• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پیام تسلیت شورای شهر کیش در پی سالگرد درگذشت آیت اله طالقانی

  • کد خبر : 19844
  • 19 شهریور 1399 - 23:29
پیام تسلیت شورای شهر کیش در پی سالگرد درگذشت آیت اله طالقانی

شورای شهر کیش در پی سالگرد درگذشت آیت اله طالقانی پیام تسلیتی انتشار کرد.

نوزدهم شهریور ماه ۱۳۵۸ هجری خورشیدی، آیت الله سیدمحمود طالقانی از چهره های ارزشمند، تأثیرگذار و درخشان انقلاب اسلامی، دار فانی را وداع گفتند و جامعه ایران عزادار و‌ سوگوار شد. آیت‌الله طالقانی را می‌توان بنیانگذار و پدر معنوی تفکر شورایی پس از انقلاب اسلامی دانست. وی بعد از تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، بارها در سخنرانی‌های خود بر تشکیل نظام شورایی در کشور تاکید کرد و برای تحقق آن کوشید.

در بخشی از یک نطق آن مرحوم در رابطه با شوراها آمده است: “…پیام من، پیام انقلاب است، پیام انقلاب اسلامی و پیام قرآن است یعنی اولین مسئله برای یک ملتی که در مقابل طغیان و ظلم قیام کرده همین است که مردم احساس کنند که در تعیین سرنوشت خودشان دخالت دارند. چرا طغیان می‌کنند؟ چون همه چیز از آنها سلب شده است. چرا در مقابل ظلم قیام می‌کنند؟ برای اینکه می‌بینند در امور اقتصادی، زندگی، اداری، کار و کسب و در همه چیز، مسلوب الاختیار هستند.وصیت مهم مرحوم طالقانی برای اهمیت دادن به نقش شوراها بوده است ،به قدری بحث شوراها جامع و کامل در قانون اساسی تبیین شده که یک فصل و ۱۴ اصل از آن به شوراها اختصاص داده شده است.

مرحوم آیت الله طالقانی از جهات گوناگون بسیار شخصیت ویژه بود. ایشان ولایتمدار ، شجاع بود و صداقت، صراحت در گفتار و عمل داشت.

بدینوسیله سالروز ارتحال ملکوتی آیت الله طالقانی را محضر حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) و مردم ایران اسلامی و با بصیرت جزیره کیش تسلیت عرض می نماییم.”

شورای اسلامی شهر جزیره کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19844
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.