• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به ۲۲ هزار هکتار رسید

  • کد خبر : 18492
  • 11 فروردین 1399 - 14:56
مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به ۲۲ هزار هکتار رسید

مبارزه ملخ صحرایی در هرمزگان با فعالیت ۵۴ تیم ردیابی از آبان ماه سال گذشته، تاکنون به ۲۲ هزار هکتار رسید.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان روز دو شنبه گفت: تاکنون ۸۳۰ هزار هکتار از مزارع و باغ های استان برای مقابله با این آفت مورد پایش و ردیابی قرار گرفته است.
اشرف منصوری افزود: مبارزه با ملخ های صحرایی در شهرستان های بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، پارسیان، بستک و جزیره های قشم و کیش انجام شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۵۴ تن از از انواع سموم مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور و تامین تجهیزات عملیات مبارزه شامل ماسک، لباس ضد شیمیایی، کلاه و دستکش برای مبارزه با این آفت تهیه شد.
 مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: همچنین ۱۴ دستگاه سمپاشulv پاش پشت وانتی به همراه ۱۰ دستگاه سمپاش توربینی و یک فروند هواپیمای سمپاش در استان تهیه شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: با وجود شیوع بیماری خطرناک کرونا و بارندگی های سیل آسا در  هرمزگان، فعالان بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی، ردیابی و مبارزه شبانه روزی با ملخ صحرایی را انجام می دهند.

نخستین دسته ملخ‌های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه درغرب هرمزگان گزارش و علت مهاجرت آنها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج فارس و دریای عمان وارد خاک ایران شده بودند.

 اسفند ماه سال ۹۷، نیز شاهد هجوم دومین دسته از این ملخ ها در شرق هرمزگان (بخش سندرک از توابع میناب) بودیم که با عبور از کشورعمان و همچنین آبهای دریای عمان به جنگل ها و مراتع سواحل مکران حمله کردند.

در اطلاعات منتشره سازمان حفظ نباتات ایران با اشاره به حمله ملخ ها به ۱۰ استان کشور درسال کشاورزی گذشته(مهر۹۷تا شهریور۹۸) از هرمزگان به عنوان موفق ترین استان در زمینه مبارزه با این آفت خطرناک نام برده شده است.

وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۲هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و ۴۰۰هزارتن محصول (با محوریت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل) اعلام شده است./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18492
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.