• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

از سرگیری پروژه «کمربندی» شهر بندرلنگه/ به ما قول دادند از «پالایشگاه آفتاب» به غرب هرمزگان گاز بدهند

  • کد خبر : 19444
  • 10 مرداد 1399 - 10:16
از سرگیری پروژه «کمربندی» شهر بندرلنگه/ به ما قول دادند از «پالایشگاه آفتاب» به غرب هرمزگان گاز بدهند

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس تصریح کرد: پروژه احداث کمربندی شهر بندرلنگه از سر گرفته می‌شود.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فارس، احمد جباری با اشاره به پروژه نیمه‌تمام کمربندی بندرلنگه، اظهار داشت: در راستای توسعه و عمران شهرستان، مخصوصأ شهر بندرلنگه، پروژه احداث کمربندی بندرلنگه را در دوره‌های گذشته دنبال کردیم و کریدور شرق به غرب را در بودجه کل کشور آوردیم.

وی افزود: این کریدور را در قالب اتصال مسیر بندرلنگه و بندرخمیر به پارسیان در دو باند و هم‌چنین ضرورت ایجاد کمربندی را هم در این پروژه احساس کردیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس اضافه کرد: دیدیم که کمربندی در این پروژه از طریق وزارت راه و ترابری وقت، دیده نشده لذا ما این پروژه را در کمیسیون عمران لحاظ کردیم.

جباری گفت: نهایتا پروژه کمربندی را به طرح الحاق و کار احداث را شروع  کردیم اما از سال ۹۵ تا به‌حال این پروژه راکد ماند یعنی فعالیت آنچنانی برای احداث آن وجود نداشت.

دبیر کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: مورد کمربندی بندرلنگه را از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی استان بررسی کردیم و حدود قریب به بیست روز پیش با خادمی معاون وزیر که در واقع مدیرعامل شرکت ساخت توسعه راه‌های کشور است، نشستی برگزار داشتیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: در این نشست خواستار این شدیم که سریعا مناقصه‌ای برگزار کنند و پیمانکار جدید نیز انتخاب شود و عملیات احداث کمربندی بندرلنگه از سر گرفته شود.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: امیدواریم که به یاری خدا، امسال بخش اعظمی از این پروژه به اتمام برسد چراکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم ما خواهد بود.

جباری با اشاره به پروژه گازرسانی به بندرلنگه، گفت: در واقع زمانیکه وزیر وقت را به مجلس خواستیم به ما اعلام کرد از طریق پالایشگاه آفتاب به بخش شیبکوه و شهر بندرلنگه و توابع گازرسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همین موضوع را مجدد در این دوره احیا کردیم با نشستی که با مدیر قراردادهای گازی وزارت نفت داشتیم مقرر شد سریعا عملیات انتقال لوله از طریق خط هفتم سراسری از طریق شهرستان بستک و بالعکس صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس تصریح کرد: قرار بود از پالایشگاه آفتاب خط انتقالی انجام بگیرد که گاز ترش از کیش به پالایشگاه آفتاب بیاید و تبدیل شود به گاز خانگی برای گازرسانی به شهرستان بندرلنگه و بعد وصل بشود به خط هفتم سراسری شهرستان بستک، بخش جناح، اما متاسفانه کار پالایشگاه آفتاب معطل ماند.

وی گفت: ما تقاضا کردیم سریعا این انتقال با انشعابی از خط هفتم و از طریق جاده خور جناح به بخش شیبکوه وصل شود و شهر کیش و شهرستان بندرلنگه از این طریق گازرسانی شوند که مطالعات آن انجام شده است و در چند پروسه این کار انجام خواهد شد.

جباری یادآور شد: ان‌شاالله که ما بتوانیم گازرسانی را هم آنچنان که نیاز واقعی مردم بندرلنگه است را به سرانجام برسانیم.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به استفاده از ظرفیت و منابع بنادر و دیگر دستگاه‌های بندرلنگه، افزود: دریافت هزینه‌ای در قالب خدمات اجتماعی به راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور پیشنهاد دادیم که سرانجام مقرر شد منابعی را از محل  این خدمات قطعا به شهر بندرلنگه  در راستای توسعه و عمران و زیرساخت کمک کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19444
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.