• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش ورشکست شدند/ استرداد کامل پول مشتریان

  • کد خبر : 18862
  • 16 اردیبهشت 1399 - 16:14
دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش ورشکست شدند/ استرداد کامل پول مشتریان

رئیس هیات مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری جزیره کیش می‌گوید: تمام پول‌هایی که مشتریان و مسافران به آژانس‌ها پرداخت کرده بودند بعد از لغو و کنسلی به آنها عودت داده شد.

به گزارش کیشوند نیوز، رئیس هیات مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری جزیره کیش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت امروز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش گفت: همه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش ورشکسته و نابود شده‌اند و با گسترش ویروس کرونا و قرنطینه و ممنوعیت رفت و آمد هیچ درآمدی ندارند و اقتصاد آنها رو به نابودی است.

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کیش صد در صد آسیب دیده‌اند، افزود: جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش حدود ۱۳۰ عضو دارد که ۱۰۰ عضو آن فعال بودند و ۳۰ عضو نیز به صورت نیمه فعال فعالیت می‌کردند و هر ۱۰۰ عضو فعال ما دچار آسیب صد در صدی شدند و ۱۲۰۰ کارمند این دفاتر همه بیکار شدند.

خدادادی با اشاره به اینکه زیان‌دهی  دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش از پنجم اسفند ۹۸ آغاز شد، گفت: دولت کمک خاصی به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش نکرده و همان یک میلیون تومان وامی که به همه مردم و یارانه‌بگیران تعلق گرفته به کارکنان این آژانس‌ها نیز تعلق گرفته است و اگر کسی یارانه بگیر بوده توانسته این وام را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تورها و برنامه‌هایی که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش برای نوروز ۹۹ پیش‌بینی کرده بودند، کاملا لغو شده است، گفت: تمام پول‌هایی که مشتریان و مسافران به آژانس‌ها پرداخت کرده بودند بعد از لغو و کنسلی به آنها عودت و مسترد شد اما مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش نتوانستند پولی که برای رزرو پرواز و یا هتل پرداخت کرده بودند را دریافت کنند.

خدادادی افزود: بیش از ۸۰ درصد پول دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در اختیار ایرلاین‌ها و هتل‌‌‌هاست و عودت نشده است و از اسفند ۹۸ تا امروز اردیبهشت ۹۹ مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد ریال به آژانس‌های هوایی خسارت وارد شده است که این رقم شامل اجاره‌بها، بیمه، دستمزد و عدم بازگشت سود سرمایه‌ای که برای برنامه‌های آتی در نظر گرفته شده بود را می‌شود.

وی ادامه داد: در طول ۱۲ ماه سال فقط ایام نوروز است که در سال‌های گذشته رونق خوبی وجود داشته است و در دو ماه ابتدایی سال به نوعی کل درآمد تمام سال را آژانس‌ها به دست می‌آوردند.

خدادادی با اشاره به اینکه پیگیر پول‌های خود از ایرلاین‌ها و هتل‌ها هستیم، گفت: ایرلاین‌ها به ما اعلام می‌کنند که نمی‌توانیم پول شما را پس بدهیم و مثلا اگر ما خرید بلیت داشتیم ایرلاین به جای پس دادن پول بلیت، اعتبار دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش را شارژ کرده است تا بتوانند بعدا دوباره بلیت را تهیه کنند اما وجه نقدی به آژانس‌ها داده نمی‌شود.

خدادادی درباره اینکه آیا با بازگشایی مجدد و آغاز سفرها می‌توان امیدوار بود که ضرر و زیان‌ها جبران شود یا خیر گفت: این روزها مردم نه رمق اقتصادی برای سفر دارند و نه حوصله‌ای برای رفتن به سفر و به نظر می‌رسد حتی اگر سفرها دوباره آغاز شود باید آنها با فاصله‌گذاری اجتماعی باشد و از آنجا که برنامه‌هایی که آژانس‌ها اجرا می‌کنند اکثرا تابع تجمع افراد است بازگشایی مجدد سودی ندارد. مثلا به نظر می‌رسد نتوان از سالن‌های کنسرت، همایش، کشتی‌های مسافرتی استفاده کرد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برای رونق دوباره این سفرها باید تا نوروز سال آینده منتظر ماند تا بتوان بخشی از خسارت را جبران کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18862
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.