• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

گردشگری صید و صیادی راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 19438
  • 09 مرداد 1399 - 15:18
گردشگری صید و صیادی راه‌اندازی می‌شود

رئیس شیلات کیش با اشاره به جاذبه‌های زیبای دریا گفت: در صدد هستیم مجوزهای لازم برای دریاروی و صید خانوادگی را فراهم کنیم.

 به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، موسی احمدی گفت: جزیره کیش با عنوان جزیره پاک شناخته می‌شود، بنابراین صید در این منطقه هم در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی منطقه، صید پاک است، یعنی با قلاب انجام می‌شود و موجب آسیب به آبزیان نمی شود.

وی افزود:توسعه صنعت فرآوری و همچنین تشکیل تعاونی قوی برای تجمیع سرمایه بهره‌برداران جهت توسعه فرآیندهای توزیع، مصرف و صادرات با کیفیت از جمله ضرورت‌های صنعت شیلات در این جزیره است.

احمدی در ادامه گفت: در منطقه آزاد کیش ، در همه فصول صید وجود دارد اما مقدار صید آن‌ها بستگی به فصل متفاوت است و انواع دیگری از ماهیان کیش شامل حلوا سیاه، کپور ، شوریده، میش ماهی، پرستو ماهی، مقوا و سنگ سر هستند که با توجه به فصل و جزر و مد جزیره صید آنها زیاد و کم می‌شود.

وی افزود:  اگر کارخانه یخ و سردخانه کیش بتواند فعالیت خود را به‌خوبی انجام دهند، می‌توان در صادرات این محصولات نیز درخشید؛‌ صادرات داخلی امروز در شیلات کیش وجود دارد اما نیازمند آن هستیم تا با گسترش تجهیزات مانند کارخانه یخ و سردخانه، بسته‌بندی مناسب و… بتوانیم محصولات را شکیل به بازار عرضه کنیم و اگر بازار محلی اشباع شد بتوانیم آن را به خارج از کشور صادر کنیم.

 تقویت زیستگاه‌های مصنوعی در کیش 

رئیس شیلات کیش با اشاره به اهمیت زیستگاه‌های مصنوعی، در این خصوص گفت: دریا امروز به علت صیدهای بی‌رویه کویر شده، یعنی نیازمند آن است که باهمت صیادان ، منطقه آزاد کیش و شیلات زیست‌گاه‌های مصنوعی را تقویت کنیم؛زیرا زمانی که اطراف جزیره با تور صید انجام می‌شود موجب آسیب به دریا می‌شوند.ایجاد زیست‌گاه‌های مصنوعی در دریا ازجمله اقداماتی است که در جهت حفظ محیط‌زیست انجام می‌گیرد و شامل قرار دادن سازه‌های مجاز زیست‌محیطی شبیه زیستگاه طبیعی در دریاست که باعث می‌شود علاوه بر افزایش ذخایر دریایی، صید بی‌رویه و فشار بر زیستگاه‌های طبیعی کاهش یابد و گامی مؤثر در حفظ محیط‌زیست نیز خواهد بود.

گردشگری صید و صیادی در جزیره راه اندازی می شود

موسی احمدی گفت: گردشگری صید و صیادی در جزیره به این معنی است که بتوانیم حدود ۱۰ یا ۵۰ قایق را برای اسکله صیادی با استفاده از صیادان خبره منطقه آماده را مجوزهای لازم را برای دریاروی و صید خانوادگی فراهم کنیم تا گردشگران به این نوع فعالیت جذب شوند و از جاذبه های دریا در این جزیره زیبا استفاده کنند. در همین راستا مجوز گردشگری صید و صیادی را نیز در دستور کار داریم.

رئیس شیلات کیش گفت: امروز بازار مصرف ماهی شیر تن، داغ است و ظرفیت مشخصی صید می‌شود اما در قسمت‌های دیگر هر نوع آبزیانی که در تور می‌آید را مصرف می‌کنند. ماهی دم زرد، ماهی حلوا سیاه هوور مسقطی، گونه‌های ماهی مثل شیر ماهی رنگ طعم و… در جزیره متفاوت است و دقت می شود تا در منطقه ظرفیت مشخص و نوع مشخص صید شود تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: امروز سرمایه گذاری داخلی در شیلات کیش وجود دارد و در حال توسعه است اما زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نیز در کیش فراهم است، در عین حال باید زیرساخت‌ها فراهم و تسهیلاتی برای این منظور در نظر گرفته شود تا بتوانیم سرمایه‌گذار را به حوزه شیلات منطقه آزاد کیش جذب کنیم.

پرورش و تکثیر ماهیان بومی

احمدی با تأکید بر لزوم رونق بخشی به حوزه شیلات و پرورش آبزیان منطقه گفت: باید برنامه‌ای را در نظر بگیریم تا با همکاری شیلات منطقه و سازمان منطقه آزاد، پرورش و تکثیر ماهیان بومی را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس شیلات کیش افزود: لازم است منطقه آزاد همکاری بیشتری در خصوص ایجاد زیست‌گاه‌های مصنوعی داشته باشد و با این فعالیت بتوانیم دریا را تقویت کنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19438
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.