• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بازداشت باند ۵ نفره سارقان سریالی در «کیش»/ ۶ «مالخر» دستگیر شدند

  • کد خبر : 18814
  • 10 اردیبهشت 1399 - 17:03
بازداشت باند ۵ نفره سارقان سریالی در «کیش»/ ۶ «مالخر» دستگیر شدند

پلیس کیش موفق به انهدام باند ۵ نفره سارقان سریالی منازل شد و این افراد به ۲۱ فقره سرقت در مشاعات منازل و شرکت‌های دولتی اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، علی‌اصغر جمالی فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش عنوان کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با سارقان و افراد متجاهر و به‌منظور پیشگیری از سرقت‌های خرد، ماموران کلانتری ۱۲ فجر این فرماندهی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی و تخصصی پلیس آگاهی موفق به انهدام باند ۵ نفره سارقان سریالی منازل شدند.

وی افزود: این افراد به ۲۱ فقره سرقت در مشاعات منازل و شرکت‌های دولتی  اعتراف کردند که عمده کشفیات از این سارقان ۲۲ دستگاه کولر و کندانسور، ۱۱ دستگاه پمپ آب و برخی از وسایل جانبی دیگر همچون ابزار آلات دریل، سنگ فرز، موتور جوش، موتور برق، تجهیزات نجاری و … بوده است.

جمالی ادامه داد: در این طرح دستگیری ۶ نفر مالخر (خریدار اموال مسروقه) هم صورت گرفته است، با حمایت خوب دستگاه قضایی کلیه متهمان روانه زندان شدند که جا دارد از دادستان محترم جزیره کیش و همکارانم تقدیر داشته باشم.

وی در ادامه با ذکر اینکه در سال ۹۹ شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی دستگیری سارقین حرفه‌ای و خرد هستیم، عنوان کرد: در سال ۹۹ تاکنون نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۸ درصدی جرایم و ۱۲ درصدی سرقت‌ها را شاهد هستیم و این امر با اجرای بهینه طرح‌های برخورد با افراد هنجارشکن با مشارکت مردم و تماس‌های مطلوب و به‌موقع آنان با ۱۱۰ حاصل شده است.

فرمانده انتظامی کیش گفت: طرح های برخورد با ناهنجاران اجتماعی و سارقین با هدف تأمین امنیت پایدار برای مردم عزیزمان تشدید و ادامه خواهد داشت و همه سارقین بدانند جایی برای ایجاد ناامنی در کیش برای آنها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: علت اصلی ایجاد سرقت‌ها عدم رعایت اصول ایمنی در نگهداری اموال خصوصاً در مشاعات ساختمان است‌ که به این وسایل دسترسی آسان است و برای سارقین انگیزه سرقت را افزایش می‌دهد.

سرهنگ جمالی در پایان توصیه‌ای برای ساکنان کیش داشت و عنوان کرد: مردم عزیز ضمن توجه جدی بر رعایت اصول ایمنی و تقویت حفاظت محل نگهداری اقلام سرمایه‌ای خود در مشاعات چون کنداسور کولرها، پمپ های آب، دوچرخه، موتور شارژی و … با نصب دوربین‌های مداربسته و اختصاص نگهبان به پروژه‌ها، نصب قفل مناسب بر روی درب‌ها نسبت به کاهش انگیزه سرقت برای سارقین  اقدام کنند و همچنین تماس با ۱۱۰ در صورت مشاهده موارد مشکوک در اجرای بهینه طرح های پلیس به واحدهای گشت ما کمک کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18814
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.