• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

سمپوزیوم مجسمه‌سازی در ساحل ماشه

  • کد خبر : 19377
  • 29 تیر 1399 - 18:24
سمپوزیوم مجسمه‌سازی در ساحل ماشه

با هدف ایجاد جاذبه جدید گردشگری هنری، نخستین سمپوزیوم ملی طراحی ایده مجسمه ساحل ماشه کیش از تیر ماه ۹۹ آغاز به‌کار کرد.

به گزارش کیشوندنیوز، با هدف ایجاد جاذبه جدید گردشگری هنری، نخستین سمپوزیوم ملی طراحی ایده مجسمه ساحل ماشه کیش از تیر ماه ۹۹ آغاز به‌کار کرد.

این سمپوزیوم با هدف زیباسازی ساحل قدیمی ماشه در جزیره کیش برگزار خواهد شد و شرکت عمران، آب و خدمات کیش به‌عنوان متولی این رویداد در نخستین اقدام، میزبان هنرمندان حوزه تجسمی و معماری از سراسر ایران خواهد بود تا با بررسی نظرات و دیدگاه‌های هنرمندان خوب کشورمان، بهترین ایده برای ساحل ماشه (که یکی از قدیمی‌ترین مناطق جزیره است) جهت اجرا شناسایی شود.

ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش که خود از علاقمندان به مباحث هنری و اجرای آثار هنرمندان با رویکرد ایجاد جاذبه‌های نوین و اثرگذار گردشگری در جزیره کیش است در نشستی با هنرمندان با اشاره به اهمیت شهرها و لزوم توجه به فضاهای شهری گفت: در تمامی تصمیم‌گیری‌ها به این موضوع باور داریم که شهرها موجودات زنده هستند. خیابان‌ها شریان‌ها و درختان ریه‌های شهرها هستند و روح شهرها ما انسان‌ها هستیم که در ضمیر ناخودآگاه همه ما تمایل به زیبایی داریم. این باور ما را بر آن داشت در طراحی المان‌های شهری از هنرمندان کمک بگیریم که با آثاری الهام‌گرفته از نگاه زیبایی‌شناس هنرمندان با مخاطب خود که شهروندان و گردشگران هستند ارتباط قلبی و روحی برقرار کنیم.

ظرفیت ساحل و دریای کیش دو شاخصه طبیعی و ارزشمندی است که طیبی در سخنان خود به ‌عنوان ویژگی‌های منحصربه‌فرد این جزیره یاد کرد و افزود: تمام مردم ایران با جزیره کیش ارتباط روحی و قلبی بسیار خوبی دارند و به‌عنوان مامنی برای کسب آرامش، کیش را در برنامه سفر و تفریح خود قرار می‌دهند. این موضوع مسؤولیت ما را در مورد توسعه شهری کیش دوچندان می‌کند تا با استفاده از نمادها و المان‌های کارشناسانه و هنری، مفهوم آرامشی که مد نظر شهروندان و گردشگران است به خوبی القا شود و ذهنیت مردم در مورد جزیره کیش با یک اقدام بدون کارشناسی و غیر هنری خراب نشود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت تلفیق هنر و موضوعات شهری به‌عنوان یکی از مؤثرترین راه‌های ایجاد حس مثبت مشترک نسبت به فضای شهری جزیره کیش گفت: مسجد ماشه از مکان‌های تاریخی و ارزشمندی است که مورد علاقه و توجه بومیان جزیره کیش است و در زمره آثار ثبت شده میراث فرهنگی قرار دارد. این مسجد در مجاورت دریا قرار دارد و بستر خوبی برای خلق فضایی جذاب برای شهروندان و گردشگران با کمک هنرمندان کشور است تا ضمن معرفی این اثر تاریخی، جاذبه‌ای هنری و گردشگری در ساحل ماشه ایجاد شود.

احسان گرایلی دبیر سمپوزیوم ملی طراحی ایده مجسمه ساحل ماشه جزیره کیش نیز در این نشست با بیان اینکه هنرمندان در بازدید سه روزه ضمن بازدید از ساحل ماشه، از بخش‌های مختلف جزیره کیش نیز دیدن کردند تا با دستیابی به نگاهی کلی از طبیعت و معماری جزیره کیش نسبت به طرح ایده‌های خلاقانه اقدام کنند.

به گفته گرایلی نشست‌های بعدی این سمپوزیوم به‌منظور جمع‌بندی آراء و رسیدن به طرح نهایی در تهران برگزار می‌شود تا پس از حصول بهترین نتیجه و ارائه طرح نهایی نسبت به اجرای اثر برگزیده در سمپوزیوم اقدام شود.

گفتنی است هنرمندانی چون رضا هادیانی، سهند حسامیان، بیژن غنچه‌پور، مهسا الف، علی هنرور، همایون عسکری سیریزی، سینا ممتاز، مهدی رنگچی، مونا آقابابایی و شهریار رضایی در این نشست حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19377
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.