• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

حاشیه های مسابقات بین المللی بادی کلاسیک جام الماس در جزیره کیش

  • کد خبر : 198
  • 17 مهر 1394 - 23:58
حاشیه های مسابقات بین المللی بادی کلاسیک جام الماس در جزیره کیش

نخستین دوره مسابقات بادی کلاسیک، فیزیک و بدنسازی جام الماس کشورهای اسلامی عصر جمعه به کار خود خاتمه داد  این رقابت ها با حضور ۲۰۰ ورزشکار از ایران و دو کشور عراق و ترکیه از صبح پنج شنبه در تالار شهر جزیره کیش آغاز و عصر جمعه به پایان رسید. نخستین دوره مسابقات بادی کلاسیک، […]

نخستین دوره مسابقات بادی کلاسیک، فیزیک و بدنسازی جام الماس کشورهای اسلامی عصر جمعه به کار خود خاتمه داد 

این رقابت ها با حضور ۲۰۰ ورزشکار از ایران و دو کشور عراق و ترکیه از صبح پنج شنبه در تالار شهر جزیره کیش آغاز و عصر جمعه به پایان رسید.
نخستین دوره مسابقات بادی کلاسیک، فیزیک و بدنسازی جام الماس کشورهای اسلامی با حاشیه های برگزار شد که نخستین آن قبل از شروع مسابقات بود. این رقابت ها تا یک روز مانده به آغاز قرار بود با عنوان سومین دوره جام الماس (دایاموند کاپ) که یکی از مسابقات معتبر فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB است، برگزار شود که با موافقیت رییس فدراسیون جهانی به نام جام الماس کشورهای اسلامی تغییر نام یافت.
این در حالی است که بنر مقابل جایگاه که ورزشکاران بر روی آن فیگور می گرفتند، در ابتدای مسابقه به نام سومین دوره جام الماس بود و در طی مسابقات با پرنیت کاغذ A4 تغییراتی در این بنرها بوجود آوردند. در دومین روز مسابقات بنرها تعویض شدند و «اولین دوره مسابقات بین المللی جام کشورهای اسلامی جام الماس» در آن درج شده بود.

جدای از این مسائل استقبال بسیار خوبی از این مسابقات در طول دو روز برگزاری انجام شد؛ به طوری که سالن میزبان مسابقات مملو از جمعیت بود.

حضور پرشمار ورزشکاران پرورش‌اندام و بدنساز سبب شد تا تقریبا در جای‌جای جزیره کیش این ورزشکاران حضور داشته باشند و مردم محلی در این باره صحبت‌های فراوانی می‌کردند.
این رقابت ها در سه رشته بادی کلاسیک، فیزیک و بدنسازی برگزار شد که در رشته بادی کلاسیک ۴۱ نفر در پنج دسته قدی ۱۷۱، ۱۷۵، ۱۷۸ ، ۱۸۰ و به اضافه۱۸۰ سانتی متر ثبت نام کرده بودند.
در زمان برگزاری مسابقات این گروه علی نصیری ورزشکار شماره ۲۹ گروه قدی به اضافه ۱۸۰ سانتی متر بر روی سکو دچار گرفتی عضلات پا شد و تیم پزشکی برای کمک به او حاضر شد.
جایگاه اختصاصی برای خبرنگاران در این مسابقات در نظر گرفته نشده بود و آنان از صندلی های جایگاه ویژه استفاده می کردند که این موضوع نیز کار خبرنگاران را سخت می کرد. هر از گاهی نیز نیروهای اجرایی مسابقات برای چک کردن کارت مهمانان ویژه می آمدند و به خبرنگاران برای حضور در این صندلی ها تذکر می دادند. در دومین روز مسابقات مشکل حضور خبرنگاران بر روی این صندلی ها حل شد اما همچنان میزی برای استفاده از لب تاپ وجود نداشت .
ورزشکاران باید به ترتیب شماره های خود روی سکو قرار می گرفتند که برخی مواقع اشتباهات آنان ناهماهنگی در اجرای مسابقات را پیش می آورد و رییس کمیته داوری فدراسیون بین المللی به آنان تذکر می داد.
در هنگام معرفی نفرات برتر مسابقات بادی کلاسیک دسته قدی ۱۸۰ سانتی متری، حسن زمان فشمی به عنوان نفر پنجم معرفی شد که اعلام این مقام با واکنش تند این ورزشکار روبرو شد. فشمی بر روی سکو نسبت به این عنوان به داوران اعتراض کرد و به رغم تلاش مسئولین اجرایی مبنی بر تمکین رای داوران بازهم ساکت نشد. پاول رییس کمیته داوران فدراسیون جهانی بدنسازی او را از فهرست این مسابقات حذف کرد و نفر بعدی را به عنوان مقام پنجم معرفی کرد.
۱۳ داور بین المللی بدنسازی ایران به سرپرستی پاول رییس کمیته داوران فدراسیون جهانی قضاوت این رقابت ها را بر عهده داشتند که ۸ نفر آنان در میزهای رویروی جایگاه نمایش ورزشکاران مستقر شده بودند. تعدادی داور تست نیز حضور داشتند که همزمان با داوران اصلی آرای خود را در مورد ورزشکاران اعلام می کردند.
این داوران برای ارتقاء رتبه داوری خود باید در اینگونه مسابقات شرکت کنند و هر چه آرای آنان به آرای نهایی داوران اصلی نزدیک تر باشد، امتیاز بهتری برای ارتقاء به دست می آورند.
مسابقات فیزیک نخستین دوره جام الماس کشورهای اسلامی نیز در چهار دسته قدی۱۷۰، ۱۷۴، ۱۷۸ و ۱۸۱ سانتی متر برگزار شد. این رقابت ها به دلیل ویژگی خاص خود طرفداران بیشتری در جوانان دارد و برعکس مسابقات بادی کلاسیک ورزشکاران آن شوارک های بلند و رنگی به تن می کنند.
بادی کلاسیک دارای هفت فیگور برای انتخاب بهترین ها است اما در فیزیک چون نمایش فیزیک اصل است، ورزشکاران در چهار جهت فیزیک بدن خود را برای داوران به نمایش می گذارند.
در همه رشته ها به ویژه مسابقات فیزیک ورزشکاران در هنگام فیگور تلاش می کنند که لبخند بر لب داشته باشند، اما چون آنان فشار زیادی را برای برجسته کردن عضلات خود تحمل می کنند، این لبخند ها مصنوعی بوده و از دل نیست.
این رقابت ها بلیت فروشی داشت که برای شهروندان کیش مبلغ ۱۰۰ هزار ریال بود و برای دیگر علاقمندان ۳۰۰ هزار ریال به ازای هر بلیت دریافت می شد.
در پایان نخستین دوره مسابقات جام الماس کشورهای اسلامی به قهرمان قهرمانان رشته های فیزیک و پرورش اندام از سوی فدراسیون جهانی کارت حرفه ای تعلق گرفت.
رقابت های پرورش اندام بدون تغییر و با شرایط قبلی در ۶ دسته وزنی منهای ۷۰، ۸۰، ۸۵، ۹۰، ۱۰۰ و به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم پی گیری شد.
**دکتر رافائل سانتونجا رییس فدراسیون جهانیIFBB، پاول رییس کمیته داوران این فدراسیون، غلامرضا شعبانی بهار معاون وزیر ورزش و جوانان ایران، امیر رضا خادم معاون هماهنگی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان نیز از مهمانان ویژه نخستین دوره مسابقات جام الماس کشورهای اسلامی بودند.
امیر رضا خادم در زمان اهدای مدال قهرمانان بادی کلاسیک و غلامرضا شعبانی بهار در زمان اهدای مدال قهرمانان فیزیک در سالن رقابت ها حضور یافتند.
معاون همگانی وزارت ورزش نیز مدال افتخار و لوح تقدیر این رقابت ها را از سوی فدراسیون پرورش اندام ایران به رافائل رییس فدراسیون جهانی و پاول رییس کمیته داوران این فدراسیون اهدا کرد.
همچنین از ۱۰ پیشکسوت ورزش پرورش اندام و بدنسازی ایران که برخی از آنان مسئولیت هیات های استانی را بر عهده دارند، در این رقابت ها تقدیر شد که محمد عبداللهی، احد عبادی، غلام صادقی، سید رحمت الله عظیمی، امیری، زرگری، عزیزیان، ارجمند، ابو نوری و قرائتی این نفرات بودند.
به قهرمانان مسابقات فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام جام الماس کشورهای اسلامی علاوه بر حکم، مدال و جام قهرمانی، جوایز نقدی نیز تعلق گرفت.
به نفر اول این مسابقات مبلغ هزار دلار، نفر دوم ۶۰۰ دلار و نفر سوم ۴۰۰ دلار جایزه نقدی اهدا شد، ضمن اینکه به قهرمان قهرمانان (اورال) مسابقات فیزیک و پرورش اندام علاوه بر کارت حرفه ای و جایزه هزار دلاری بابت کسب مدال طلا، مبلغ دو هزار دلار نیز تعلق گرفت.
در رشته بادی کلاسیک عنوان قهرمان قهرمانان (اورال) به سید رضا حسینی رسید.
با احتساب اوزان و دسته های قدی مسابقات؛ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مجموعاً ۴۰ هزار دلار به قهرمانان این دوره از مسابقات بین المللی جام الماس کشورهای اسلامی جایزه نقدی اهدا کرد.
برای گرامیداشت یاد مرحوم زنده یاد بیت الله عباسپور نیز بنری در سالن مسابقات نصب شده بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=198
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.