• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

آغاز پروژه اتصال کیش به شبکه سراسری گاز

  • کد خبر : 19387
  • 01 مرداد 1399 - 16:45
آغاز پروژه اتصال کیش به شبکه سراسری گاز

پروژه احداث خط لوله دریایی کیش گرزه به‌عنوان بخشی از طرح انتقال گاز به نیروگاه‌های گازی کیش، آغاز شد.

با اتمام حفاری های زیر دریا، انتقال خط لوله دریایی کیش-گرزه تا عمق ۴ متر در ساحل و به طول ۲۰ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح انتقال گاز به نیروگاه برق کیش چهارشنبه یکم مرداد آغاز شد.

 با همت شرکت نفت و گاز پارس جنوبی، احداث خط لوله ۳۲ اینچ با هدف انتقال گاز به نیروگاه های جزیره کیش به روش کشش لوله از ساحل “Shore pulling” بخش دریایی کیش-گرزه “بندر آفتاب” احداث و با تکمیل آن، زمینه ارسال گاز از خط هفتم سراسری به نیروگاه گازی کیش فراهم خواهد شد.

همچنین نیروگاه های جزیره کیش در حال حاضر علی رغم استفاده از گاز خط لوله سیری روزانه تا یک میلیون دویست هزار لیتر گازوییل جهت تامین آب و برق جزیره کیش استفاده می شود که با اجرا و تامین گاز از طریق این خط لوله مصرف گازوییل حذف خواهد شد.

شایان ذکر است این طرح توسط شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرما و شرکت مهندسی تاسیسات دریایی ایران به عنوان پیمانکار با مبلغی بالغ بر ۳۰میلیون دلار سرمایه گذاری در حال اجراست و طبق برنامه زمان بندی شده نیروگاه کیش بهمن سال جاری به اتمام می رسد و ایران ۱۴۰۰ را از سوخت آلاینده گازوئیل مبرا می کند. هم اکنون یکصد نفر در این طرح مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19387
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.