• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

چرا امام جمعه کیش در مراسم افتتاح یازده طرح توسط حسن روحانی حضور نداشت؟

  • کد خبر : 19877
  • 25 شهریور 1399 - 18:00
چرا امام جمعه کیش در مراسم افتتاح یازده طرح توسط حسن روحانی حضور نداشت؟

مراسم افتتاح یازده طرح عمرانی توسط رئیس جمهور در حالی برگزار شد که نماینده ولی فقیه در جزیره کیش در این مراسم حضور نداشت.

به گزارش کیشوندنیوز، مراسم افتتاح یازده طرح توسط رئیس جمهور روز پنجشنبه هفته گذشته از طریق ویدئو کنفرانس با تبلیغات گسترده سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد که حاشیه‌هایی را در پی داشت.

از جمله مهمترین این حواشی عدم حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه جزیره کیش در روز مراسم و در سالن مرکز همایش‌ها بود.

چند احتمال را می‌توان برای این عدم حضور در نظر گرفت.

اول اینکه بعید به‌نظر می‌رسد بهانه حجت‌الاسلام حسن زاده برای این غیبت، کسالت یا نبودنش در جزیره باشد، چون فردای همان روز بعد از مدت‌ها نماز جمعه در مسجد خاتم(ص) با امامت وی برگزار شد.

عملکرد ضعیف دولت در مباحث گوناگون و وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و اوضاع نامطلوب جزیره کیش در بحث گرانی‌ها و ضعف در کنترل آنها، شاید از دلایلی باشند که امام جمعه کیش در اعتراض به آن از حضور در این مراسم امتناع کرده است.

از همان ابتدای مطرح شدن افتتاحیه، حرف و حدیث‌هایی راجع به طرح‌هایی که قرار است افتتاح شوند به‌گوش می‌رسید، مثلاً اینکه برج نوآوری قبلاً توسط دبیر شورایعالی مناطق آزاد افتتاح شده بود یا اینکه هتل پانوراما مدت‌هاست مسافر می‌گیرد و… جدای از رد یا تأیید ابهامات موجود، شاید طرح اینچنین شبهاتی باعث شده که حجت‌الاسلام حسن زاده در مراسم حضور پیدا نکند.

عدم تحقق یافتن وعده‌های مظفری طی دوران مسئولیتش و وضعیت موجود جزیره کیش در مقایسه با تبلیغات گسترده را می‌توان یکی دیگر از دلایل عدم حضور امام جمعه در این مراسم عنوان کرد.

به هر حال هنوز دلیل خاصی برای این عدم حضور عنوان نشده و تنها حجت‌لاسلام حسن زاده در خطبه‌های روز بعد از مراسم خطاب به مسئولان منطقه آزاد کیش فرصت باقیمانده را برای کار مناسب دانست و از آنها خواست مباحث بهداشت، آموزش و پرورش و مسکن را به‌طور ویژه دنبال کنند و گفت: “کارهایی را که شروع کرده اید حتماً تمام کنید و کارهایی را که قول داده‌اید حتما سعی کنید ان شاالله انجام شود.”

موارد مطرح شده، مطالباتی است که خواست ساکنان کیش است و باید تلاش کرد این مطالبات با طرفندهای رسانه‌ای به حاشیه برده نشود.

روحانی باز هم شفاف سازی کرد!

از دیگر حاشیه‌های این مراسم این بود که رئیس جمهور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش را با عنوان “مهندس” خطاب کرد و نه “دکتر” مظفری.

موضوعی که آقای سلطانی مجری مراسم نیز با عنوان کردن “مهندس مظفری” این موضوع را مورد تأیید قرار داد. این در حالی است که سایت اطلاع رسانی سازمان منطقه آزاد کیش از بدو ورود تاکنون مظفری را دکتر خطاب می‌کرد.

پیش‌تر نیز در حالی که چندین سال این سایت سازمانی، مونسان را “دکتر” خطاب می‌کرد، در حکم انتصاب وی به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، روحانی وی را “مهندس” خطاب کرد.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19877
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دیگه ماکه میدونیم هتلی که یه ساله داره کار میکنه رو میان افتتاح میکنن؟ همش شوآف