• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

افتتاح طرح های مرکز نگهداری بیماران عفونی ، کرونایی و پارلمان زنان کیش

  • کد خبر : 19788
  • 12 شهریور 1399 - 16:22
افتتاح طرح های مرکز نگهداری بیماران عفونی ، کرونایی و پارلمان زنان کیش

در سفر یک روزه مشاور رئیس جمهور به جزیره کیش از چندین پروژه عمرانی ، گردشگری ، زیربنایی بازدید بعمل آورد و دو طرح مرکز نگهداری بیماران عفونی،کرونایی وپارلمان زنان کیش را افتتاح کرد .

به گزارش کیشوند نیوز ، روز سه شنبه ۱۱ شهریور دبیر شورایعالی مناطق آزاد با سفر به جزیره کیش از چندین پروژه عمرانی ، گردشگری ، زیربنایی بازدید بعمل آورد .
در این سفر یک روزه مرتضی بانک از باند جنوبی و ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش ، کارخانه زمهریر کیش ، شرکت سام کیش چوب ، هتل پاناروما و تعدادی از پروژهای عمرانی و زیرساختی جزیره کیش بازدید کرد و در انتها دو طرح مرکز ویژه نگهداری بیماران عفونی و کرونایی (فیاک) با ظرفیت ۴۴ تخت و پارلمان زنان کیش توسط وی افتتاح شد .


در حاشیه این بازدیدها مرتضی بانک در جمع خبرنگاران قرار گرفت و گفت :
با توجه به شرایط اقتصادی و تحریمی که در آن قرار داریم ، در مناطق آزاد بیش از ۶۰ درصد افزایش سرمایه گذاری در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ را داشتیم که این نشان دهنده اجرایی شدن برنامه های اقتصادی است ، اما با شرایط کرونایی بوجود آمده در حوزه گردشگری با کاهش گردشگر مواجه هستیم که نقطه اوج آن ایام اسفند ، فروردین و اردیبهشت بود ، خوشبختانه از ماه های خرداد ، تیر و مرداد ، ماه به ماه گردشگری رو به رشد است .
دبیر شورایعالی مناطق آزاد ، روند سرمایه گذاری در مناطق آزاد رضایت مند دانست و اظهار کرد : مناطق آزاد در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته که نسبت به سال ۹۷ ، ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده، این رقم در بخش ریالی افزایش را نشان می دهد و در بخش ارزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار ، سرمایه‌گذاری شده است که نشان می دهد علی‌رغم تحریم‌ها اشتیاق برای سرمایه‌گذاری به دلیل نیازمندی بازار داخلی و افزایش قیمت ارز در صادرات برای سرمایه‌گذاری مناسب تر می باشد .
مرتضی بانک مناطق آزاد ارس و کیش را دو منطقه موفق اقتصادی معرفی کرد که بیشترین نرخ سرمایه گذاری را دارند و در آینده نزدیک (بیست شهریور) مجموعه ای از پروژه ها توسط ریاست محترم جمهوری به افتتاح می رسد .
رقم سرمایه گذاری در این پروژه ها حدود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش های تولیدی ، کشاورزی ، گلخانه ای ، هتلی ، مخازن ذخیره نفتی اسکله های مورد نیاز و همچنین پروژه نیروگاهی است .
وی درباره نقش مناطق آزاد در توسعه صادرات غیر نفتی بیان کرد ؟ مناطق آزاد و ویژه یکی از اهداف شان تولید و صادرات است و سهم فراوانی را در صادرات دارند .
از درگاه مناطق آزاد و ویژه حدود ۴۰ درصد صادرات کشور انجام می شود و خوشبختانه روند صادرات از سال ۹۲ تا به امروز بیش از ۱۰ برابر شده و این روند ادامه دارد .
بخشی از صادرات از مناطق آزاد و ویژه به خارج از کشور و بخشی به سرزمین اصلی است . در سال حدود ۱۸ ، ۱۹ و الی ۲۰ میلیارد دلار صادرات به خارج از کشور از این مناطق انجام می گیرد .
دبیر شورایعالی مناطق آزاد ، توسعه اقتصادی بدون ارتباط با جامعه محلی و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی ابتر دانست و یکی از اهداف مناطق آزاد را به کارگیری چهره های فرهنگی عنوان کرد که باید همپیای رشد اقتصادی رو به جلو گام بردارد ، وی اظهار کرد که حدود ۱۰ درصد اعتبارات مناطق آزاد به فعالیت های فرهنگی اختصاص داده شده است ، در جزیره کیش نیز فعالیت در این خصوص بالا می باشد هنرمندان و فرهیختگان بسیاری در کیش داریم .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : در جزیره کیش هم به دلیل ظرفیت‌های بالا و زیرساخت های مناسب گرایش به سرمایه گذاری به شدت مورد توجه سرمایه گذاران می باشد .
جزیره کیش بیشتر در عموم مردم جزیره کیش را به یک مکان گردشگری شناخته شده اما کیش در حوزه های مختلف فعالیت دارد . حدود ۳۲۳ واحد فعال صنعتی ، ۱۰۴ هتل فعال و در حال ساخت و مکان های تفریحی که همگی شرایط خوبی را برای سرمایه گذاری در کیش فراهم می کنند .‌

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19788
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.