• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

نیروگاه‌ها می‌توانند در استخراج بیت کوین فعالیت کنند

  • کد خبر : 19441
  • 10 مرداد 1399 - 9:38
نیروگاه‌ها می‌توانند در استخراج بیت کوین فعالیت کنند

سخنگوی صنعت برق گفت: نیروگاه‌ها چنانچه نسبت به رعایت تعرفه مصوب عمل کنند، برای مراکز استخراج ارز‌های مجازی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مصطفی رجبی مشهدی  در پاسخ به اینکه نیروگاه‌ها می‌توانند در زمینه استخراج رمز ارز فعالیت داشته باشند افزود: امکان این امر مشروط به رعایت دو شرط ارسال درخواست و رعایت تعرفه مصوب برای مراکز استخراج ارز‌های مجازی فراهم است.

وی اضافه کرد: نیروگاه‌ها در عین حال نمی‌توانند از سوخت یارانه‌ای برای استخراج بیت کوین و سایر رمزارز‌ها استفاده کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: نیروگاهی که مستقل از شبکه باشد نیز می‌تواند با ۷۰ درصد قیمت سوخت صادراتی در این بخش فعالیت داشته باشددر عین حال مستقل بودن از شبکه بسیار مهم است.

رجبی مشهدی افزود: اکنون و در شرایطی که تامین برق برای عموم مردم از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است، اجازه نخواهیم داد کسانی با استفاده نابجا ازتعرفه‌ها که برای بخش‌های کشاورزی، صنعتی پیش بینی شده، اقدام به تولید بیت کوینی کنند که ارزش آن بیش از ۹ هزار دلار است.

وی با بیان اینکه ایران از ارزان‌ترین تعرفه‌های برق برخوردار است، تاکید کرد: کسانی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز‌های لازم را دارند و تعرفه‌های مصوب مراکز استخراج ارز‌های مجازی را رعایت کنند برای آن‌ها برق موردنیاز تامین خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق از دریافت ۱۴ تقاضای عمده برای ایجاد مراکز استخراج ارز‌های مجازی خبرداد و گفت: واحد‌های ذکرشده با مصارف بیش از ۳۰۰ مگاوات که معادل مصرف سه استان کشور است، تقاضا داده اند که تامین خواهد شد.

رجبی مشهدی درعین حال بر اختصاص پاداش به معرفی کنندگان مراکز غیرمجاز استخراج ارز‌های مجازی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: کسانی که خلاف کاران را معرفی کنند ضمن حفظ نام و نشان آنها، پاداش تا سقف ۱۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد./برق نیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19441
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.