا و معیشت مردم با مشکل روبرو نمی‌شود.

جباری ادامه داد: توجیه مسئولان بر تعیین سقف جلوگیری از قاچاق است، در حالی که قاچاق کپسول گاز انجام نمی‌شود و اگر انجام شود مسئولان باید نظارت‌ها را بیشتر کنند نه اینکه بدون در نظر گرفتن شرایط موجود در شهرها و روستا دستور تعیین سقف و ارائه تعداد مشخص کپسول در ماه را صادر کنند.

نماینده غرب‌ هرمزگان گفت: نبود انشعاب گاز خانگی در استان موجب شده که نه تنها در ماه بلکه هر چند روز یک بار مردم مجبور شوند کپسول‌های گاز خود را مجدد شارژ کنند، تعیین سقف قطعا چالش جدی و جدیدی برای مردم این استان که پخت و پز خود را از طریق کپسول گاز انجام می‌دهند، به وجود خواهد آورد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه صحبت‌های وزیر نفت با واقعیت منطبق نیست، خاطر نشان کرد: وزیر نفت در نطقی در مجلس اعلام کردند ۹۸ درصد کشور از انشعاب گاز خانگی بهره‌مند شدند، این گفته وزیر به معنای این است که دو درصد باقی مانده مردم استان هرمزگان هستند که از نعمت گاز خانگی بی بهره‌اند، نطق وزیر به هیچ وجه با واقعیت موجود منطبق نیست.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20088
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.