• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ناز “کیش گاز” در گاز گرانی و تورم

  • کد خبر : 19832
  • 18 شهریور 1399 - 18:25
ناز “کیش گاز” در گاز گرانی و تورم

باید ازمدیران شرکت های گاز مستقر در جزیره کیش سوال کرد که رسیدن به خواسته نامعقول افزایش نرخ با اهرم فشار بر گرده مردم در شرایط اقتصادی کنونی آیا انصاف است؟

روزنامه اخبار کیش در گزارشی تحلیلی به وضعیت نابسامان گرانی و پخش گاز پرداخته و عدم تدبیر لازم با برخورد با این گرانی ها را مورد نقد قرار داده است. 

گزارش این روزنامه بدین شرح است:

خدمات رسانی شرکت های گاز مایع مستقر در کیش به یک شیفت کاهش یافته

پس از افزایش نرخ تاکسی ها، شرکت های توزیع کننده گاز مایع در جزیره این بار تصمیم گرفته اند تا درخواست خود را به کرسی نشانده و با کاهش مدت زمان خدمات رسانی به کیشوندان، نرخ گاز مایع را به میزان ۱۰۰ درصد افزایش دهد.

برای اطمینان بیشتر از صحت تماس های یاد شده با یکی از شرکت های گاز تماس گرفتیم تا درخواست ارائه کپسول داشته باشیم که خانم اپراتور فرمودند که « ۱۰-۱۵ روزی است که تنها یک شیفت خدمات ارائه می شود و در صورت تمایل می توانیم خودمان برای دریافت کپسول به شرکت مراجعه کنیم» که البته با توجه به دوری مسیر شرکت گاز تا مراکز مسکونی جزیره کیش در صورتی که فرد متقاضی کپسول از داشتن خودرو نیز بی بهره باشد باید هزینه ای گزاف بابت تاکسی بپردازد تا بتواند کپسول پر تهیه کند.

البته باید این نکته را یادآوری کنیم که نرخ گاز مایع ۱۱ کیلویی در هرمزگان براساس نرخ های اعلام شده از سوی واحدنظارت و بازرسی وزارت صمت در استان هرمزگان ۹۷ هزار ریال است در حالیکه در جزیره کیش این مبلغ تا امروز ۱۶۰ هزار ریال است.

یکی از دلایل گرانی نرخ در جزیره کیش هزینه های حمل و نقل و خدمات تا درب منزل است که البته در بسیاری مناطق هرمزگان با همان نرخ ۹۷ هزار ریال این خدمات ارائه می شود.

شرکت پخش فرآورده های نفتی متولی تامین سوخت مورد نیاز مردم است

در پیگیری های خبرنگار ما از روابط عمومی شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی در خصوص ارائه خدمات و افزایش نرخ روابط عمومی این شرکت اعلام کرد که وظیفه شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی تامین سوخت مورد نیاز شهروندان است که در این رابطه تاکنون کمی و کاستی گزارش نشده و به میزان نیاز مردم تامین شده است.

بنابر گفته آقای صادقیون، نظارت بر نرخ و توزیع گاز مایع بر عهده واحدنظارت و بازرسی صمت استان است که در جزیره کیش نیز این مهم به سازمان منطقه آزاد کیش تفویض شده است.

برخورد واحد نظارت و بازرسی بازرگانی سازمان در صورت گران شدن بی ضابطه نرخ کپسول گاز

در ادامه پیگیری ها، علی امیدی مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: واحدها نظارت و بازرسی بازرگانی مسئولان نظارت بر گرانی خدمات است و شرکت های یاد شده ساعت خدمات خود را کاهش داده و تاکنون افزایش نرخی گزارش از سوی مردم نشده است و در صورتی که بدون مجوز شرکت های گاز نرخ کپسول های گاز را افزایش دهند با آن ها برخورد می شود.

و البته شرکت های گاز در گروه های مجازی با ارائه شماره تلفن های خود اعلام کرده اند که از ساعت ۸ تا ۱۶ پاسخگوی مشتریان محترم خود هستند و درب تأسیسات نیز در کل هفته ۲۴ ساعته باز بوده و خدمات ارائه می شود اما وقتی با اپراتور تماس گرفته می شود اپراتور اعلام می کند که کپسول تنها یک شیفت و صبح ها تحویل می شود و در صورت نیاز در دیگر ساعات و شیفت عصر متقاضی خود به محل شرکت مراجعه و کپسول دریافت کند.

حال باید ازمدیران شرکت های گاز مستقر در جزیره کیش سوال کرد که رسیدن به خواسته نامعقول افزایش نرخ با اهرم فشار بر گرده مردم در شرایط اقتصادی کنونی آیا انصاف است؟

و سوال از مسئولان و متولیان خدمات رسانی به مردم در جزیره مرجانی کیش، هزارپای مشکلات جزیره کیش تا کی باید رشد کند و مردم همچنان در انتظار تدبیر بنشینند؟ گرانی ها تا کی ادامه خواهد داشت  و هر روز صبح مردم کیش با یک تراژدی جدید باید روبرو شوند؟ یک روز تاکسی، یک روز زمین، یک روز خانه و روز دیگر میوه و ….

امروز و هر روز دیگر شاهد افزایش قیمت ها و سکوت مسئولان و در نهایت همراهی مسئولان با گرانی ها و بهانه تراشی هایی هستیم که نه تنها پاسخگوی مشکلات نیست بلکه به بخش های مختلف انگیزه ای برای فشار بیشتر بر گرده نحیف و ضعیف مردم داده است.

وقتی مسئولان در برابر گرانی ها اهرمی برای مقابله نداشته باشند دور از ذهن نیست که هر روز و هر ساعت خدماتی کم یاب، گران و شاید نایاب شود.

انتهای پیام/ زیبا حسین زاده

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19832
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.