• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

به فکر تعطیلی نباشید/ قطع پرواز به کیش برای شرکت‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند/ مدیران مجموعه‌ها خودشان باید متولی رعایت پروتکل‌ها باشند

  • کد خبر : 19272
  • 11 تیر 1399 - 12:54
به فکر تعطیلی نباشید/ قطع پرواز به کیش برای شرکت‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند/ مدیران مجموعه‌ها خودشان باید متولی رعایت پروتکل‌ها باشند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه با توجه به شرایط موجود نباید به فکر تعطیلی بود، به ایرلاین‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند هشدار داد که در صورت تکرار اجازه پرواز به کیش به آنها داده نخواهد شد.

به‌گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، بیست و دومین جلسه شورای سلامت کیش صبح روز سه شنبه ۱۰ تیر۹۹ با ریاست دکتر غلامحسین مظفری و با حضور مسئولان و خبرنگاران در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی خلیج فارس برگزار شد.

در این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بیماری کرونا، پدیده نو ظهوری است که برای مقابله با آن ما احتیاج که کسب تجربه داریم و می‌توانیم از تجارب دیگر کشورها در زمینه درمان و شیوه‌های کنترل بیماری استفاده کنیم.

وی افزود: موج دوم شیوع بیماری در جزیره شروع شده و با سرعت پیش می‌رود ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوان بهترین شیوه کنترل را ارائه دهیم و شرایط جزیره را در حالت نرمال نگه داریم.

غلامحسین مظفری به تجربه کنترل اپیدمی در موج اول بیماری در کیش اشاره کرد و گفت: در مرحله اول مواجه با این ویروس در جزیره همه دستگاه‌ها بسیج شدند و بهترین شیوه‌نامه‌ها را تصویب کردند و برند کیش را نگه داشتند، باید از این تجربه نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این مرحله کار دستگاه‌ها بسیار سخت‌تر از موج اول می‌باشد، چرا که در ابتدا شروع اپیدمی با قرنطینه جزیره و صفر رساندن فعالیت‌های اقتصادی، محیط را پاک نگه داشتیم اما اکنون نباید به تعطیلی اصناف و تعطیلی جزیره فکر کنیم چرا که ابعاد سخت اقتصادی پیش رو است و نمی‌توان موضوع تعطیلی را پیش کشید.

رئیس شورای سلامت کیش افزود: باید واقعیت‌های موجود در جزیره را ببینیم و تصمیم‌گیری کنیم، وضع موجود ما و تفاوت‌های جزیره با دیگر مناطق را به خوبی انعکاس و تشریح دهیم، اگر قرار هست تفویضی انجام شود ما بتوانیم با تعامل استقلال تصمیم‌گیری شورای سلامت کیش حفظ شود.

وی اظهار داشت: مراقبت‌های فردی وظیفه اجتماعی و به نوعی شرعی افراد است که اگر هر فرد خود را موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نکند به‌عنوان یک ناقل خاموش، یک جامعه را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

مظفری گفت: مدیران ارشد شرکت‌ها و بخش‌های سازمانی باید به این موضوع ورود پیدا کرده و تمام کارکنان خود را به‌طور جدی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند، سلامت جامعه جای هیچ تعارفی را باقی نمی‌گذارد.

وی افزود: مجموعه‌های فرهنگی با آموزش‌ها و کارهای فرهنگی رعایت مسائل بهداشتی را باید به مردم آموزش دهند و انجام پروتکل ها را باید فرهنگ سازی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در موج اول بیماری از جمله اقداماتی که صورت گرفت افزایش امکانات درمانی بود، نقاهتگاه، اورژانس هوایی و دریایی نیز پیش بینی شده بود و باید قبل از اینکه در مرحله بحران قرار گیریم در موج دوم بیماری نیز تدابیر لازم اندیشیده شود، نباید منتظر پیش‌آمدها باشیم بلکه جلوتر از آن حرکت کنیم.

وی درباره شرکت های هواپیمایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند افزود: طبق گزارش‌های رسیده برخی از شرکت‌های هواپیمایی پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده مسافر در طول پرواز از ماسک، ارائه مواد ضدعفونی به مسافر و … را رعایت نمی‌کنند، ما به‌عنوان مجموعه‌ای که اصرار بر سلامت گردشگران و شهروندان دارد از امروز دستور کار قرار می دهیم که اگر شرکت هواپیمایی پروتکل‌های لازم را رعایت نکرد بعد از اخطار، دیگر اجازه ورود به فرودگاه جزیره کیش را ندارد و این موضوع به تمام فرودگاه‌هایی که به مقصد کیش پرواز دارند اعلام می‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19272
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.