• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مزرعه تولید بیت کوین مستقل از ماه‌تاب است/ تولید روزانه بیش از ۵هزار مترمکعب آب

  • کد خبر : 19982
  • 05 مهر 1399 - 18:21
مزرعه تولید بیت کوین مستقل از ماه‌تاب است/ تولید روزانه بیش از ۵هزار مترمکعب آب

مدیرعامل شرکت ماه‌تاب کیش(نیروگاه جنوب جزیره) گفت: شرکت تولیدکننده ارز دیجیتال یک مجموعه کاملاً خصوصی است که با آنها قرارداد فروش برق به میزان حدوداً ۱۵ مگاوات و اجاره زمین به اندازه ۵هزارمترمربع داریم.

به‌گزارش کیشوندنیوز، در حاشیه مراسم افتتاح پروژه انتقال آب به روستای باغو، مدیرعامل شرکت ماه‌تاب کیش(نیروگاه جنوب جزیره) در رابطه با این پروژه و فعالیت شرکت عنوان کرد: آب‌رسانی به روستای باغو خواسته مردم روستا و مسئولان بود و از مدت‌ها قبل این موضوع مطرح بوده است.

وی افزود: شرکت ماه‌تاب کیش مجموعه خصوصی وابسته به هلدینگ ماه‌تاب گستر است و در اساسنامه این شرکت تأکید زیادی بر انجانم فعالیت اجتماعی در کنار فعالیت‌های نیروگاهی شده است، به‌همین دلیل در بازدید بنیاد نیکوکاری ماه‌تاب گستر موضوع آبرسانی به روستای باغو مورد تأیید قرار گرفت.

حسین قطبی عنوان کرد: از سال گذشته استارت این پروژه با تقسیم کار بین شرکت ماه‌تاب و عمران، آب و خدمات زده شد، عملیات حفاری، نصب لوله و اتصالات، احداث منهول‌ها و برقراری انشعابات بر عهده شرکت ماه‌تاب کیش قرار داده شد و کار خرید لوله و اتصالات، برقراری انشعابات داخل روستا را شرکت عمران، خدمات بر عهده گرفت که در نهایت توانستیم با یک همکاری خوب این پروژه را به‌پایان برسانیم.

وی در رابطه با ظرفیت تولید آب شرکت ماه‌تاب گفت: تا شهریور ۹۸ ظرفیت تولید آب این شرکت ۴۷۰۰ متر مکعب بود، در شهریورماه پس از بهبود کیفیت و کمیت آب تولیدی، در حال حاضر حدود ۵۲۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز تولید آب داریم که با روش دابل Ro تولید می‌شود.

قطبی ادامه داد: با توجه به اینکه آب تولید شده ۲۴ ساعته درون شبکه پمپاژ می‌شود، این واحدها نیازی به پمپ و مخزن ندارند.

وی در رابطه با ظرفیت تولید برق نیروگاه ماه‌تاب نیز اظهار داشت: ظرفیت فعلی تولید برق نیروگاه ۵۰ مگاوات هست، سال گذشته هر دو مولد با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بازسازی شد و آماده تولید هستند.

مدیرعامل شرکت ماه‌تاب کیش اظهار داشت: در حال حاضر بنا بر دستور سازمان منطقه آزاد کیش تنها یک مولد ۲۲ مگاوات در مدار هست، تا ۲۸ مگاوات هم می‌توانیم همین یک مولد را بالا ببریم، ان‌شالله اگر شرایط فراهم شود یک واحد ۱۵ مگاواتی هم داریم، اگر آن هم در مدار بیاید فعلاً حدود ۴۰ مگاوات می‌توانیم برق تولیدی داشته باشیم.

وی افزود: تا جایی که می‌توانستیم تجهیزات‌مان را نوسازی کردیم، برق شهری ما از ۲ به ۱۲ مگاوات افزایش پیدا کرده، استقبال مردمی بسیار خوبی هم از مجموعه ما پدید آمده، از اوایل تیرماه تا همین دو روز قبل حدود ۵٫۵ مگاوات برق برای رفع کمبودشان به نیروگاه شمال می‌دادیم.

قطبی در رابطه با مزرعه ارز دیجیتال واقع در این نیروگاه افزود: در ابتدای مرداد ۹۸ و زمانی که حدود ۲مگاوات تولید برق داشتیم قراردادی را با یک مجموعه خصوصی منعقد کردیم.

وی ادامه داد: تا اواخر بهمن به‌دلیل مشکلی که در نیروگاه به وجود آمد نتوانستیم برق موردنیاز این مجموعه را تأمین کنیم، به طوری که از ۳۰ آبان تا ۲۳ بهمن برق مشترکان را هم از نیروگاه شمال جزیره تأمین کردیم.

مدیرعامل ماه‌تاب گفت: بعد  از آن هر دو واحد را وارد مدار کردیم و توانستیم به مدت دو ماه به این مجموعه برق‌رسانی داشته باشیم؛ متأسفانه فروردین اسال دوباره یک سانحه برای ترانس قدرت اتفاق افتاد، با کمک همین مجموعه موفق شدیم ترانس قدرت بسیار پیشرفته‌ای با افت بسیار کم را وارد کنیم و بعد از دو ماه برق‌دهی را مجدد فعال کنیم.

وی عنوان کرد: اما به‌دلیل کمبود گاز سازمان منطقه آزاد کیش اجازه نداد هر دو مولد را وارد مدار کنیم، مجدداً یکی از مولدها را از مدار خارج کردیم و تا امروز با تک مولد در حال تولید برق هستیم که بسیار شرایط ناپایداری است.

قطبی تأکید کرد: شرکت تولید کننده ارز دیجیتال یک مجموعه خصوصی است و از لحاظ ساختاری، اقتصادی هیچ ارتباط مستقیمی با ماهتاب ندارد، ۲ قرارداد با آنها داشتیم یکی فروش برق به میزان حدوداً ۱۵ مگاوات و دیگری اجاره زمین که در حال حاضر به اندازه ۵هزارمترمربع می‌باشد.

وی گفت: در کل تا به امروز هرگز بیشتر از ۴ یا ۵ مگاوات نتوانستیم به آنها برق بدهیم و جدای از اینکه مدتی اصلاً برق نمی‌توانستیم به آنها بدهیم.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19982
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.