• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تفاهم‌نامه منطقه آزاد کیش با سازمان غذا و دارو/ راه‌اندازی شهرک پزشکی در کیش

  • کد خبر : 19346
  • 23 تیر 1399 - 15:29
تفاهم‌نامه منطقه آزاد کیش با سازمان غذا و دارو/ راه‌اندازی شهرک پزشکی در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش موفقیت حوزه های مختلف جزیره را برای رفع بخشی از نیاز های کشور در شرایط فعلی موثر برشمرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان در مراسم امضا تفاهمنامه با سازمان غذا و دارو گفت: باور ما این است که جزیره کیش برخلاف اینکه سرزمین کوچکی با ۹۰ کیلومتر مربع مساحت است؛ خوشبختانه در طول سالها با حضور دولت های مختلف و‌سرمایه گذاری خوب با کمک بخش توانمند خصوصی دارای زیرساخت های مطلوب است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: حاصل تمامی این تلاش ها مجموعه ای با ظرفیت های فراوان است که امروز ما موظفیم با استفاده از پتانسیل های این منطقه، در شرایط فعلی، باری از دوش کشور برداریم.

مظفری عنوان کرد: در حال حاضر این امکان را داریم که در حوزه های مختلف جزیره کیش الگوهایی تعریف و فرصت هایی فراهم کنیم تا پاسخگوی بخشی از نیازهای کشور در منطقه باشیم که در این راستا گام های خوبی نیز برداشته شده است.

وی بیان داشت: رویکرد اصلی منطقه آزاد کیش تقویت حوزه گردشگری است و بیش از ۳۰ درصد از هتل های ۵ ستاره کشور در کیش مستقر هستند و از آن مهم تر اینکه بالغ بر ۵۰ هتل نیز با فعالیت سرمایه گذاران سابقه دار در امر هتل سازی در کیش در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت:با این وجود؛ بسیاری از اتفاقات مثبت کیش از جمله فعالیت بخش های صنعتی صادرات محور جزیره از چشم مردم عزیزمان و حتی شخصیت های مهم اقتصادی و طراز اول کشور دور مانده است و واحدهای تولیدی فعال، توانمند و به روز معرفی نشده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه جزیره مرجانی کیش یکی از ۴ منطقه جهان با بیشترین میزان اکسیژن خالص است ما در بخش صنعت محدودیت های جدی در بحث تخصیص زمین و غیرآلاینده بودن صنایع داریم و قطعا مجوز فعالیت به صنایع پاک داده خواهد شد. 

غلامحسین مظفری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:در ارزیابی طرح جامع به این نتیجه رسیدیم که صنایعی که قصد فعالیت دارند دارای ارزش افزوده بالا باشند، بخش زیادی از نیاز کشور را برطرف و در تعاملات بین المللی موفق عمل کنند.

مظفری با اشاره به شرایط و ضوابط متفاوت حاکم بر این منطقه آزاد نسبت به سرزمین اصلی گفت:عدم نیاز به روادید برای ترددهای بین المللی و کشور های همسایه موجب شده تا تعاملات و سفر ها به کیش به خوبی و بدون مشکل انجام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: مرکز نوآوری کیش اولویتی بود که عزیزان ما در کوتاه ترین زمان و هزینه بالا راه اندازی کردند و ۱۵۸ شرکت دانش بنیان متقاضی استقرار در این مرکز هستند که از این تعداد ۲۴ شرکت در حال حاضر مستقر شده اند و برای حرکتی هدفمند فعالیت خود را آغاز کردند.

وی در کنار مرکز نوآوری کیش از تخصیص زمینی به شهرک فناوری های نوین به عنوان گام دوم خبر داد و گفت: مقدمات این طرح فراهم شده و در گام بعد ایجاد شهرک تجهیزات پزشکی را در دستور کار داریم چرا که منطقه آزاد کیش با توجه به امتیازات و امکانات موجود نسبت به سرزمین اصلی، می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان این جلسه فراهم کردن امکانات و‌مقدمات شهرک پزشکی را مسئولیت اداری و‌ ملی مسئولان این منطقه آزاد برشمرد و‌ افزود: ما در حد بضاعت خود طبق اولویت های سازمان مقدمات را فراهم‌می کنیم و امیدواریم شروع فعالیت شرکت ها در شهرک تجهیزات پزشکی منشا خیر و برکات برای کشور باشد.

از ظرفیت های جزیره کیش در راستای دستیابی به اهداف کلان استفاده کنیم

تفاهم نامه احداث شهرک دارویی و تجهیزات پزشکی در کیش، با حضور غلامحسین مظفری و محمدرضا شانه‌ساز امضا شد.

 رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم امضا تفاهم نامه احداث شهرک دارویی و تجهیزات پزشکی با  منطقه آزاد کیش، پتانسیل بالای تولید تجهیزات پزشکی در کشور و صادرات محصولات تولید داخل در این حوزه به کشورهای اروپایی را از ظرفیت های مناطق آزاد برشمرد.

دکتر محمدرضا شانه‌ساز، در این مراسم که با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش برگزار شد گفت: پتانسیل‌های بالایی در حوزه دارو در جزیره کیش وجود دارد و می توان از حوزه تولید محصولات پزشکی، دارو و گردشگری سلامت این جزیره به بهترین شکل بهره برد.

وی افزود: اگر سالها پیش از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش استفاه می‌شد امروز شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه بودیم.
رئیس سازمان غذا و دارو بیان داشت: در بخش تولیدات کالاهای سلامت محور از سال‌های قبل از انقلاب تمرکز در نقاط مرکزی بود و زمان آن رسیده که از فرصت‌ها استفاده کنیم.

شانه‌ساز در ادامه عنوان کرد: اگر برخی شرکت‌هایی که در حوزه پزشکی محصولات خود را به اروپا صادر می‌کنند از ظرفیت جزیره کیش آگاه شوند می‌توانند در راستای دستیابی به اهداف کلان از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سربازان سلامت برخلاف شرایط تحریم‌ها، در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند و امیدواریم از ظرفیت تولید داخل برای جنگ در این جبهه استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19346
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.