• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

دنبال تغییر قانون شوراها در مناطق آزاد باشید

  • کد خبر : 19889
  • 27 شهریور 1399 - 16:38
دنبال تغییر قانون شوراها در مناطق آزاد باشید

دیدار با ائمه جمعه و پیگیری مشکل گاز جزیره و تعیین نرخ سرویس مدارس از جمله فعالیت های شورای شهر کیش در هفته اول سال پایانی این شورا بود.

به گزارش کیشوندنیوز، هفته اول شروع فعالیت چهارمین سال شورای شهر کیش با حضور بر سر مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا آغاز شد.

دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش اقدام دیگر شورای شهر بود، در این دیدار اعضای شورا گزارش عملکرد سه ساله و برنامه‌های سال آخر را محضر امام جمعه محترم ارائه دادند.

امام جمعه کیش در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از تعامل و همکاری اعضای شورای شهر با ارگان‌ها، نهادها، و سازمان‌های دولتی و همچنین بخش خصوصی گفت: شورای شهر کیش در سال آخر فعالیت خود باید با شتاب بیشتری حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم برخی کاستی‌ها و خلا قانونی، شورای شهر کیش طی سه سال گذشته به وظیفه خود عمل کرده است خاطرنشان ساخت: شورای شهر در سال آخر فعالیت خود برای رفع مشکلات مردم و پیگیری مطالبات مردمی اقدام کند.

امام جمعه کیش با اعلام این مطلب که نهاد امامت جمعه و همچنین تریبون نماز جمعه در اختیار شورای شهر است گفت: شورای شهر و نهاد امامت جمعه با تعامل و ارتباط تنگاتنگ می‌تواند به‌دنبال راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات مردم در جزیره کیش باشد.

حسن زاده در خاتمه سخنان خود خطاب به اعضای شورای شهر گفت: شورای شهر کیش در آخرین سال فعالیت خود و با حضور در جلسات شورای استانی و کشوری به دنبال گفتمان تغییر قانون شوراها در مناطق آزاد باشد.

از ظرفیت شورای شهر برای رفع مشکلات مردمی استفاده شود

دیدار با امام جمعه اهل سنت از دیگر فعالیت‌های شورای شهر در این هفته بود که شامگاه سه‌شنبه صورت پذیرفت.

شیخ یعقوب شمس ضمن تقدیر و تشکر از اعضای این شورا عنوان کرد: به‌خاطر پشتوانه مردمی شأن شورای شهر بسیار بالاست و باید از این ظرفیت و پتانسیل برای رفع مشکلات مردم استفاده شود.

وی با اعلام این مطلب که قدرت شورای شهر از رای تک تک مردم نشأت گرفته، خاطر نشان کرد: شورای شهر در سال آخر فعالیت خود به منظور پیگیری مطالبات مردم جدیت بیشتری به خرج دهد.

امام جمعه اهل سنت کیش اظهار داشت: شورای شهر علاوه بر کارهایی که طی سه سال گذشته انجام داده است، مصوبه‌ای در خصوص اشتغال، جذب و استخدام بومیان و همچنین مسکن بومیان داشته باشد.

یادآور می‌شود در ابتدای این جلسه، محمد طاهری رییس شورای شهر کیش گزارش کوتاهی از عملکرد و برنامه‌ها و اهداف این شورا در سال آخر فعالیت ارائه داد.

همچنین شورای شهر کیش طی سه سال گذشته موضوعاتی همچون اشتغال بومیان، ساماندهی بازار ماهی، بیمه خدمات درمانی بومیان، آسفالت و به‌سازی و نوسازی معابر و خیابان های منطقه سفین، تخفیف شهریه دانشگاه برای بومیان و…. را پیگیری کرده است.

پیگیری مشکل گاز جزیره و تعیین نرخ سرویس مدارس

پیگیری مشکل گاز جزیره کیش با حضور اعضا و برگزاری جلسه با مدیر شرکت کیش گاز جهت بررسی مشکلات توزیع گاز مایع در جزیره اقدام بعدی شورای شهر بود.

در این جلسه ضمن بحث بررسی موضوع مقرر شد شورای اسلامی شهر کیش با هماهنگی با معاونت اجتماعی، مدیریت بازرگانی منطقه آزاد کیش و شرکت پخش فراوردهای نفتی تا جهت رفع قطعی این مشکل را پیگیری کند.

تصویب نرخ ارائه خدمات حمل و نقل سرویس مدارس جزیره کیش آخرین اقدام اعضای شورای شهر کیش بود، طبق نامه ارسالی شرکت عمران، آب و خدمات شهری در جلسه روز چهارشنبه این موضوع به تصویب رسید و جهت اجرای مفاد آن به شرکت مذکور ارسال شد.

لازم به ذکر است در صورت بازگشایی مدارس به صورت عادی و استفاده از سرویس مدارس، نرخ سرویس مدارس قابل اعمال است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19889
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.