• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

معرفی ۱۹ مرکز متخلف بهداشتی به مراجع قضایی کیش

  • کد خبر : 19987
  • 05 مهر 1399 - 18:33
معرفی ۱۹ مرکز متخلف بهداشتی به مراجع قضایی کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از پلمب ۳۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن متخلف در شش ماهه نخست سال جاری در جزیره کیش خبر داد و گفت که برخی از آنها به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

محمدرضا رضانیا، با اعلام این خبر افزود: از ابتدای افزایش نظارت‌های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا،‌ ‌ ۱۹ مرکز متخلف به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۶ماه نخست امسال ، بیش از ۱۴ هزار بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده، افزود: از این تعداد ۶ هزار مورد بازرسی مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۷ هزار مورد بازدید مربوط به بازدید از اماکن عمومی و مابقی مربوط به بازرسی از اماکن آرایشی و بهداشتی بوده است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در این بازه زمانی بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز هم معدوم گردید.

رضانیا  تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش هم در زمان برگزاری امتحانات و  همچنین برگزاری آزمون سراسری، با حضور کارشناسان این مرکز بر رعایت اصول بهداشتی و اصل فاصله‌گذاری نظارت شد.

وی افزود: ۱۴۴مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی ،۵۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی ،۱۲۴ مورد نمونه برداری از نان جهت بررسی وجود جوش شیرین ، یک هزار و ۳۰۰ مورد کلر سنجی ،۲ هزار مورد صدور کارت های تندرستی و بررسی بیش از ۴ هزار مورد مواد غذایی از نظر مقدار دما،شوری و روغن موجود با تجهیزات پرتابل و آموزش به متصدیان و شاغلین صنوف مختلف از دیگر فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط جزیره بوده است.

رضانیا یادآور شد: پیگیری صدور صلاحیت بهداشتی و شکایات مردمی، پلمپ اماکن ،نانوایی ، آشپزخانه و …نظارت بر دفن بهداشتی اجساد طبق پروتکل‌های بهداشتی ، آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا، توزیع پوسترهای آموزشی ، آموزش در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله و نحوه تهیه محلول گندزدایی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19987
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.