• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اقدامات پیشگیرانه مرکز توسعه سلامت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کیش

  • کد خبر : 18842
  • 14 اردیبهشت 1399 - 17:24
اقدامات پیشگیرانه مرکز توسعه سلامت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کیش

به‌منظور حفظ سلامت مردم و امنیت اجتماعی، تشدید نظارت بر ۳۳۶۸ مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از اسفند ۹۸ تا فرورردین سال جاری در سطح جزیره کیش صورت گرفت .

به گزارش کیشوند به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش از اسفند ۹۸ تا فروردین سال جاری از ۵۱ مورد نمونه‌برداری از آب، ۳۶ مورد از نان، ۵ مورد از مواد غذایی، ۳۱۱ مورد کلرسنجی از آب‌آشامیدنی، ۱۴۸۴ مورد اندازه‌گیری (دما، روغن، نمک) توسط تجهیزات پرتابلی در سطح جزیره کیش خبر داد و گفت: در دو ماه گذشته ۹هزار و ۱۹۷ کیلو مواد غذایی غیر قابل مصرف جمع‌آوری و معدوم شده است.

رضانیا افزود: از اسفند ۹۸ تا فروردین سال جاری ۶ واحد متخلف به‌دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی پلمپ شده است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این‌که از آغاز شیوع ویروس کرونا در سطح جزیره، این مرکز بر نحوه ضدعفونی کردن اماکن عمومی و رعایت ضوابط بهداشتی از سوی ساکنین کیش نظارت داشتن، عنوان کرد: به‌ منظور حفظ سلامت اقشار مختلف جامعه، نظارت بر رعایت ضوابط بهداشت محیط با جدیت تمام و به‌صورت شبانه‌روزی در کیش انجام می‌شود.

رضانیا بر لزوم اهمیت آموزش‌های فردی در صنوف، توزیع بروشورهای آموزشی و بهداشتی در خصوص کرونا ویروس اشاره داشت و گفت: ساکنین جزیره کیش موقع خرید به تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت موارد را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

رضانیا تاکید کرد: ساکنین جزیره کیش در زمان ضد عفونی و گندزایی سرویس‌های بهداشتی داخل منزل، درب، پنجره‌ها و راهروها را باز کنند تا گردش هوا در آن زمان وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18842
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.